Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιμετρική Οδός Καβάλας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιμετρική Οδός Καβάλας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

25 χρόνια για 200 δένδρα

Εικοσιπέντε χρόνια περιμένουμε την ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού. Ενός δρόμου που θα συνδέει το Ανατολικό με το Δυτικό άκρο της πόλης. Και ενώ τα 2 χιλ. του δρόμου έγιναν πριν εικοσιπέντε χρόνια, μείναμε να περιμένουμε την ολοκλήρωσή της μέχρι σήμερα.

Αιτία τα 200 δένδρα που πρέπει να κοπούν σε μια έκταση 10 στρεμμάτων ώστε να ολοκληρωθεί το έργο. Αιτία η διαφωνία αν πρέπει να γίνει σήραγγα 1000 μ. ή σήραγγα 500 μ. ώστε να αποφευχθεί η κοπή 200 δένδρων.

Κανείς δεν θα ισχυρισθεί ότι πρέπει να κόβονται αλόγιστα τα δένδρα. Δένδρα, ανάσα ζωής, για μια πόλη.
Κανείς όμως δεν μπορεί να μειώνει την (εκτός των άλλων) περιβαλλοντολογική αξία της περιμετρικής που πρέπει να κατασκευαστεί. Σε μια πόλη με στενούς δρόμους, άσχημη ρυμοτομία, όπου πνίγονται οι κάτοικοι από το καυσαέριο των ρυπογόνων αστικών και λοιπών αυτοκινήτων. Σήμερα είναι αδύνατον να περάσεις από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο χωρίς να περάσεις υποχρεωτικά από το βεβαρυμμένο κέντρο της πόλης.  Με την καθυστέρηση τον εκνευρισμό και το καυσαέριο που μας «προσφέρει» απλόχερα.

Η περιμετρική πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Χωρίς παλινωδίες και οικολογικούς προβληματισμούς για τα 200 δένδρα που θα κοπούν. Ας κοπούν. Υπάρχουν εκτάσεις τεράστιες στο περιαστικό δάσος όπου μπορούν να φυτευτούν χιλιάδες δένδρα σε αντικατάσταση όσων κοπούν. Μήπως και στα πρανή της περιμετρικής δεν θα μπορούσαν να φυτευτούν χιλιάδες δένδρα κατά μήκος της;  Ακόμη και εκεί όπου υπάρχει το άσχημο θέαμα με τους κομμένους γρανίτες, θα μπορούσαν να φυτευτούν κισσοί ώστε να μη χάνεται η εικόνα του πράσινου.

Σε κράτη με μεγαλύτερη οικολογική ευαισθησία έχουν κατασκευαστεί αυτοκινητόδρομοι που περνούν μέσα από δάση. Εκεί γιατί; Τους περίσσεψαν τα δένδρα ή μήπως είναι αναίσθητοι περιβαλλοντολογικά;

Κάποιοι μπέρδεψαν τον κλειστό αυτοκινητόδρομο με τον περιμετρικό δρόμο. Σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους μπορούν να κατασκευαστούν μεγάλα τούνελ. Στις περιμετρικές πρέπει να υπάρχουν ανοίγματα επικοινωνίας με τις συνοικίες της πόλης. Γι’αυτό κατασκευάζονται οι περιμετρικές. Για να επικοινωνούν οι πολίτες με τις συνοικίες και τα σπίτια τους.
Ένα τούνελ 1000μ. (αντί των 500μ.) ανεβάζει το κόστος από τα 27 εκατομμύρια στα 52 εκατομμύρια ευρώ. Πολύ απλά. Για να μη κοπούν τα 200 δένδρα θα πληρώσουμε 25 εκατομμύρια ευρώ! Και θα επιβαρυνθούμε με το κόστος λειτουργίας του τούνελ με άλλες 300 χιλ ευρώ ετησίως! Σαν πολύ ακριβά δεν θα μας κοστίσουν 200 δένδρα;

Το έργο με τις αναβολές κατασκευής της περιμετρικής στη Καβάλα, πρέπει να τελειώνει. Η πόλη το έχει ανάγκη το έργο αυτό. Είναι έργο που πρέπει να συνεχιστεί από το ξενοδοχείο ‘’Εγνατία’’ όπου τελειώνει σήμερα και να επεκταθεί προς το Παλιό, αν θέλουμε να βλέπουμε λίγο μακριά στο χρόνο. Τα 200 δένδρα δίνουν λιγότερο οξυγόνο από όσο καυσαέριο αναπνέουμε εξαιτίας της έλλειψης της περιμετρικής. Το λόγο τον έχουν οι αιρετοί της πόλης που λογοδοτούν και κρίνονται και όχι διορισμένοι Δημόσιοι Υπάλληλοι.

Καλημέρα σας.

