Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Πού το πάει ο Σάλας;

ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΕΙ Ο ΣΑΛΑΣ;

>> Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

Μιά πολύ καλή προσέγγιση για την "πρόταση Σάλας", που στην ουσία είναι πρόταση εξαγοράς της ΑΤΕ και του Ταχ. Ταμιευτηρίου με ...δικά τους λεφτά!!!

Αναδημοσίευση απο το Aformi's blog






Με τυμπανοκρουσίες έγινε δεκτή από τα ΜΜΕ η προ ημερών πρόταση του Μιχάλη Σάλλα και της τράπεζας Πειραιώς για την ταυτόχρονη εξαγορά του 77% της Αγροτικής Τράπεζας Ελλάδος (Α.Τ.Ε.) και του 33% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (Τ.Τ.). Των ποσοστών δηλαδή που κατέχει το δημόσιο και στις δύο τράπεζες, έναντι του ποσού των 701 εκατομμυρίων ευρώ.
«Επιτέλους αρχίζει η ανάκαμψη», «Η τράπεζα Πειραιώς αλλάζει το κλίμα…», πανηγύριζαν οι δημοσιογράφοι με εξαίρεση τον «Σκάι» και την Καθημερινή (θα δούμε παρακάτω πως εξηγείται η στάση τους).
Γιατί άραγε αυτή η πρεμούρα από τους εκπροσώπους της αστικής τάξης στα μέσα ενημέρωσης;
Ας κάνουμε μια προσπάθεια να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.


Ποιος είναι ο Μ. Σάλλας;


Είναι γνωστές οι σχέσεις του Σάλλα με το ΠΑΣΟΚ και το πόσο παλιά ξεκινά αυτή η σχέση, αλλά ας τα επαναφέρουμε λίγο στην μνήμη μας.
Ο Μ. Σάλλας γεννήθηκε το 1950 στο Ηράκλειο και σπούδασε οικονομικά, φυλακίστηκε για την αντιδικτατορική του δράση, ήταν ένας από τους συνιδρυτές του ΠΑΣΟΚ, που υπέγραφαν την διακήρυξη της 3ης Σεπτέμβρη και ένας από τους 149 προσκεκλημένους στην παρουσίασή της από τον Ανδρέα Παπανδρέου.
Τη δεκαετία του ’80 διετέλεσε οικονομικός σύμβουλος του Ανδρέα και γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορίου , Διοικητής της Ε.Τ.Β.Α, πρόεδρος της επιτροπής του Χρηματιστηρίου…
Το 1989 αποχωρεί από το δημόσιο και ιδρύει την «Ιδιωτική Επενδυτική» μπαίνοντας επικεφαλής ομάδας επιχειρηματιών. Η ίδια σχεδόν ομάδα πλαισιωμένη από τους Μπήτρο, Ηλιάδη, Δασκαλαντωνάκη (ξενοδοχειακός όμιλος), Βασιλάκη (Aegean), Φουρλή (Ikea, Intersport), Δασκαλόπουλο (Πρόεδρος ΣΕΒ), τον Δεκέμβρη του 1991 εκμεταλλεύονται τις αποκρατικοποιήσεις και αγοράζουν την τράπεζα Πειραιώς από την Εμπορική τράπεζα. Το 1997 στην ομάδα μπαίνει και ο Κων. Αγγελόπουλος (Χαλυβουργική…), ενώ το 1998 με την απορρόφηση της τράπεζας Κύπρου συμμετέχει κι ο όμιλος Βαρδινογιάννη.
Την περίοδο Σημίτη του χαρίζεται κυριολεκτικά η τράπεζα Μακεδονίας – Θράκης και ο ίδιος στηρίζει την κυβέρνηση και δηλώνει το 2000, λίγο πρίν το κραχ του χρηματιστηρίου και όταν αυτό βρισκόταν στις 4.500 μονάδες, ότι το χρηματιστήριο θα φτάσει τις 7.000 μονάδες. Το ΠΑΣΟΚ μόλις κέρδισε το 2000, του ανταπέδωσε εν μέρει την χάρη δίνοντάς του την ΕΤΒΑ και ενισχύοντας έτσι τη θέση του στα δάνεια μεγάλων επιχειρήσεων.



