Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Διοδίων παρενέργειες

Αγαπητέ παλιόφιλε Θεόδωρε με αδικείς.
Με αδικείς αφού ούτε ‘’αλήτες’’ και ‘’μπαταχτσήδες’’ αποκάλεσα όσους συμμετέχουν στη κίνηση «δεν πληρώνω διόδια» ούτε ισχυρίστηκα ότι είναι ‘’αναξιοπρεπείς’’. Είναι άνθρωποι όπως όλοι μας, του μόχθου και της καθημερινότητας, που όμως δε θέλουν να πληρώσουν αυτό που ήδη χρησιμοποιούν. Και επειδή η κοινωνία μας είναι μικρή, γνωρίζουμε λίγο πολύ ο ένας τις απόψεις του άλλου και τον βαθμό της προοδευτικότητάς μας. Η πρόοδος δεν είναι προνόμιο κάποιων. Είναι ευθύνη όλων. Συνεπώς ας μην τη μονοπωλούν οι γνωστές συντεχνίες, βάζοντας στη μπάντα όσους δεν ακολουθούν τις απόψεις τους.
Η Εγνατία δε κατασκευάστηκε μόνο με τις χορηγίες της Ε.Ε. Υπάρχει και συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου. Υπάρχει όμως και συμμετοχή δανείων που πήρε η «Εγνατία Οδός ΑΕ»
Και τα δάνεια αυτά πρέπει να επιστραφούν. Και τα διόδια, αν ήταν ιδιωτική ή «Εγνατία», θα είχαν μπει από τη πρώτη μέρα (όρα «Αττική Οδός ΑΕ») Και αν κάποιος δε θέλει να πληρώσει, υπάρχει επιτέλους και η εναλλακτική λύση να χρησιμοποιήσει την Π.Ε.Ο. που χρησιμοποιούσε τόσα χρόνια. Αυτά είπα.
Όταν ξεκινάς ένα αγώνα ενάντια σ’αυτό που σ’ενοχλεί, οφείλεις να λες όχι μόνο τα αρνητικά αλλά και τα θετικά στοιχεία. Να αναπτύσσεις όλες τις παραμέτρους του προβλήματος για να έχεις ενημερωμένους πολίτες. Έτσι κερδίζεις περισσότερους δίπλα σου. Και συμβαδίζουν όλοι στον αγώνα που ξεκινάς. Όταν μιλάς μονόπαντα τότε έχεις πολίτες ‘’εκ του καναπέως’’. Σε ακούν και δε σε ακολουθούν.
Και επιτέλους στις απόψεις της μιας πλευράς αντιπαραβάλλονται και οι απόψεις της άλλης. Είναι παράλογο;
Η λύση της βινιέτας υπάρχει στην Ελβετία από το τέλος της δεκαετίας του 70. Από τότε γνωρίζω την ύπαρξή της. Όπως υπάρχει και η λύση της ‘’άνευ διοδίων’’ διέλευσης, στη Γερμανία.
Στη Γαλλία που έχουμε παρόμοια εδαφολογία, υπάρχουν διόδια. Όπως και στην Ιταλία. Που κοστίζουν πολύ ακριβότερα.
Η λύση των μετωπικών διοδίων (ανά 50 χιλ) υιοθετήθηκε αφού κατασκευάστηκαν άπειρες είσοδοι και έξοδοι με παρεμβάσεις βουλευτών και δημάρχων, που δε δικαιολογούνται σε ένα κλειστό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Στην Ιταλία και τη Γερμανία είναι ανά 25-35 χιλ η κάθε έξοδος. Εδώ φτάσαμε να έχουμε ανά 3 ή 5 χιλ. (Ρεντίνα, Σταυρός, Βρασνά, Κερδύλια, Στρυμόνας, Γαληψός, Ορφανού) Σε μια διαδρομή 15-20 χιλ. έχουμε 14 εισόδους-εξόδους!
Φίλε μου Θεόδωρε.
Πληρώνουμε φόρους για να λειτουργεί το κράτος. Ένα μέρος τους όμως πρέπει να γίνεται έργα. Σύγχρονες υποδομές που εξυπηρετούν το πολίτη. Όταν όμως οι φόροι μας γίνονταν επιδόματα ανύπαρκτων υπερωριών και εκτός έδρας σε Δημ. Υπαλλήλους, τότε δεν άκουσα κάποιον να διαμαρτύρεται. Όταν οι φόροι μας δίνονταν ως έξτρα οφειλόμενα σε δικαστικούς και πολιτικούς με τη γνωστή διάταξη εξίσωσης μισθού Προέδρου Δημοκρατίας και Προέδρου Αρείου Πάγου (μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε φορά) τότε δεν είπε κάποιος να αλλάξει το συγκεκριμένο άρθρο του Συντάγματος. Όταν πληρώναμε την παθητική Ολυμπιακή η κ. Κανέλλη έμπαινε μπροστάρισσα στους ‘’τίμιους αγώνες των εργαζομένων’’. Τώρα που ήρθε η ώρα να πληρωθούν τα δάνεια… ξυνόμαστε.
Οι ασκοί του Αιόλου άνοιξαν από τον Σουφλιά που παραχώρησε στους μεγαλοεργολάβους, τους έτοιμους αυτοκινητόδρομους της ΠΑΘΕ Τότε καιγόταν να εκλεγεί η παράταξή του. Αφού οι μεγαλοεργολάβοι είναι και μεγαλοκαναλάρχες. Δεν το έκανε τυχαία. Αφού μας φόρτωσε το πρόβλημα, σήμερα ιδιωτεύει στο Θεσσαλικό κάμπο και σφυρίζει βλάχικα.
Συμφωνώ μαζί σου περί του αντιδεοντολογικού να σηκώσω το κείμενο στο blog μου πριν δημοσιευτεί στη Πρωϊνή αφού γι’αυτή γράφτηκε και θα επανορθώσω. Όμως δεν είναι αντιδεοντολογικό να βάζεις τη δική σου απάντηση σε περίοπτη θέση παραμερίζοντας το δικό μου κείμενο;
Σε φιλώ αμφοτέρως
Γιάννης.-

1 σχόλιο:

karagiannidis είπε...

έχεις απόλυτο δίκιο και απόρησα και εγώ με το κείμενο γιατί έψαχνα να βρω τις επίμαχες λέξεις. Δεν μπόρεσα όμως να τις βρω. Πίστευα όμως ότι για να τις γράφει κάπου τις διάβασε. Άρα λίγα του είπες(το κατάλαβε όμως και ανταπάντησε έτσι για την τιμή των όπλων, να πει αυτός την τελευταία κουβέντα)p