Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΛΚ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΛΚ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Δοτοί και άκομψοι

Χρόνια τώρα έχω μια απορία. Ποια είναι τα προσόντα για να διοριστεί ένας πολίτης σε μια δοτή θέση ενός οργανισμού;
Ας πούμε για να διοριστεί ως πρόεδρος του ΟΛΚ. Ή ως σύμβουλος στο ΔΣ του ΟΛΚ. Τι αρετές πρέπει να έχει; Και τι γνώσεις;
Σίγουρα θα πρέπει να είναι αποδεκτοί από την συνολική τους πορεία στα κοινά. Άνθρωποι που δεν επικοινωνούν με το κοινό αίσθημα και τις απαιτήσεις μιας σύγχρονης κοινωνίας όπου καλούνται να την υπηρετήσουν, μπορούν να ασκούν διοίκηση; Και αυτοί που τους διόρισαν μπορούν να συνεχίσουν να τους κρατούν στη θέση αυτή;
Όλες οι λιμενικές εγκαταστάσεις που βλέπουμε στη Καβάλα αλλά και σε όλη την χώρα, είναι δημιούργημα ανθρώπων με οράματα και βλέψεις. Είναι έργα που δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετηθεί ο άνθρωπος. Έργα που έγιναν από το υστέρημα του Ελληνικού λαού. Και συντηρούνται με πόρους από έμμεσα τέλη που πληρώνουν οι ταξιδιώτες στα εισιτήρια των πλοίων. Άρα είναι περιουσία του Ελληνικού λαού.
Χρόνια τώρα οι κτηριακές εγκαταστάσεις στο λιμάνι της Καβάλας, έμεναν ερείπια, έτοιμα να καταρρεύσουν. Και ένα από αυτά, το Απεντομωτήριο που ανέλαβε ο Δήμαρχος με δική του πρωτοβουλία να αναβαθμίσει. Πληρώθηκαν πάνω από 200.000 ευρώ να δημιουργηθεί ένας καλαίσθητος χώρος για σεμινάρια και άλλες εκδηλώσεις. Και πήγε κόσμος εκεί όπου κατοικούσαν αρουραίοι και αράχνες. Και πήρε αξία ο χώρος. Με τα χρήματα των Καβαλιωτών ο χώρος έγινε επισκέψιμος και δημιουργικός.
Ο Δήμαρχος και τα μέλη του ΔΗΠΕΘΕ είχαν ένα όνειρο. Να δημιουργήσουν ένα πολυχώρο εκδηλώσεων. Και δημιούργησαν ένα στολίδι. Που αγάπησε ο κόσμος.
Και έρχεται ένα τελεσίγραφο, από τον (κατοικοεδρεύοντα στη Θεσσαλονίκη¬) Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΚ. Που σίγουρα δεν έγινε εν αγνοία του Προέδρου του ΟΛΚ και του Δ.Σ. Και ζητάει μέχρι τη Παρασκευή ο χώρος αυτός να επιστραφεί στον ΟΛΚ γιατί του ανήκει. Δεν είναι τυχαία η απαίτηση επιστροφής του χώρου. Ούτε θα τον κλειδώσει για να αραχνιάσει και πάλι. Ετοιμάζεται η παραχώρησή του έναντι (υψηλού) ενοικίου να παραδοθεί σε κάποιο ιδιώτη.
Θα μπορούσε όμως να ζητήσει ένα συμβολικό ενοίκιο από τον Δήμο Καβάλας για τη χρήση ενός χώρου όπου δαπανήθηκαν ήδη πολλά χρήματα για την ανακαίνισή του. Αντ’αυτού ακολουθεί την ευθεία επίθεση απαιτώντας την απόδοση του χώρου.
Η ιδιοκτησία του χώρου σίγουρα ανήκει στον ΟΛΚ. Ο Δήμαρχος αυτής της πόλης είναι αιρετός. Δεν είναι δοτός και ουρανοκατέβατος. Εκφράζει τις ανησυχίες των πολιτών. Υλοποιεί απαιτήσεις και λογοδοτεί στο κόσμο.
Όσο άμεσα ζητάει ο κ. Χαλάτσης να παραδοθεί το Απεντομωτήριο, θα χαιρόμασταν αν το ίδιο άμεσα παρέδιδε και τον χώρο που χρησιμοποιείται ως πριβέ γκαράζ στο καλύτερο σημείο της πόλης, εκεί όπου έδεναν τα φέριμποτ.
Οι λιμενικές εγκαταστάσεις είναι περιουσία μας. Δεν τους τη παραχωρήσαμε με προικοσύμφωνο για να την διεκδικούν τόσο άκομψα.
Οι βουλευτές της πόλης μας πρέπει να δώσουν λύση. Αυτοί που τους διόρισαν, φέρουν και την ευθύνη για τα λάθη και τα φάουλ τους. Και όσοι διορισμένοι, δεν συμφωνούν εκεί στον ΟΛΚ ας παραιτηθούν. Για να ξέρουμε ποιοι είναι με ποιους. Ξεκάθαρα πράγματα.