Τράπεζα Πειραιώς και ΜΜΕ





Εδώ και αρκετά χρόνια η Πειραιώς κι ο Σάλλας φροντίζουν για τις καλές σχέσεις τους με τα μέσα ενημέρωσης. Βέβαια πρώτα και κύρια η σχέση αυτή στηρίζεται στις σχέσεις της τράπεζας με τους επιχειρηματικούς κύκλους που δραστηριοποιούνται στον χώρο των ΜΜΕ, όμως δεν μένει μόνο εκεί, αλλά και σαν απόρροια αυτών των σχέσεων, επεκτείνεται ακόμα παραπέρα.
Η τράπεζα Πειραιώς είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες των ΜΜΕ και μάλιστα στις εφημερίδες που δείχνει να έχει και τη μεγαλύτερη συμπάθεια είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες τους μετά από ΟΠΑΠ, κινητή τηλεφωνία. Άλλωστε η Πειραιώς είναι αυτή που χορήγησε προ μηνών στην Ελευθεροτυπία ομολογιακό δάνειο 25 εκατομμυρίων ευρώ δίνοντάς της παράταση ζωής (είναι άλλωστε γνωστές οι από παλιά καλές σχέσεις της εφημερίδας με τον όμιλο Βαρδινογιάννη), καθώς και το δάνειο προς τους Αναστασιάδη-Καραμήτσο για την επαναγορά του «Πρώτου Θέματος» από τον Μπόμπολα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανεξάρτητης φωνής που έχουν οι εφημερίδες είναι το φύλλο της Ελευθεροτυπίας της 18/7, μεθεπομένη της πρότασης Σάλλα, όπου σε όλη την εφημερίδα δεν θα βρεί κανείς παρά μόνο ρεπορταζιακού χαρακτήρα αναφορές στην πρόταση Σάλλα για την εξαγορά ΑΤΕ & ΤΤ και ούτε σκέψη για αναφορά στο σκανδαλώδες αυτής της πρότασης. Όμως στην τρίτη σελίδα υπάρχει ολοσέλιδη διαφήμιση της τράπεζας Πειραιώς (και στην πέμπτη σελίδα του Τ.Τ.). Ποιό έντυπο ή ποιός επιχειρηματίας θα έλεγε κακό λόγο για τους πελάτες του;
Οι καλές σχέσεις όμως της τράπεζας δεν μένουν μόνο στο επίπεδο των εκδοτών αλλά επεκτείνονται και σε επίπεδο δημοσιογράφων με χαρακτηριστικό και πρόσφατο παράδειγμα το «δωράκι» της τράπεζας προς δημοσιογράφους και εκδότες (προς το παρών έχει γίνει γνωστό το όνομα του Αντώνη Δελλατόλα εκδότη της εφημερίδας «Το Ποντίκι»). Δωρεάν ταξίδι στην Ν. Αφρική για να παρακολουθήσουν τους αγώνες της εθνικής στο Μουντιάλ.
Τέλος δεν είναι τυχαίο ότι η τράπεζα Πειραιώς είναι από τους βασικούς δανειστές των δύο μεγάλων κομμάτων.


Η πρόταση της Πειραιώς



Η πρόταση εξαγοράς της ΑΤΕ και του ΤΤ που κατέθεσε η τράπεζα Πειραιώς έχει απ’ ότι φαίνεται μέχρι στιγμής αρκετές πλευρές και δεν είναι μια απλή επιχειρηματική κίνηση εξαγοράς.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μας είναι η ίδια η οικονομική κατάσταση της τράπεζας Πειραιώς μέσα στην οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις που έχει αυτή στην τραπεζική αγορά και ειδικότερα στην ακόμα πιο δύσκολη ελληνική οικονομική πραγματικότητα.
Στους τραπεζικούς κύκλους κυκλοφορούσε η άποψη ότι η Πειραιώς ήταν από τους αδύναμους κρίκους και αργά ή γρήγορα θα αποτελούσε στόχο επιθετικής εξαγοράς ή θα αναγκαζόταν να καταφύγει σε ακόμα μεγαλύτερη κρατική βοήθεια και πιθανή απορρόφηση της.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι την επομένη της πρότασης για την εξαγορά ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor’s «έθεσε την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Τράπεζας Πειραιώς υπό παρακολούθηση για πιθανή υποβάθμιση» συμπληρώνοντας ότι η απόκτηση ποσοστών ελέγχου στο ΤΤ και την ATEbank από την Πειραιώς και η συγχώνευσή τους θα αποδυνάμωνε το οικονομικό προφίλ της Πειραιώς.
Από τον Φεβρουάριο του 2009 που έχει τεθεί σε ισχύ το πρόγραμμα για την σωτηρία των ελληνικών τραπεζών με λεφτά του δημοσίου (τα περίφημα 28 δισεκατομμύρια), η Πειραιώς έχει πάρει μέχρι σήμερα κρατική ενίσχυση περίπου 6,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Λέγετε μάλιστα ότι αναγκάστηκε να καταφύγει στην διατραπεζική για εξοικονόμηση ρευστότητας και πήρε 200 εκατομμύρια από την ΑΤΕ ενώ έχει και ένα δάνειο από το ΤΤ ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Γεννιέται λοιπόν το ερώτημα, μα είναι δυνατόν η Πειραιώς να αγοράσει τις δύο τράπεζες με τα δικά τους χρήματα; Το λογικό δεν θα ήταν ότι αυτές (ΑΤΕ, ΤΤ) θα έπρεπε να κάνουν πρόταση εξαγοράς της Πειραιώς;
Το δεύτερο έχει να κάνει με την απόφαση της κυβέρνησης αλλά και την επιθυμία της τρόικας να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν οι συνενώσεις και εξαγορές στον τραπεζικό τομέα προκειμένου να φτάσουμε στην δημιουργία 2 με 3 ισχυρών τραπεζικών ομίλων που θα έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες των επόμενων φάσεων της κρίσης και του επερχόμενου ντόμινο χρεοκοπιών και που θα μπορούν να επιβιώσουν, όπως εύχονται, στην σχεδιαζόμενη επαναδιαπραγμάτευση -«κούρεμα» του δημόσιου χρέους.



Σε τι αποσκοπούσε λοιπόν η πρόταση του Σάλλα;

