Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Ο Δήμαρχος Καβάλας απαντάει στον Γ.Τζανίδη

Αγαπητέ Γιάννη.

Μπράβο σου που παρεμβαίνεις και τοποθετείσαι στα ζητήματα της πόλης. Η Καβάλα χρειάζεται τους ενεργούς πολίτες. Για να είσαι ακόμη πιο καλά ενημερωμένος, σου αναφέρω ότι:
α) Η πεζοδρόμηση τμήματος της Δοϊράνης προέκυψε ύστερα από έγγραφο αίτημα των εμπόρων και επαγγελματιών του κομματιού από Ομονοίας έως Καράνου. Η αίτηση υποβλήθηκε... Δείτε περισσότερα πρόσφατα, αποτελεί όμως συνέχεια επανειλημμένων αλλά μεμονωμένων προφορικών αιτημάτων.
β) Ύστερα από επιτόπια επίσκεψή μου με τον αντιδήμαρχο Χριστόδουλο Μιχαλάκη, διαπιστώσαμε ότι όλοι οι επαγγελματίες είχαν υπογράψει την αίτηση και ουδείς διαφωνούσε.
γ) Ο δρόμος στο συγκεκριμένο του σημείο είναι τελείως περιθωριακός και ασήμαντος σε σχέση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της περιοχής και δεν το επηρεάζει.
δ) Η πεζοδρόμηση γίνεται δοκιμαστικά, με απόφασή μου (έχω αυτό το δικαίωμα στο δήθεν δημαρχοκεντρικό πολιτκό σύστημα). Θα επικυρωθεί ή θα ακυρωθεί από τη Δημαρχιακή Επιτροπή, αφού προγουμένως εξεταστεί από την Επιτροπή Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων. Το ίδιο συμβαίνει και με την οδό Θάσου, στα Σφαγεία.
ε) Πάρκινγκ μικρά ή πολύ μικρά έχουν ήδη γίνει στην πόλη μας την τριετία που πέρασε. Στη συμβολή των οδών Δάτου και Θερμοπυλών (¶γιος Παύλος) διώροφο κτήριο κόστους περίπου 60.000 ¤. Στην οδό Καψάλη, κάτω από το Φρούριο. Στην οδό Κωνσταντινίδου Ποιητού. Στην Ανθεμίου. Γενικά, όπου κατασκευάζεται ή αναπλάθεται δρόμος ή κοινόχρηστος χώρος, εξοικονομούνται και λίγες θέσεις στάθμευσης.
στ) Για μεγάλα πάρκινγκ δεν υπάρχει οικόπεδο στο κέντρο ή περιφερειακά του κέντρου. Σημειωτέον ότι θα πρέπει το οικόπεδο να είναι χαρακτηρισμένο από το Σχέδιο Πόλης για χρήση πάρκινγκ. Ακόμη και το πάρκινγκ στον Αι- Γιάννη είχε φροντίσει ο προηγούμενος δήμαρχος να το χαρακτηρίσει κοινόχρηστο χώρο. Οι καπναποθήκες δεν προσφέρονται γιατί έχουν ξύλινο πάτωμα. Τι λύσεις έχουμε; Να κατασκευαστεί η περιμετρική, που θα αποφορτίσει το κέντρο. Ας ελπίσουμε αύριο ο Ι. Μαγκριώτης να μας φέρει καλές ειδήσεις (περιττό να σου πω ότι το παλεύουμε συνέχεια, εγώ και οι βουλευτές). Να θέσουμε σε κυκλοφορία οικολογικά οχήματα. Να ενισχύσουμε τις μαζικές συγκοινωνίες και το ποδήλατο.
ζ) Σ' ευχαριστώ για τις λοιπές ιδέες και παρατηρήσεις. ¶λλες είναι υλοποιήσιμες και εφικτές και άλλες όχι.
η) Η Καβάλα έφτασε στα πολεοδομικά και περιβαλλοντικά της όρια. Από δω και πέρα ο Δήμος πρέπει να βοηθήσει τους δημότες να αποκτήσουν διαφορετική νοοτροπία. Η βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη μας περιμένει. Στο χέρι μας είναι να τη συναντήσουμε.

