Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δεν πληρώνω διόδια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δεν πληρώνω διόδια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Διοδίων παρενέργειες

Αγαπητέ παλιόφιλε Θεόδωρε με αδικείς.
Με αδικείς αφού ούτε ‘’αλήτες’’ και ‘’μπαταχτσήδες’’ αποκάλεσα όσους συμμετέχουν στη κίνηση «δεν πληρώνω διόδια» ούτε ισχυρίστηκα ότι είναι ‘’αναξιοπρεπείς’’. Είναι άνθρωποι όπως όλοι μας, του μόχθου και της καθημερινότητας, που όμως δε θέλουν να πληρώσουν αυτό που ήδη χρησιμοποιούν. Και επειδή η κοινωνία μας είναι μικρή, γνωρίζουμε λίγο πολύ ο ένας τις απόψεις του άλλου και τον βαθμό της προοδευτικότητάς μας. Η πρόοδος δεν είναι προνόμιο κάποιων. Είναι ευθύνη όλων. Συνεπώς ας μην τη μονοπωλούν οι γνωστές συντεχνίες, βάζοντας στη μπάντα όσους δεν ακολουθούν τις απόψεις τους.
Η Εγνατία δε κατασκευάστηκε μόνο με τις χορηγίες της Ε.Ε. Υπάρχει και συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου. Υπάρχει όμως και συμμετοχή δανείων που πήρε η «Εγνατία Οδός ΑΕ»
Και τα δάνεια αυτά πρέπει να επιστραφούν. Και τα διόδια, αν ήταν ιδιωτική ή «Εγνατία», θα είχαν μπει από τη πρώτη μέρα (όρα «Αττική Οδός ΑΕ») Και αν κάποιος δε θέλει να πληρώσει, υπάρχει επιτέλους και η εναλλακτική λύση να χρησιμοποιήσει την Π.Ε.Ο. που χρησιμοποιούσε τόσα χρόνια. Αυτά είπα.
Όταν ξεκινάς ένα αγώνα ενάντια σ’αυτό που σ’ενοχλεί, οφείλεις να λες όχι μόνο τα αρνητικά αλλά και τα θετικά στοιχεία. Να αναπτύσσεις όλες τις παραμέτρους του προβλήματος για να έχεις ενημερωμένους πολίτες. Έτσι κερδίζεις περισσότερους δίπλα σου. Και συμβαδίζουν όλοι στον αγώνα που ξεκινάς. Όταν μιλάς μονόπαντα τότε έχεις πολίτες ‘’εκ του καναπέως’’. Σε ακούν και δε σε ακολουθούν.
Και επιτέλους στις απόψεις της μιας πλευράς αντιπαραβάλλονται και οι απόψεις της άλλης. Είναι παράλογο;
Η λύση της βινιέτας υπάρχει στην Ελβετία από το τέλος της δεκαετίας του 70. Από τότε γνωρίζω την ύπαρξή της. Όπως υπάρχει και η λύση της ‘’άνευ διοδίων’’ διέλευσης, στη Γερμανία.
Στη Γαλλία που έχουμε παρόμοια εδαφολογία, υπάρχουν διόδια. Όπως και στην Ιταλία. Που κοστίζουν πολύ ακριβότερα.
Η λύση των μετωπικών διοδίων (ανά 50 χιλ) υιοθετήθηκε αφού κατασκευάστηκαν άπειρες είσοδοι και έξοδοι με παρεμβάσεις βουλευτών και δημάρχων, που δε δικαιολογούνται σε ένα κλειστό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Στην Ιταλία και τη Γερμανία είναι ανά 25-35 χιλ η κάθε έξοδος. Εδώ φτάσαμε να έχουμε ανά 3 ή 5 χιλ. (Ρεντίνα, Σταυρός, Βρασνά, Κερδύλια, Στρυμόνας, Γαληψός, Ορφανού) Σε μια διαδρομή 15-20 χιλ. έχουμε 14 εισόδους-εξόδους!
Φίλε μου Θεόδωρε.
Πληρώνουμε φόρους για να λειτουργεί το κράτος. Ένα μέρος τους όμως πρέπει να γίνεται έργα. Σύγχρονες υποδομές που εξυπηρετούν το πολίτη. Όταν όμως οι φόροι μας γίνονταν επιδόματα ανύπαρκτων υπερωριών και εκτός έδρας σε Δημ. Υπαλλήλους, τότε δεν άκουσα κάποιον να διαμαρτύρεται. Όταν οι φόροι μας δίνονταν ως έξτρα οφειλόμενα σε δικαστικούς και πολιτικούς με τη γνωστή διάταξη εξίσωσης μισθού Προέδρου Δημοκρατίας και Προέδρου Αρείου Πάγου (μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε φορά) τότε δεν είπε κάποιος να αλλάξει το συγκεκριμένο άρθρο του Συντάγματος. Όταν πληρώναμε την παθητική Ολυμπιακή η κ. Κανέλλη έμπαινε μπροστάρισσα στους ‘’τίμιους αγώνες των εργαζομένων’’. Τώρα που ήρθε η ώρα να πληρωθούν τα δάνεια… ξυνόμαστε.
Οι ασκοί του Αιόλου άνοιξαν από τον Σουφλιά που παραχώρησε στους μεγαλοεργολάβους, τους έτοιμους αυτοκινητόδρομους της ΠΑΘΕ Τότε καιγόταν να εκλεγεί η παράταξή του. Αφού οι μεγαλοεργολάβοι είναι και μεγαλοκαναλάρχες. Δεν το έκανε τυχαία. Αφού μας φόρτωσε το πρόβλημα, σήμερα ιδιωτεύει στο Θεσσαλικό κάμπο και σφυρίζει βλάχικα.
Συμφωνώ μαζί σου περί του αντιδεοντολογικού να σηκώσω το κείμενο στο blog μου πριν δημοσιευτεί στη Πρωϊνή αφού γι’αυτή γράφτηκε και θα επανορθώσω. Όμως δεν είναι αντιδεοντολογικό να βάζεις τη δική σου απάντηση σε περίοπτη θέση παραμερίζοντας το δικό μου κείμενο;
Σε φιλώ αμφοτέρως
Γιάννης.-