Κατ’ αρχάς είναι απ’ ότι φαίνεται πολύ δύσκολο να γίνει αποδεκτή η πρόταση, να αγοράσει δηλαδή η Πειραιώς τις δύο τράπεζες με τα χρήματα του δημοσίου, παρ’ όλη τη στήριξη που έχει από μια μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ. Άλλωστε και το τίμημα που πρότεινε είναι εξευτελιστικό.
Να θυμηθούμε ότι «το 2006 η τότε κυβέρνηση είχε εισπράξει περίπου 328 εκατομμύρια ευρώ για την πώληση του 7,18% των μετοχών της Αγροτικής και σήμερα η Πειραιώς προσφέρει 370 εκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση του 77,3% των μετοχών της ίδιας τράπεζας!»
Θα ήταν σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Ο Παναγιωτακόπουλος, μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ δήλωσε σχετικά : «Η κατάσταση αρχίζει να ξεφεύγει τόσο, που κινδυνεύουμε να μπούμε στην ουρά του Ειδικού Δικαστηρίου. [...] Δυστυχώς αυτή τη φορά δεν θα είναι σκευωρία»
Ο Σάλλας λοιπόν λειτούργησε σαν «λαγός» για την κυβέρνηση (άλλωστε η κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο ήταν πλήρως ενημερωμένοι για την κίνηση, εάν δεν έγινε κάτω από την καθοδήγησή τους).
Έθεσε όχι μόνο το θέμα των συνενώσεων αλλά κυρίως της ιδιωτικοποίησης των δύο κρατικών τραπεζών. Το ΤΤ, με την μεγάλη κεφαλαιακή επάρκεια (πρώτο άλλωστε στα stress test), είναι για τους τραπεζίτες το μεγάλο φιλέτο.
Βάζοντας ο Σάλλας και την ΑΤΕ στην πρότασή του προσπαθεί από την μια να μειώσει την αντίδραση των υπόλοιπων τραπεζιτών (η πώληση του ΤΤ δεν θα περάσει τόσο εύκολα, τουλάχιστον από την μεριά των Εθνική και Eurobank που έχουν και μετοχική συμμετοχή από 6%) αλλά και να διευκολύνει την κυβέρνηση σε μια πιθανή πώληση μόνο του Τ.Τ. να παρουσιάσει σαν επιτυχία της, την μη πώληση της ΑΤΕ (δεν πουλήσαμε την τράπεζα των αγροτών, που κατέχει το 40% της αγροτικής γής)
Από την άλλη οριοθέτησε χαμηλά την οικονομική αποτίμηση της εξαγοράς, ώστε να μπορεί να παρουσιαστεί σαν επιτυχία μια κάπως υψηλότερη τιμή.




Η Αστική τάξη βγάζει τα μαχαίρια

Το σίγουρο είναι ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου οι ενδοκαπιταλιστικές συγκρούσεις και όχι μόνο στον τραπεζικό τομέα, θα είναι εντονότατες. Απ’ ότι φαίνεται τώρα τοποθετούνται τα πιόνια στην σκακιέρα και η μάχη θα αρχίσει πολύ σύντομα και θα είναι άγρια.
Δεν είναι καθόλου τυχαίες άλλωστε και μια σειρά εξελίξεις των τελευταίων ημερών, σε όλα τα επίπεδα, γιατί σ’ αυτή τη μάχη θα αξιοποιηθούν όλες οι δυνάμεις (οικονομικές, πολιτικές, επικοινωνιακές…)

Κάτω απ’ αυτό το πρίσμα πρέπει να δούμε:
Τις αντιδράσεις ενός μέρους των πολιτικών (Β. Παπανδρέου, Κατσέλη, Παναγιωτακόπουλος…), για την πρόταση της Πειραιώς και του Σάλλα.
Τη στάση του Σκάι και της Καθημερινής απέναντι στον Σάλλα, με τον πόλεμο που φαίνεται ότι έχει ανοίξει μεταξύ Αλαφούζου και Βαρδινογιάννη. Δεν είναι καθόλου συγκυρία ο παραγκωνισμός και το «κάψιμο» του Βγενόπουλου, η αλλαγή «εργοδότη» για τον Κωνσταντόπουλο, που από νομικός σύμβουλος του Αλαφούζου βρέθηκε στη δούλεψη της οικογένειας Βαρδινογιάννη, το άρθρο του Α. Δελλατόλα (αυτός με το ταξίδι που λέγαμε) εναντίον του Αλαφούζου που ανέβηκε για μια μέρα στο site του Ποντικιού και κατέβηκε άρον-άρον…
Το μεγάλο πρόβλημα όμως δεν είναι ποιά είναι τα σχέδια της αστικής τάξης αλλά ποιά είναι η αντίδραση και οι θέσεις του εργατικού κινήματος, απέναντι σ’ αυτά τα σχέδια.
Η ξεπουλημένη ηγεσία της ΓΣΣΕ το μόνο που βρήκε να πεί για το ξεπούλημα των ΑΤΕ και ΤΤ ήταν κάτι μισόλογα για «δημόσιους τραπεζικούς πυλώνες και διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος».
Από την άλλη τα σωματεία των εργαζομένων στις δύο τράπεζες αντιδρούν στην πώληση μέσα από μια συντεχνιακή λογική, διασφάλισης των δικών μας κεκτημένων, χωρίς να θέτουν την λογική της ανατροπής συνολικά αυτής της πολιτικής που ουσιαστικά επιβάλει το ξεπούλημα των κρατικών τραπεζών και όχι μόνο.
Άραγε μπορούμε να μιλάμε γενικά και αόριστα για «κρατικές τράπεζες που θα στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη», λες και το κράτος και η κυβέρνηση λειτουργούν αταξικά για το καλό όλης της κοινωνίας;
Ποιά οικονομική πολιτική θα στηρίζουν αυτές οι τράπεζες; Υπέρ ποιανού θα αναδιανέμουν τον πλούτο;
Το ζήτημα δεν είναι μόνο τα εργαλεία που έχει η εκάστοτε κυβέρνηση για την άσκηση της οικονομικής της πολιτικής, αλλά η ταξική επιλογή αυτής της πολιτικής.
Το αίτημα για το μη ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δεν λέει τίποτα απο μόνο του, αν δεν συνοδεύεται από τα αιτήματα για το σπάσιμο της πολιτικής του Μνημονίου, την επαναδιαπραγμάτευση του χρέους, την διαφάνεια και τον πραγματικό εργατικό έλεγχο στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές.

