Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Δυο κιλά κεράσια


Με τα κεράσια έχω ένα θέμα. Όταν τα βλέπω θέλω να τα φάω. Μ’άρεσαν από παιδί. Περιμένω να έρθει ο Μάιος να ξεκινήσω τη κερασοφαγία. Είχα ένα θείο, κομμουνιστής από τα γεννοφάσκια του, που έλεγε. «Όταν τρώω κεράσια μόνος μου, πρώτα τρώω τα μικρά και στο τέλος τα μεγάλα. Όταν τρώω κεράσια με άλλους, πρώτα τρώω τα μεγάλα και στο τέλος τα μικρά» Σοφός θείος. Μη μας φάνε τα μεγάλα οι άλλοι. Κάθε που τρώω κεράσια τον θυμάμαι. Θεός σχωρέστον.

Προχθές στη γειτονιά μου, ένας μελαχρινός κύριος (γύφτος δηλαδή) πουλούσε κεράσια. Μεγάλα τραγανά με χρώμα μελιτζανί! Ωραίο θέαμα. Πλησίασα. «Δύο κιλά, πέντε ευρώ. Είσαι;», με ρώτησε κοιτάζοντάς με κατάματα. Με τους πλανόδιους έχω ένα πρόβλημα. Δεν αγοράζω γιατί δεν υπάρχει λόγος, αφού τα ίδια τα βρίσκω και σε μαγαζιά. Γιατί να αγοράσω από κάποιον ανεξέλεγκτο;
Τα κεράσια εκεί με κοίταζαν αμείλικτα. Ήταν και κλειστή η αγορά… Άντε να αντισταθείς στον πειρασμό. Ήταν και καλή η τιμή αφού χθες τα βρήκα 3,5 ευρώ το κιλό. «Μην τα κοιτάς. Δύο κιλά, πέντε ευρώ, είπαμε». Του έγνεψα και έπιασε τη σακούλα. Βύθισε τη χερούκλα του στο καφάσι και έπιασε μια-δυο τρεις χουφτιές. Γέμισε η σακούλα. Την έβαλε στη ζυγαριά του. «Δυο κιλά βαριά βαριά».
Πέρασα από το ζαχαροπλαστείο, μπήκα μέσα και πονηρά ζήτησα να ζυγίσω τα κεράσια. Να δω πόσο «βαριά» ήταν τα ρημάδια. Η ζυγαριά ηλεκτρονική και αληθινή έδειξε: 1830 ολοστρόγγυλα γραμμάρια! Μάλιστα. Να γυρίσω πίσω να του το πω; Θα μου πει ότι έχουμε κάτι κοινό οι δυο μας. Είμαι και εγώ γύφτος, αφού καταδέχομαι να το κάνω θέμα για 170 γραμμάρια κεράσια. Δε βαριέσαι σκέφτηκα. Πάλι κερδισμένος βγήκα. Αντί 7 πλήρωσα 5 ευρώ.
Χθες πήγα στο μανάβη της γειτονιάς. Μόλις μπήκα θαρρείς και ήταν μιλημένος. «Έχω και ωραία κεράσια. Εκεί είναι». Τρία καφάσια με κεράσια φάτσα κάρτα μπροστά μου. Μεγάλα τραγανά και με χρώμα μελιτζανί. Η πλαστική ταμπέλα έγραφε επακριβώς τη τιμή τους. «2 κιλά 5 ευρώ» !
Τουλάχιστον αυτή τη φορά δε θα με έκλεβε στο ζύγι. Σίγουρα πράγματα. Ηλεκτρονική η ζυγαριά του μανάβη. Έβαλε και αυτός δυο κιλά. Φεύγοντας, μου έριξε και την απόδειξη στη σακούλα. 

Καλημέρα σας.

1 σχόλιο:

pantelis είπε...

ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΣΟΥΜΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ ΜΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ ΠΕΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΟΔΙΟ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΡΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΒΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥ ΤΑ ΓΥΡΙΣΕΙΣ. ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΝΗΡΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΥΡΟ.ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΟΔΙΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΡΙΩΡΟΦΟ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΟΨΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΥΠΑΣΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΥΦΤΟΣ ΜΕ ΟΤΙ ΑΝ ΣΥΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ!(ΤΑΠΕΙΝΑ Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ)

Στέλιος Καζαντζίδης και Βασίλης Τσιτσάνης

Ο Βασίλης Τσιτσάνης Ο  Βασίλης Τσιτσάνης  υπήρξε ένας σημαντικός λαϊκός δημιουργός. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 18 Ιανουαρίου του 1915 και έφ...