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Διοδίων πανηγύρια

Ξεκινάει η Εγνατία Οδός να κατασκευάζει σταθμούς διοδίων. Ξεκινούν και τα event των ¨προοδευτικών’’ (sic) πολιτών με σύνθημα ‘’δεν πληρώνω διόδια’’.
Η διακίνηση πολιτών με βάση το Σύνταγμα πρέπει να είναι ελεύθερη και όχι με διόδια λένε.
Μα δε τους εμποδίζει κανείς να χρησιμοποιήσουν τη Παλιά Εθνική Οδό που είναι χωρίς διόδια. Τόσα χρόνια από εκεί πηγαίναμε. Όποιος θέλει συνεχίζει από εκεί.
Όταν κρίνω ότι δε πρέπει να πληρώσω κάτι, δεν το ζητάω δωρεάν. Απλά δεν το αγοράζω. Όταν θέλω την ασφαλή οδήγηση και την άνεσή μου στην οδήγηση τότε αναλαμβάνω και το κόστος της.
Ελεύθερη είναι η διακίνηση των πολιτών, όμως στο φέριμποτ μου ζητούν εισιτήριο.
Ελεύθερη και η μεταξύ των πολιτών επικοινωνία, όμως η Cosmote κάθε μήνα μου στέλνει το λογαριασμό.
Εκεί δεν άκουσα κανένα να λέει ‘’δεν πληρώνω’’.
Προοδευτισμός και σύγχρονη σκέψη δεν είναι να μη πληρώνεις. Είναι να απαιτείς καλύτερες υπηρεσίες γι’αυτό που πληρώνεις.
Τίποτα δεν είναι τζάμπα. Ούτε δωρεάν κατασκευάστηκε η Εγνατία Οδός ούτε δωρεάν συντηρείται. Και δεν είναι μόνο το κατασκευαστικό κόστος. Το ότι εργάζεται κόσμος για τη συντήρησή της και του κάθε δρόμου κανείς δε μιλάει. Ούτε για το πώς θα αποπληρωθούν τα δάνεια που πήρε η Εγνατία Οδός από τις τράπεζες και το Ταχ. Ταμιευτήριο λένε κάτι.
Και δίνουν οδηγίες πώς να σηκώσουν τη μπάρα, γιατί δε πρέπει να πληρώσουν διόδια, να απαιτήσουν έκδοση απόδειξης με πίστωση, να καλέσουν τροχονόμο για να πάει στο αυτόφωρο τον διοδιατζή επειδή η μπάρα τους δυσκολεύει τη πρόσβαση και διάφορες τέτοιες σαχλαμάρες.
Το ότι καταναλώνουν λιγότερη βενζίνη και φθορές αυτοκινήτου, δεν κάνουν λόγο.
Το ότι τα 5 ευρώ διοδίων αντιστοιχούν σε 3 λίτρα βενζίνης δεν το αναφέρουν.
Αφού θεωρούν υπερβολή τη πληρωμή διοδίων. ας καλέσουν τους πολίτες να μη χρησιμοποιούν την Εγνατία.
Υπάρχει και μια διαμαρτυρία βουλευτή της Καβάλας επειδή ο Σταθμός διοδίων θα είναι στη Μουσθένη. Και θα πληρώνουν όσοι θέλουν να πάνε από την Ελευθερούπολη στο Ορφάνι. Μα γιατί δε πάνε από εκεί που πήγαιναν τόσα χρόνια;
Δεν έκλεισε εκείνος ο δρόμος. Αντιθέτως η ΠΕΟ Καβάλα – Στρυμόνας, σήμερα είναι άδεια. Με ελάχιστα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν.
Διόδια δεν πρέπει να υπάρχουν, όταν δεν υπάρχει εναλλακτική επιλογή δρόμου. Όπως στη περίπτωση των διοδίων Πελασγίας με τον Απ.Γκλέτσο που δικαιώθηκε.
Όταν όμως ο πολίτης έχει εναλλακτικό δρόμο τότε τον επιλέγει και δε πληρώνει.
Θέλουμε το σύγχρονο και το ασφαλές. Καμαρώνουμε που κινούμαστε γρήγορα. Αλλά όχι και να πληρώσουμε. Μας πέφτει βαρύ.
Και ξεκινούν κάποιοι να στήνουν τα πανηγυράκια των διοδίων. Μόνο που στο δικαίωμά τους να μιλούν, δεν υπάρχει υποχρέωσή μας να τους πάρουμε στα σοβαρά.

Καλημέρα σας.

Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;

  «𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...