Καλημέρα σας.

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Ενοχλητικό αυτοσχέδιο γκαράζ

Άργησε αλλά ξεκίνησε. Η … ευταξία στο χώρο του λιμανιού της Καβάλας! Αυτή μας έλειπε για να λάμψει η πόλη.

Και ξεκίνησε από αυτούς που ψαρεύουν με ένα καλάμι στη προκυμαία. Δεν ξέρουμε σε τι ενοχλούν οι ερασιτέχνες ψαράδες. Θα τους βρούμε σε κάθε λιμάνι να κάθονται με το καλάμι τους να «τσιμπίσει» κάποιο ψάρι. Εδώ στη Καβάλα για λόγους… ευταξίας πήρε απόφαση το Λιμεναρχείο να εξαφανιστούν!

Τώρα πήραν σειρά τα παρκαρισμένα κατά μήκος των νησίδων αυτοκίνητα. Με απόφαση του ΟΛΚ δεν θα επιτρέπεται να σταθμεύουν. Αδιαφορώντας για την ανυπαρξία χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Αφού στη πλατεία Καραολή-Δημητρίου δημιούργησαν τρεις στάσεις λεωφορείων (οι δύο δεν έφταναν) περιορίζοντας έτσι τις θέσεις στάθμευσης, τώρα πήραν φόρα και απομακρύνουν όλα τα αυτοκίνητα από τις νησίδες.
Δε πρόκειται να γίνει πιο άνετη η ροή των αυτοκινήτων αφού και ένα αυτοκίνητο να σταθμεύσει (που θα σταθμεύουν έστω για λίγο πολλά περισσότερα) θα περιορίζεται η κυκλοφορία πάλι στο ένα ρεύμα. Χωρίς κάποια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη έβαλαν στόχο να αδειάσουν τη παραλιακή ζώνη από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Όταν πέρυσι το καλοκαίρι ήρθε η Τουρκική τηλεόραση να προβάλει τη πόλη μας, επέλεξε ως καλύτερο οπτικό σημείο, που αναδεικνύει την ομορφιά της, τη γωνία όπου εκεί έδεναν παλιά τα φέριμποτ για Θάσο. Εκείνο το σημείο, το πιο όμορφο της πόλης, το χρησιμοποιούν για πριβέ παρκινγκ οι υπάλληλοι του ΟΛΚ και του Λιμεναρχείου! Εκείνο το σημείο δε τους ενοχλεί. Τους εξυπηρετεί! Τα δικά τους αυτοκίνητα δεν τους ενοχλούν. Των άλλων ενοχλούν! Και παρκάρουν εκεί σε ένα χώρο που ανήκει στους περιπατητές αυτής της πόλης.