Σωτήρης Οι.
Αναδημοσίευση από το 
http://blogoperatispentaras.blogspot.gr/2010/08/blog-post_02.html

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Ιδού πόσα έπαιρναν οι «χορτάτοι» μνημονιακοί δημοσιογράφοι...

Ιδού πόσα έπαιρναν οι «χορτάτοι» μνημονιακοί δημοσιογράφοι...

Σοκ και δέος για τη διαλυμένη κοινωνία μας προκαλεί ο οικονομικός προϋπολογισμός που έδωσε στη δημοσιότητα η σημερινή διοίκηση της ΕΡΤ για τις αμοιβές των δημοσιογράφων- παρουσιαστών της πρωινής ζώνης για το 2008 και 2009.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το τηλεοπτικό δίδυμο Λυριτζή-Οικονόμου πληρώθηκε για τη…
συγκεκριμένη περίοδο με κάτι παραπάνω από 1,5 εκατομμύριο ευρώ με αντικείμενο εργασίας την παρουσίαση της εκπομπής Πρωινή Γραμμή, ενώ η Πόπη Τσαπανίδου, για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, έφτασε σε απολαβές το μισό εκατομμύριο ευρώ! Τα ποσά, που προκαλούν ίλιγγο στην Ελλάδα του ΔΝΤ, δόθηκαν επί ηγεσίας Παναγόπουλου, σημερινού προϊσταμένου τους στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι, εκεί όπου με περισσή άνεση και ευκολία οι τρεις παρουσιαστές έχουν αναλάβει εργολαβία την προώθηση και την προπαγάνδα του Μνημονίου, των αντεργατικών μέτρων και τον απεργοσπαστικό αγώνα.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία, για το 2008 οι Λυριτζής-Οικονόμου εισέπραξαν από την κρατική τηλεόραση 860.000 ευρώ, δηλαδή μηνιάτικο για τον κάθε ένα από αυτούς 35.000 ευρώ! Την επόμενη χρονιά (έτος που η Ελλάδα άρχισε να πλήττεται από τη κρίση) το δίδυμο εισέπραξε για τις υπηρεσίες του 684.000 ευρώ το οποίο μεταφράζεται σε 28.000 ευρώ το μήνα. Για να γίνει ακόμη περισσότερο κατανοητό το υπέρογκο ύψος των αποδοχών, σήμερα το αντίστοιχο δίδυμο παρουσιαστών στη NET, αμείβεται συνολικά με 89.000 ευρώ, δηλαδή περίπου 3.000 ευρώ το μήνα!

Αντίστοιχα εξοργιστική για τους εργαζόμενους είναι τα οικονομικά δεδομένα και για την Πόπη Τσαπανίδου. Η ηαρουσιάστρια της εκπομπής Συμβαίνει Τώρα, μόνο για το 2008, έπαιρνε «μηνιάτικο» 23.000 ευρώ, δηλαδή συνολικές απολαβές 277.831 ευρώ. Την επόμενη χρονιά το κόστος της παρουσίασης της εκπομπής μειώθηκε (λόγω κρίσης;) κατά 20.000 ευρώ, «μειώνοντας» το ποσό στις 257.000. Σήμερα, το κόστος της παρουσιάστριας που έχει αντικαταστήσει την Τσαπανίδου είναι 45.000 ευρώ, δηλαδή, 3.750 ευρώ.

Δείχνουν την κοινωνία με το δάχτυλο, εδώ και χρόνια. …

Την εγκαλούν ως τον κύριο υπαίτιο για την οικονομική κατάρρευση της χώρας. Κραυγάζουν για τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις. Φωνάζουν για τις διεκδικήσεις των εργαζομένων προβάλλοντας την «αδέσμευτη δημοσιογραφία», τη «δημοσιογραφία της κοινής λογικής» ως επιχείρημα στην πείνα του άλλου.  

Έχουν στραφεί εκατοντάδες φορές ενάντια στους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα, ενώ δεν ξεχνούν να υπενθυμίζουν πως η πολιτική του Μνημονίου και μετέπειτα η συγκυβέρνηση είναι η μόνη διέξοδος.
Έχουν κατ’ επανάληψη σπάσει απεργίες συναδέλφων τους (δημοσιογράφων και τεχνικών) με αποκορύφωμα την έγκληση του Οικονόμου από το Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής. Από την άλλη πλευρά, η ηαρουσιάστρια Τσαπανίδου, οικοδομώντας για χρόνια το προφίλ της σύγχρονης αλλά… απλής, έφτασε στο σημείο να διαφημίζει προϊόντα κατά παράβαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας «επειδή δεν είχε δουλειά για δύο μήνες», όπως η ίδια είπε στην κατάθεσή της και αφού πρώτα είχε καρπωθεί 500.000 ευρώ!

tvxs.gr

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Πόσο κοστίζει ένα θαύμα;