Ο Γ.Τζανίδης απαντάει στον Δήμαρχο.



Φίλε Δήμαρχε καλημέρα.

Το ότι ζητούν 4-5 καταστηματάρχες μια πεζοδρόμηση δε σημαίνει πως ικανοποιούμε το αίτημα. Το εξατάζει η Επιτροπή Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων (γι'αυτό δημιουργήθηκε) και στη συνέχεια αποφαίνεται και σε συμβουλεύει για το θετικό ή αρνητικό του θέματος.
Οι πεζοδρομίσεις δεν αποφασίζονται από τον Δήμαρχο γιατί ούτε συγκοινωνιολόγος είναι ούτε και μπορεί να έχει εξειδικευμένες γνώσεις. Συνεπώς κακώς αποφάσισες χωρίς να συμβουλευτείς.(άποψή μου).
Οι χώροι στάθμευσης σε γειτονιές ορθά δημιουργήθηκαν. Δεν αποτελούν όμως άλλοθι για τη μη δημιουργία μεγάλων χώρων στο κεντρο της πόλης. Και οι επισημάνσεις του κειμένου μου εκεί εστιαζόταν.
Τα δύο οικόπεδα (Λαζαριστών και Αγ. Ιωάννης) θα μπορούσαν να αλλάξουν χρήση και να προχωρήσει το θέμα.
Κάποια στιγμή ας ξαναδούν τους χώρους φορτοεκφόρτωσης (κίτρινη διαγράμμηση). Δεν ειναι δυνατόν να υπάρχουν τόσο υπερβολικοί χώροι όλο το 24ωρο για τόσο μικρή και ολιγόωρη χρήση.
Όλη η πόλη στο κέντρο είναι γεμάτη αυτοκόλλητα και αφίσες. Δεν ειναι μόνο οι πινακίδες σήμανσης. Είναι και οι στάσεις και τα καρτοτηλέφωνα και οι κολώνες και οι κάδοι... Το Σάββατο είδα πως ήδη ξεκίνησε μια απορρύπανση. (Θετικό).
Το υπόλοιπο της περιμετρικής Ανατολικά (που τώρα τελειώνει στο τίποτα και το πουθενά) έπρεπε να έρθει προ πολλού στην επιφάνεια σαν πάγιο αίτημα. Ας ελπίσουμε οτι θα δωθεί λύση από τον κ.Μαγκριώτη.
¶λλωστε η περιμετρική πρέπει να συνεχιστεί και Δυτικά (ύψωμα Βασιλάκη). Οι ανάγκες τρέχουν και τα έργα στέκονται.
Η Καβάλα έφτασε στα πολεοδομικά και περιβαλλοντικά της όρια γιατί δεν φρόντισαν οι προηγούμενες διοικήσεις να δημιουργήσουν νέα πολεοδομικά συγκροτήματα δορυφορικά της πόλης που θα στεγάσουν σε ανθρώπινες συνθήκες τις ανάγκες των κατοίκων της. Τώρα που μεγαλώνει ο Δήμος και μπαίνει η περιοχή των Φιλίππων, ας δημιουργηθούν προς εκείνες τις περιοχές νέα πολεοδομικά συγκροτήματα (Αμυγδαλεώνας, Ζυγός, Αμισιανά κλπ) ώστε να αποσυμφορηθεί η πόλη και να δημιουργηθούν δορυφορικοί οικισμοί. Ένας πολεοδόμος (ως αρμόδιος του θέματος) θα σας έδινε λύσεις εφικτές στο θέμα αυτό.
Οι πολίτες προτείνουν. Οι ειδικοί κρίνουν και αποφασίζουν το ορθό της κάθε πρότασης.
Σας ασπάζομαι.
Καλή σας μέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Στέλιος Καζαντζίδης και Βασίλης Τσιτσάνης

Ο Βασίλης Τσιτσάνης Ο  Βασίλης Τσιτσάνης  υπήρξε ένας σημαντικός λαϊκός δημιουργός. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 18 Ιανουαρίου του 1915 και έφ...