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Οικολογικές φούσκες

Ένα έργο που θα ανακουφίσει από το κυκλοφορικό φορτίο, τη πόλη της Καβάλας, είναι η ολοκλήρωση της Περιμετρικής Οδού. Μιας οδού που έγινε μεν ένα μικρό τμήμα της, απομένει δε, να συνεχίσει προς Περιγιάλι. Όμως έργο χωρίς να σκοντάψει κάπου είναι αδύνατον να δημιουργηθεί σ’ αυτόν το τόπο. Σκόνταψε στις οικολογικές ευαισθησίες κάποιων που δε θέλουν να κοπούν τα 100 ή 200 δέντρα. Και προτείνουν κατασκευή τούνελ κάτω από το δάσος. Ένα τούνελ μέσα στο γρανιτένιο υπόστρωμα του δάσους. Με πολλαπλάσιο κατασκευαστικό κόστος και αμφίβολης κατασκευής του, λόγω της οικονομικής κρίσης που υπάρχει. Έτσι αφού περιμέναμε 2 δεκαετίες να συνεχιστεί επιτέλους η κατασκευή της Περιμετρικής, τώρα βγάλαμε τις οικολογικές μας ιδιαιτερότητες.
Με την ίδια λογική χάθηκε (;) τελικά και η κατασκευή του Σταθμού Εξυπηρέτησης Οδηγών (ΣΕΟ) από την Εγνατία Οδό, πάνω από την Άσπρη Άμμο. Για να μη κοπούν 20 δέντρα! Και έμειναν οι οδηγοί να αφοδεύουν πάνω στις μπαριέρες της Εγνατίας!
Σε όλη την Ευρώπη οι αυτοκινητόδρομοι περνούν μέσα από δασικές εκτάσεις. Άνθρωποι με μεγαλύτερες οικολογικές ευαισθησίες, δεν φέρνουν αντιρρήσεις γιατί ξέρουν πως είναι έργα που βοηθούν τον άνθρωπο και κάνουν καλύτερη τη καθημερινότητά του. Και αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι έχουν και ΣΕΟ. Όπου ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν το δάσος.
Η Περιμετρική θα ανακουφίσει το κέντρο και θα μας απαλλάξει από τους τόνους ρυπογόνων καυσαερίων που καθημερινά εισπνέουμε. Το περιαστικό δάσος βοηθάει στον καθαρισμό του αέρα. Στοιχείο απαραίτητο για τη πόλη και τους κατοίκους της. Δεν υπάρχει συνεπώς μια λύση ώστε να κατασκευαστεί η συνέχεια της Περιμετρικής Οδού; Υπάρχει!
Με το μικρό τούνελ των 300 μ. που ήδη προτάθηκε και την κοπή των δένδρων. Και με ένα πρόγραμμα να φυτευθούν στη συνέχεια 10πλάσια δένδρα από αυτά που θα κοπούν. Πολύ απλά. Για τα 200 δένδρα που είναι απαραίτητα να κοπούν, να φυτευθούν 2.000 δένδρα στα σπανά σημεία του περιαστικού δάσους. Σας φαίνεται παλαβό; Καθόλου. Το Δασαρχείο Καβάλας κάθε χρόνο έχει παραγωγή δεκάδων χιλιάδων δενδρυλλίων, που φυτεύονται από συλλόγους και το ίδιο το δασαρχείο.
Τα δένδρα στα δάση έχουν διάρκεια ζωής. Και τα δένδρα στο περιαστικό δάσος είναι ήδη γερασμένα και πρέπει να γίνει ανανέωσή τους. Όχι μόνο σ’αυτά που θα κοπούν αλλά και σε πολλά από τα υπάρχοντα. Μόνο όσοι δεν έχουν επισκεφθεί το περιαστικό δάσος δε το γνωρίζουν αυτό.
Σε όλο τον κόσμο γίνεται ανανέωση του δασικού πλούτου. Υλοτόμηση και αναδάσωση. Υλοτόμηση για εμπορικούς σκοπούς (παραγωγή χαρτιού) και στη συνέχεια με στοχευμένα προγράμματα αναδασώνονται χιλιάδες στρέμματα ετησίως. Εμείς μείναμε κολλημένοι στα υπάρχοντα και τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις μας.
Μείναμε να πουλάμε οικολογική προστασία χωρίς να έχουμε γνώση του αντικειμένου. Να παρουσιάζουμε οικολογικές φούσκες για να ακουστούμε. Όλα αυτά το Δασαρχείο Καβάλας οφείλει να τα γνωρίσει στο κόσμο της Καβάλας για να μην παρουσιάζονται οι όψιμοι οικολόγοι της δεκάρας ως τιμητές του πράσινου.
Καλημέρα σας.

Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;

  «𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...