«Ένα κοριτσάκι, πήρε τον κουμπαρά του κι άδειασε το περιεχόμενο. Μέτρησε τρεις φορές τα κέρματα, του για να μην κάνει κανένα λάθος. Ήταν ένα δολάριο και 11 σέντς. Πήρε τα κέρματα και πήγε στο φαρμακείο της γειτονιάς.
Ο φαρμακοποιός, εκείνη την στιγμή, μιλούσε με ένα καλοντυμένο κύριο και δεν πρόσεξε την μικρή. Το κοριτσάκι έκανε κάποιο θόρυβο με τα πόδια του, αλλά τίποτε. Τότε πήρε ένα από τα κέρματα της και το χτύπησε πάνω στο γραφείο του.
- Τι θέλεις; την ρωτά κάπως εκνευρισμένος εκείνος. Δεν βλέπεις, ότι μιλώ με τον αδελφό μου, που έχω χρόνια να τον δω:
Τότε η μικρή του είπε:
- Θέλω να σου μιλήσω για τον αδελφό μου, που είναι πολύ άρρωστος, και θέλω να αγοράσω ένα θαύμα!
- Συγγνώμη, της απάντησε αυτός, αλλά δεν πουλάμε θαύματα.
- Ξέρετε, είπε το κοριτσάκι, ο αδελφός μου έχει κάτι στο κεφάλι του, που μεγαλώνει, κι ο μπαμπάς μου λέει, ότι μόνο ένα θαύμα θα μας σώσει. Λοιπόν, ποσό κάνει ένα θαύμα για να το αγοράσω. Έχω χρήματα. .
Ο αδελφός του φαρμακοποιού, που παρακολουθούσε με ενδιαφέρον την συζήτηση, ρώτησε την μικρή τι είδους θαύμα χρειαζόταν ο αδελφός της.
- Δεν ξέρω. του απάντησε με μάτια βουρκωμένα. Εκείνο που ξέρω είναι, ότι χρειάζεται εγχείρηση και ο μπαμπάς δεν έχει τα χρήματα. Γι' αυτό, θέλω να πληρώσω εγώ, με τα δικά μου χρήματα.
Στην ερώτηση του καλοντυμένου κυρίου, πόσα λεπτά έχει. Η μικρή του απάντησε «Ένα δολάριο και 11 σέντς, κι αν χρειασθούν και άλλα θα τα βρω».
- Τι σύμπτωση, χαμογέλασε ο καλοντυμένος κύριος. Είναι το ακριβές αντίτιμο για ένα θαύμα, για ένα μικρό αδελφό: Ένα δολάριο και 11 σεντς!
Πήρε τα λεπτά, έπιασε την μικρή απ' το χεράκι, και της είπε: «Πάμε μαζί στο σπίτι σου για να δω τον αδελφό σου και τους γονείς σου και να κάνουμε το θαύμα»...
Ο καλοντυμένος κύριος ήταν ο Κάρτον Άρσμποργκ, ο γνωστός νευροχειρουργός.
Η εγχείρηση έγινε με επιτυχία και ο μικρός αδελφός επέστρεψε στο σπίτι του υγιής.
- Η εγχείρηση ήταν ένα αληθινό θαύμα, ψιθύρισε η μαμά. Απορώ πόσο θα κόστισε.
Η μικρούλα χαμογέλασε. Ήξερε ακριβώς πόσο κοστίζει ένα θαύμα: «ένα δολάριο και 11 σέντς, συν την πίστη ενός μικρού παιδιού...».
 

Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Η τελική λίστα με τους 300 της Βουλής