Αν θέλουν να ξεκινήσουν την ανάπλαση στη χερσαία ζώνη της παραλίας ας ξεκινήσουν από τα δικά τους αυτοκίνητα. Ας επαναφέρουν τον χώρο που έχουν για τα προσωπικά τους αυτοκίνητα, στην μορφή που είναι και ο υπόλοιπος χώρος. Ώστε να μπορούν να βαδίζουν άνετα οι διαβάτες. Ας βάλουν παγκάκια να κάθεται ο κόσμος το καλοκαίρι. Ο χώρος αυτός δεν είναι προικώα δωρεά των εργαζομένων στον ΟΛΚ και το Λιμεναρχείο για να τον χρησιμοποιούν ως αυτοσχέδιο γκαράζ. Για τα 2-3 υπηρεσιακά τους αυτοκίνητα υπάρχει χώρος στην είσοδο του Λιμεναρχείου.
Στο ωραιότερο σημείο της πόλης αξίζει καλύτερη τύχη.

Καλημέρα σας.

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

Άστεγη ιστορία.

Δύο οικονομικά στοιχεία χαρακτήρισαν αυτό το τόπο στα χρόνια που πέρασαν.
Η επεξεργασία του καπνού και η θάλασσα που αντικρίζουμε.
Πέρα από καπνεργατούπολη, είμαστε παράλληλα και μια ναυτική πόλη. Με ναυτική ιστορία. Μια πόλη, που βίωσε τη ναυτιλία, που στήριξε την οικονομία της στη θάλασσα που τη περιβάλλει.

Το 2005 ιδρύθηκε το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας. Συγκέντρωσε στοιχεία, δημιούργησε αρχεία, απόκτησε εκθέματα. Εκθέματα που πρόσφεραν αφιλοκερδώς συμπολίτες μας. Ο πρόεδρος του, Χρήστος Τζανάκος, πίστεψε στην ιδέα δημιουργίας του Ναυτικού Μουσείου Καβάλας.
Ενός μουσείου που θα το επισκέπτονται οι μαθητές, οι πολίτες, οι επισκέπτες και οι τουρίστες αυτής της πόλης.
Που θα βλέπουν από κοντά την ναυτική μας ιστορία. Που θα έχουμε να τους δείξουμε το δεύτερο σκέλος της οικονομικής μας ανάπτυξης, μετά τον καπνό.

Πέρυσι, έγινε έκθεση με τα ναυτικά μας εκθέματα στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας και στη συνέχεια έκθεση του μοντελιστή Δημήτρη Μέτσικα στη Δημ. Καπναποθήκη.
Το Ναυτικό Μουσείο ξεκίνησε τις δραστηριότητές του. Ήδη μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (COM) και των Ναυτικών Μουσείων Ελλάδας, αναφέρεται στους καταλόγους. Άνθρωποι με διάθεση συγκέντρωσαν εκθέματα… Μόνο που δεν υπάρχει χώρος να τα στεγάσουν.

Πρόχειρα στοιβαγμένα σε αποθήκες του λιμανιού, περιμένουν τη στέγη τους. Περιμένουν το χώρο που θα τα αναδείξει ώστε να είναι επισκέψιμα. Ο Δήμος Καβάλας βρήκε ένα χώρο στις αποθήκες στο Καρνάγιο. Ώστε με τη γενική ανάπλαση της περιοχής να ενταχθεί στο χώρο εκείνο και το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας. Ξεκίνησαν διαδικασίες χρονοβόρες για το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς… Έπονται οι κατασκευές ανάπλασης… «Ζωή νά’χουμε» που λέει και ο λαός.

Για να τελειώσει ένα έργο, ακόμη και το πιο απλό και το πιο μικρό, πρέπει να περάσουν χρόνια. Μας πνίγει η γραφειοκρατία, το χαρτομάνι και το «περίμενε».
Και όταν παραδοθούν οι αποθήκες στη Διοίκηση του Ναυτικού Μουσείου, θα ξεκινήσει ο γολγοθάς της ανακατασκευής.
Και τα εκθέματα θα μένουν στοιβαγμένα στο λιμάνι. Με κίνδυνο να καταστραφούν από τις καιρικές συνθήκες…

Καλημέρα σας

Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;

  «𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...