Εικοσιπέντε χρόνια περιμένουμε την ολοκλήρωση της
περιμετρικής οδού. Ενός δρόμου που θα συνδέει το Ανατολικό με το Δυτικό άκρο
της πόλης. Και ενώ τα 2 χιλ. του δρόμου έγιναν πριν εικοσιπέντε χρόνια, μείναμε
να περιμένουμε την ολοκλήρωσή της μέχρι σήμερα.
Αιτία τα 200 δένδρα που πρέπει να κοπούν σε μια έκταση 10
στρεμμάτων ώστε να ολοκληρωθεί το έργο. Αιτία η διαφωνία αν πρέπει να γίνει
σήραγγα 1000 μ. ή σήραγγα 500 μ. ώστε να αποφευχθεί η κοπή 200 δένδρων.
Κανείς δεν θα ισχυρισθεί ότι πρέπει να κόβονται αλόγιστα τα
δένδρα. Δένδρα, ανάσα ζωής, για μια πόλη.
Κανείς όμως δεν μπορεί να μειώνει την (εκτός των άλλων)
περιβαλλοντολογική αξία της περιμετρικής που πρέπει να κατασκευαστεί. Σε μια
πόλη με στενούς δρόμους, άσχημη ρυμοτομία, όπου πνίγονται οι κάτοικοι από το
καυσαέριο των ρυπογόνων αστικών και λοιπών αυτοκινήτων. Σήμερα είναι αδύνατον
να περάσεις από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο χωρίς να περάσεις υποχρεωτικά
από το βεβαρυμμένο κέντρο της πόλης. Με
την καθυστέρηση τον εκνευρισμό και το καυσαέριο που μας «προσφέρει» απλόχερα.
Η περιμετρική πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Χωρίς
παλινωδίες και οικολογικούς προβληματισμούς για τα 200 δένδρα που θα κοπούν. Ας
κοπούν. Υπάρχουν εκτάσεις τεράστιες στο περιαστικό δάσος όπου μπορούν να
φυτευτούν χιλιάδες δένδρα σε αντικατάσταση όσων κοπούν. Μήπως και στα πρανή της
περιμετρικής δεν θα μπορούσαν να φυτευτούν χιλιάδες δένδρα κατά μήκος της; Ακόμη και εκεί όπου υπάρχει το άσχημο θέαμα
με τους κομμένους γρανίτες, θα μπορούσαν να φυτευτούν κισσοί ώστε να μη χάνεται
η εικόνα του πράσινου.
Σε κράτη με μεγαλύτερη οικολογική ευαισθησία έχουν
κατασκευαστεί αυτοκινητόδρομοι που περνούν μέσα από δάση. Εκεί γιατί; Τους
περίσσεψαν τα δένδρα ή μήπως είναι αναίσθητοι περιβαλλοντολογικά;
Κάποιοι μπέρδεψαν τον κλειστό αυτοκινητόδρομο με τον
περιμετρικό δρόμο. Σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους μπορούν να κατασκευαστούν
μεγάλα τούνελ. Στις περιμετρικές πρέπει να υπάρχουν ανοίγματα επικοινωνίας με
τις συνοικίες της πόλης. Γι’αυτό κατασκευάζονται οι περιμετρικές. Για να επικοινωνούν
οι πολίτες με τις συνοικίες και τα σπίτια τους.
Ένα τούνελ 1000μ. (αντί των 500μ.) ανεβάζει το κόστος από τα
27 εκατομμύρια στα 52 εκατομμύρια ευρώ. Πολύ απλά. Για να μη κοπούν τα 200
δένδρα θα πληρώσουμε 25 εκατομμύρια ευρώ! Και θα επιβαρυνθούμε με το κόστος
λειτουργίας του τούνελ με άλλες 300 χιλ ευρώ ετησίως! Σαν πολύ ακριβά δεν θα
μας κοστίσουν 200 δένδρα;
Το έργο με τις αναβολές κατασκευής της περιμετρικής στη
Καβάλα, πρέπει να τελειώνει. Η πόλη το έχει ανάγκη το έργο αυτό. Είναι έργο που
πρέπει να συνεχιστεί από το ξενοδοχείο ‘’Εγνατία’’ όπου τελειώνει σήμερα και να
επεκταθεί προς το Παλιό, αν θέλουμε να βλέπουμε λίγο μακριά στο χρόνο. Τα 200
δένδρα δίνουν λιγότερο οξυγόνο από όσο καυσαέριο αναπνέουμε εξαιτίας της
έλλειψης της περιμετρικής. Το λόγο τον έχουν οι αιρετοί της πόλης που
λογοδοτούν και κρίνονται και όχι διορισμένοι Δημόσιοι Υπάλληλοι.
Καλημέρα σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου