Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Αλμυρές συγκοινωνίες

Οι υψηλές τιμές εισιτηρίων που διαμορφώθηκαν στα Αστικά και Υπεραστικά λεωφορεία τα τελευταία χρόνια, με την οικονομική κρίση που μαστίζει τον κόσμο, έφτασε να γίνεται πρόβλημα. Πρόβλημα δυσεπίλυτο και αξεπέραστο.
Διαμαρτύρονται οι φοιτητές των ΤΕΙ για το αστικό, ανέχονται οι φοιτητές που χρησιμοποιούν το υπεραστικό λεωφορείο. Ανέχεται και ο υπόλοιπος κόσμος για τη συμπεριφορά των διοικήσεων των Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ αυτή την σταδιακή επιβολή αυξήσεων.
Και στο τέλος χάνουν όλοι. Όσοι μπορούν δεν τα χρησιμοποιούν. Έφτασαν τα αστικά να ανεβοκατεβαίνουν με ελάχιστους επιβάτες στις συνοικίες. Δείτε ένα αστικό ακόμη και σε ώρες αιχμής, πόσους επιβάτες μεταφέρει και θα το διαπιστώσετε. Ενάντια στην ακρίβειά τους, μετακινούνται πεζοί ή αποφεύγουν τις πολλές μετακινήσεις. Και η χασούρα δεν είναι μόνο στα εισιτήριά τους. Είναι και στις εμπορικές επιχειρήσεις. Φτάσαμε στο σημείο να μη κυκλοφορεί όπως παλιά ο κόσμος στην αγορά.
Θα περιμέναμε δίπλα στη διαμαρτυρία των φοιτητών των ΤΕΙ να ακούσουμε και τη διαμαρτυρία της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών. Του Εμπορικού Συλλόγου. Η μη μετακίνηση κόσμου έχει σοβαρότατες επιπτώσεις και στους τζίρους των καταστημάτων.
Η πόλη της Καβάλας είναι όμορφη. Με αμφιθεατρικότητα. Με άσχημη όμως ρυμοτομία και ανηφορικούς δρόμους. Δρόμους που κάνουν δύσκολη τη πεζή μετακίνησή μας. Που υποχρεωνόμαστε για 500 ή 1000 μέτρα να χρησιμοποιήσουμε το αστικό. Πληρώνοντας 1,10 ευρώ για κάθε μετακίνηση. Δηλαδή τουλάχιστον 40-50 ευρώ κάθε μήνα.
Διαμαρτύρονται οι Αθηναίοι γιατί πληρώνουν το ίδιο αντίτιμο για μια μετακίνησή τους 20 και 30 χιλιομέτρων. Αν ήξεραν πόσο μας κοστίζει εδώ…
Το πρόβλημα δεν περιμένουμε να το λύσει η Διοίκηση του Αστικού ή Υπεραστικού ΚΤΕΛ. Το συμφέρον τους κοιτάζουν και θα προτάξουν τα υπέρογκα έξοδά τους. Το πρόβλημα περιμένουμε να το λύσει ο Δήμαρχος και ο Αντιπεριφερειάρχης. Οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων προστατεύονται από δεκάδες διατάξεις ώστε να κρατάνε σταθερές τις άδειες και το επάγγελμά τους γενικότερα. Όμως υπάρχουν αρχές και άρχοντες που πρέπει να σκύψουν στο πρόβλημα. Αυτοί βέβαια δε χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Έχουν τα κρατικά αυτοκίνητα. Τα χρησιμοποιούν όμως οι υπόλοιποι. Εμείς.
Λύση υπάρχει. Κάρτα απεριορίστων διαδρομών με ένα χαμηλό κόστος. Ώστε να υπάρχει κίνητρο να χρησιμοποιεί ο κόσμος της καθημερινότητας, ο μαθητής και ο σπουδαστής τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Με μια επιδότηση από την Περιφέρεια ή από τον Δήμο ώστε να μην επιφορτιστούν το κόστος μόνο οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων. Έτσι ο κόσμος θα στραφεί στα Μέσα αυτά και δε θα χρησιμοποιεί ούτε το ΙΧ που σήμερα κοστίζει φθηνότερα από ένα διπλό εισιτήριο. Έτσι θα λυθεί και το κυκλοφοριακό με τα εκατοντάδες ΙΧ που στοιβάζονται στο κέντρο καθημερινά. Με πιό πυκνά δρομολόγια και όχι να περιμένεις κάτω από ένα άβολο στέγαστρο 15-17 λεπτά για μια διαδρομή 5 λεπτών.
Λύση που θα συμβάλει και στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Λύση απλή φθηνή και δημιουργική.
Καλημέρα σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Στέλιος Καζαντζίδης και Βασίλης Τσιτσάνης

Ο Βασίλης Τσιτσάνης Ο  Βασίλης Τσιτσάνης  υπήρξε ένας σημαντικός λαϊκός δημιουργός. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 18 Ιανουαρίου του 1915 και έφ...