Η τελική λίστα με τους 300 της Βουλής

 18 Ιουνίου 2012

Κορυφαία στελέχη των κομμάτων έμειναν εκτός Βουλής σύμφωνα με το αποτέλεσμα των χθεσινών εκλογών.
Ανάμεσα τους η Φώφη Γεννηματά (ΠΑΣΟΚ) που δεν εξελέγη με το ψηφοδέλτιο Επικρατείας καθώς το ΠΑΣΟΚ εκλέγει μόνο τον Πύρρο Δήμα που ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου. Μετά από πολλά χρόνια εκτός Βουλής μένει και ο Μιχάλης Καρχιμάκης που δεν εξελέγη στο Λασίθι. Εκτός έμεινε και ο Δημήτρης Λιντζέρης στη Β΄Πειραιώς.
Στην Α΄Αθηνών δεν κατάφερε να εκλεγεί ο υποψήφιος με τη ΝΔ Θανάσης Πλεύρης. Δύο έδρες έχασαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες στη Β΄Αθήνας και αν ο Πάνος Καμμένος δεν επιλέξει την έδρα του Έβρου τότε ίσως βρεθεί εκτός Βουλής ο Γιάννης Μανώλης. Εκτός έμεινε από τους Ανεξάρτητους Έλληνες και ο Χρήστος Ζώης στη Λάρισα και ο Δημήτρης Σταμάτης στην Αιτωλοακαρνανία.
Τελικά δεν εκλέγεται ο Γιάννης Παπαθανασίου από τη ΝΔ. Στο Ηράκλειο ο κ. Δεικτάκης δεν εκλέχθηκε καθώς παρενεβλήθη στη λίστα ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης από τη Δημοκρατική Συμμαχία. Το ΚΚΕ έχασε την έδρα στην Καρδίτσα και δεν εξελέγη ο Βαγγέλης Μπούτας. Την έδρα έχασε το ΚΚΕ και στη Μαγνησία καθώς δεν εκλέγεται ο Απόστολος Νάνος.
Αναλυτικά η εκλογή των βουλευτών ανά περιφέρεια και κόμμα έχει ως εξής:
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
1.    Ντόρα Μπακογιάννη (ΝΔ)
2.    Αθανασίου Χαράλαμπος (ΝΔ)
3.    Λαζαρίδης Χρύσανθος (ΝΔ)
4.    Μιχελάκης Ιωάννης (ΝΔ)
5.    Γλέζος Εμμανουήλ (ΣΥΡΙΖΑ)
6.    Φωτίου Θεανώ (ΣΥΡΙΖΑ)
7.    Δήμας Πύρρος (ΠΑΣΟΚ)
8.    Κουϊκ Τέρενς (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
9.    Γιαννάκης Μιχαήλ (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
10.    Παππάς Χρήστος (Χρυσή Αυγή)
11.    Λυκούδης Σπυρίδων (Δημοκρατική Αριστερά)
12.    Παφίλης Αθανάσιος (ΚΚΕ)
Α΄ ΑΘΗΝΩΝ
Στην πρώτη εκλογική περιφέρεια της Αθήνας, η ΝΔ διατηρεί τις οκτώ έδρες που είχε στις 6 Μαϊου. Δεν κατάφερε να εκλεγεί ο Θανάσης Πλεύρης που ήταν ένατος στη λίστα. Ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει μία ακόμη έδρα και χάνει τη μία από τις δύο έδρες που είχε η Χρυσή Αυγή καθώς μένει εκτός Βουλής ο κ. Ιωάννης Βουλδής. Οι βουλευτές που εκλέγονται στην Α΄ Αθηνών είναι:
1.Κεφαλογιάννη Όλγα (ΝΔ)
2.Αβραμόπουλος Δημήτριος (ΝΔ)
3.Κακλαμάνης Νικήτας (ΝΔ)
4.Πιπιλή Φωτεινή (ΝΔ)
5.Κικίλιας Βασίλειος (ΝΔ)
6.Μηταράκης Παναγιώτης (Νότης) (ΝΔ)
7.Παυλόπουλος Προκόπιος (ΝΔ)
8.Ψυχάρης Ανδρέας (ΝΔ)
9.Τσίπρας Αλέξιος (ΣΥΡΙΖΑ)
10.Κωνσταντοπούλου Ζωή ((ΣΥΡΙΖΑ)
11.Βούτσης Νικόλαος (ΣΥΡΙΖΑ)
12.Μπόλαρη Μαρία (ΣΥΡΙΖΑ)
12.Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος (ΠΑΣΟΚ)
13.Κουντουρά Έλενα (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
14.Κανέλλη Γαρυφαλιά (ΚΚΕ)
15.Μιχαλολιάκος Νικόλαος (Χρυσή Αυγή)
17.Πανούσης Ιωάννης (ΔΗΜΑΡ)
Β΄ΑΘΗΝΩΝ
Στη Β΄ Αθηνών η ΝΔ από 14 έδρες που είχε με τις εκλογές της 6ης Μαϊου πλέον καταλαμβάνει 13 και μένει εκτός Βουλής ο Γιάννης Παπαθανασίου. Ο ΣΥΡΙΖΑ από 9 έδρες καταλαμβάνει 13 και εκλέγει ακόμη τους Στάθη Παναγούλη, Απόστολο Αλεξόπουλο, Χαρά Καφαντάρη και Βασιλή Κατριβάνου. Δύο από τις 5 έδρες χάνουν και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και μένουν εκτός Βουλής ο Παύλος Κοντογιαννίδης και ίσως ο Γιάννης Μανώλης αν τελικά ο Πάνος Καμμένος επιλέξει τη Β΄Αθήνας από την έδρα του Έβρου. Οι βουλευτές που εκλέγονται στη Β΄Αθηνών είναι:
1.    Κυριάκος Μητσοτάκης (ΝΔ)
2.    Χατζηδάκης Κωνσταντίνος (ΝΔ)
3.    Βούλτεψη Σοφία (ΝΔ)
4.    Ντινόπουλος Αργύρης (ΝΔ)
5.    Βαρβιτσιώτης Μιλτιάδης (ΝΔ)
6.    Γεωργιάδης Σπυρίδων ‘Αδωνις (ΝΔ)
7.    Μεϊμαράκης Ευάγγελος (ΝΔ)
8.    Σπηλιωτόπουλος Αριστόβουλος (ΝΔ)
9.    Γιακουμάτος Γεράσιμος (ΝΔ)
10.    Πολύδωρας Βύρων (ΝΔ)
11.    Καραμανλή ‘Αννα (ΝΔ)
12.    Παναγιωτόπουλος Πάνος (ΝΔ)
13.    Παπακώστα Σιδηροπούλου-Αικατερίνη (ΝΔ)
14.    Σακοράφα Σοφία (ΣΥΡΙΖΑ)
15.    Κουρουμπλής Παναγιώτης (ΣΥΡΙΖΑ)
16.    Παπαδημούλης Δημήτριος (ΣΥΡΙΖΑ)
17.    Δραγασάκης Ιωάννης (ΣΥΡΙΖΑ)
18.    Δούρου Ρένα (ΣΥΡΙΖΑ)
19.    Στρατούλης Δημήτριος (ΣΥΡΙΖΑ)
20.    Βαλαβάνη Όλγα-Νάντια (ΣΥΡΙΖΑ)
21.    Τατσόπουλος Πέτρος-Γεώργιος (ΣΥΡΙΖΑ)
22.    Τσακαλώτος Ευκλείδης (ΣΥΡΙΖΑ)
23.    Στάθης Παναγούλης (ΣΥΡΙΖΑ)
24.    Απόστολος Αλεξόπουλος (ΣΥΡΙΖΑ)
25.    Χαρά Καφαντάρη (ΣΥΡΙΖΑ)
26.    Βασιλική Κατριβάνου (ΣΥΡΙΖΑ)
27.    Λοβέρδος Ανδρέας (ΠΑΣΟΚ)
28.    Χρυσοχοϊδης Μιχαήλ (ΠΑΣΟΚ)
29.    Ανδρουλάκης Μίμης (ΠΑΣΟΚ)
30.    Κακλαμάνης Απόστολος (ΠΑΣΟΚ)
31.    Πάνος Καμμένος (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
32.    Γιάννης Δημαράς (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
33.    Καπερνάρος Βασίλειος (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
34.    Παπαρήγα Αλεξάνδρα (ΚΚΕ)
35.    Χαλβατζής Σπυρίδων (ΚΚΕ)
36.    Κατσώτης Χρήστος (ΚΚΕ)
37.    Μιχαλολιάκος Νίκος ή Ηλίας Παναγιώταρος (Χρυσή Αυγή)
38.    Ζαρούλια Ελένη (Χρυσή Αυγή)
39.    Γερμενής Γεώργιος (Χρυσή Αυγή)
40.    Κουβέλης Φώτιος-Φανούριος (ΔΗΜΑΡ)
41.    Ψαριανός Γρηγόριος (ΔΗΜΑΡ)
42.    Βουδούρης Οδυσσεύς-Νίκος (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Στην Αιτωλοακαρνανία οι Ανεξάρτητοι Έλληνες χάνουν την έδρα τους και δεν μπαίνει στη Βουλή ο Δημήτρης Σταμάτης ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει μία ακόμη έδρα και έτσι μαζί με τον κ. Γιώργο Βαρεμένο εκλέγεται και η Μαρία Τριανταφύλλου. Οι βουλευτές που εκλέγονται στην Αιτωλοακαρνανία είναι οι:
1.    Σαλμάς Μάριος (ΝΔ)
2.    Καραγκούνης Κωνσταντίνος (ΝΔ)
3.    Βαρεμένος Γεώργιος (ΣΥΡΙΖΑ)
4.    Τριανταφύλλου Μαρία (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Μωραϊτης Αθανάσιος (ΠΑΣΟΚ)
6.    Μωραϊτης Νικόλαος (ΚΚΕ)
7.    Μπαρμπαρούσης Κωνσταντίνος (Χρυσή Αυγή)
8.    Κουβέλης Φώτης ή Φούντα Νίκη (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
Χωρίς μεταβολές αποδείχθηκε η κάλπη για τη δύναμη της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ που εκλέγουν από έναν βουλευτή στο Νομό Αργολίδος. Οι βουλευτές που εκλέγονται είναι:
1. Ανδριανός Γιάννης (ΝΔ)
2. Κοδέλας Δημήτριος (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Μανιάτης Ιωάννης (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ δεν χάνουν την έδρα που κατέλαβαν στις προηγούμενες εκλογές και βουλευτές είναι οι:
1. Λυκουρέντζος Ανδρέας (ΝΔ)
2. Ζαχαριάς Κωνσταντίνος (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΑΡΤΗΣ
Από έναν βουλευτή εκλέγουν στην ‘Αρτα η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ και δεν σημειώθηκε μεταβολή σε σχέση με τις εκλογές του Μαϊου.
1. Στύλιος Γεώργιος (ΝΔ)
2. Γεροβασίλη Όλγα (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Γκόκας Χρήστος (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Στην περιφέρεια Αττικής ο ΣΥΡΙΖΑ από 3 έδρες κερδίζει μία ακόμη και εκλέγεται και ο Γιώργος Πάντζας. Μία από τις δύο έδρες χάνουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και μένει εκτός Βουλής η κ. Αρβανίτη Πρεβεζάνου Ευγενία. Αν ο Πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς επιλέξει την έδρα Αττικής, θα μείνει εκτός Βουλής ο Θανάσης Μπούρας. Οι βουλευτές Αττικής είναι:
1.    Σαμαράς Αντώνης (ΝΔ)
2.    Βορίδης Μαυρουδής (ΝΔ)
3.    Μαρτίνου Γεωργία (ΝΔ)
4.    Βλάχος Γεώργιος ή Θανάσης Μπούρας αν ο Αντώνης Σαμαράς δεν επιλέξει την έδρα στην Αττική (ΝΔ)
5.    Μητρόπουλος Αλέξιος (ΣΥΡΙΖΑ)
6.    Αθανασίου Αθανάσιος (ΣΥΡΙΖΑ)
7.    Πάντζας Γιώργος (ΣΥΡΙΖΑ)
8.    Χριστοφιλοπούλου Εύη (ΠΑΣΟΚ)
9.    Χαϊκάλης Παύλος (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
10.    Γκιόκας Ιωάννης (ΚΚΕ)
11.    Κασιδιάρης Ηλίας (Χρυσή Αυγή)
12.    Οικονόμου Βασίλειος (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΑΧΑΪΑΣ
Αμετάβλητες παραμένουν οι έδρες στην Αχαϊα και βουλευτές εκλέγονται:
1.Νταβλούρος Αθανάσιος (ΝΔ)
2. Νικολόπουλος Νίκος (ΝΔ)
3. Κανελλοπούλου Μαρία (ΣΥΡΙΖΑ)
4.Χατζηλάμπρου Βασίλειος αν ο Αλέξης Τσίπρας δεν επιλέξει την έδρα της Αχαϊας (ΣΥΡΙΖΑ)
5.Παπανδρέου Γεώργιος (ΠΑΣΟΚ)
6.Νταβρής Γεώργιος (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
7.Καραθανασόπουλος Νίκος (ΚΚΕ)
8.Αρβανίτης-Αβράμης Μιχαήλ (Χρυσή Αυγή)
9. Τσούκαλης Νικόλαος (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Η κάλπη δεν επεφύλασσε μεταβολές στις έδρες στη Βοιωτία και βουλευτές εκλέγονται
1. Μπασιάκος Ευάγγελος (ΝΔ)
2. Καράμπελας Ιωάννης (ΝΔ)
3. Κουτσούμπας Ανδρέας (ΝΔ)
4. Σταθάς Ιωάννης (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
Η ΝΔ διατηρεί τη μονοεδρική που είχε κερδίσει στις 6 Μαϊου στα Γρεβενά και εκλέγεται βουλευτής:
1. Κοψαχείλης Τιμολέων (ΝΔ)
ΝΟΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ
Στη Δράμα κερδίζει έδρα ο ΣΥΡΙΖΑ και εκλέγει τον Χρήστο Καραγιαννίδη. Χάνουν τη μία έδρα που είχαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και δεν εκλέγεται ο Νίκος Σμολοκτός. Οι βουλευτές που εκλέγονται στη Δράμα είναι:
1.    Κυριαζίδης Δημήτριος (ΝΔ)
2.    Χρήστος Καραγιαννίδης (ΣΥΡΙΖΑ)
3.    Αηδόνης Χρήστος (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Στα Δωδεκάνησα η ΝΔ χάνει τη μία από τις τρεις έδρες και μένει εκτός Βουλής ο Ιωάννης Παππάς. Μία έδρα κερδίζει αυτή τη φορά ο ΣΥΡΙΖΑ και εκλέγει τον Δημήτρη Γάκη. Οι βουλευτές που εκλέγονται στα Δωδεκάνησα είναι:
1.    Υψηλάντης Βασίλειος-Νικόλαος (ΝΔ)
2.    Κόνσολας Εμμανουήλ (ΝΔ)
3.    Γάκης Δημήτρης (ΣΥΡΙΖΑ)
4.    Κρεμαστινός Δημήτριος (ΠΑΣΟΚ)
5.    Ιατρίδη Τσαμπίκα (Μίκα) (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
ΝΟΜΟΣ ΕΒΡΟΥ
Στο Νομό Έβρου οι έδρες κατανέμονται χωρίς αλλαγές σε σχέση με τις εκλογές της 6ης Μαϊου.
Γεροντόπουλος Κυριάκος (ΝΔ)
Δερμεντζόπουλος Αλέξανδρος (ΝΔ)
Ντόλιος Γεώργιος (ΠΑΣΟΚ)
Καμμένος Πάνος ή ο Μαρίνος Ουζουνίδης(ΑΝΕΛ)
ΝΟΜΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
Στην Εύβοια που η ΝΔ δεν είχε κερδίσει έδρα στις 6 Μαϊου, τώρα εκλέγει το Σίμο Κεδίκογλου τους Σίμο Κεδίκογλου. Χάνει τη μία έδρα που κατείχε το ΠΑΣΟΚ και δεν εκλέγει τον Συμεών Κεδίκογλου. Το ΚΚΕ δεν εκλέγει τον Γιώργο Μαρίνο. Οι βουλευτές που εκλέγονται στην Εύβοια είναι:
1.    Κεδίκογλου Σίμος (ΝΔ)
2.    Αποστόλου Ευάγγελος (ΣΥΡΙΖΑ)
3.    Κεδίκογλου Συμεών (ΠΑΣΟΚ)
4.    Μαρκόπουλος Κωνσταντίνος (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
5.    Μίχος Νικόλαος (Χρυσή Αυγή)
6.    Αναγνωστάκης Δημήτρης (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
Αμετάβλητη παραμένει η έδρα για τη ΝΔ στην Ευρυτανία.
1. Κοντογεώργιος Κωνσταντίνος (ΝΔ)

ΝΟΜΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Η ΝΔ χάνει την μονοεδρική στη Ζάκυνθο, μένει ο εκτός ο Διονύσης Γάσπαρος και καταλαμβάνει την έδρα ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Χαράλαμπος Κοντονής.
1. Κοντονής Χαράλαμπος (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΗΛΕΙΑΣ
Στην Ηλεία η ΝΔ από δύο έδρες κερδίζει δύο ακόμη και εκλέγει επιπλέον τους Κοντογιάννη Γιώργο και Ανδρέα Μαρίνο. Από μία έδρα χάνουν η Χρυσή Αυγή και μένει εκτός ο Νίκος Κρέσπης καθώς και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και μένει εκτός ο Ιωάννης Κωνσταντόπουλος. Οι βουλευτές που εκλέγονται στην Ηλεία είναι;
1.    Τζαβάρας Κωνσταντίνος (ΝΔ)
2.    Αυγερινοπούλου Διονυσία-Θεοδώρα (ΝΔ)
3.    Κοντογιάννης Γεώργιος (ΝΔ)
4.    Μαρίνος Ανδρέας (ΝΔ)
5.    Γεωργοπούλου Σάλταρη Ευσταθία (ΣΥΡΙΖΑ)
6.    Κουτσούκος Γιάννης (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
Στην Ημαθία η ΝΔ κερδίζει τρεις έδρες αν και στις 6 Μαϊου δεν είχε εκλέξει βουλευτή. Ο ΣΥΡΙΖΑ χάνει την έδρα που κατείχε η Καρανίκα Ξανθίππη. Από το ΚΚΕ χάνει την έδρα η Ταμπάκη-Σοφρόνωφ Ιωάννα. Οι βουλευτές που εκλέγονται στην Ημαθία είναι:
1. Τσαβδαρίδης Λάζαρος (ΝΔ)
2. Βεσυρόπουλος Απόστολος (ΝΔ)
3. Μπατσάρα Γεωργία (ΝΔ)
4. Γιοβανόπουλος Κωνσταντίνος (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Στο Ηράκλειο η ΝΔ διατηρεί τη δύναμη της (τρεις έδρες), δεν εκλέγει τον κ. Δεικτάκη αλλά τον Λευτέρη Αυγενάκη εκ μετεγγραφής από τη Δημοκρατική Συμμαχία. Ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει δύο έδρες. Το ΚΚΕ χάνει την έδρα και δεν εκλέγεται ο Εμμανουήλ Συντυχάκης.
1.    Κεφαλογιάννης Εμμανουήλ (ΝΔ)
2.    Αυγενάκης Λευτέρης (ΝΔ)
3.    Σενετάκης Μάξιμος (ΝΔ)
4.    Κριτσωτάκης Μιχαήλ (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Διακάκη Μαρία (ΣΥΡΙΖΑ)
6.    Κεγκέρογλου Βασίλειος αν δεν επιλέξει την έδρα ο Βαγγέλης Βενιζέλος (ΠΑΣΟΚ)
7.    Μαριάς Επαμεινώνδας (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
8.    Μιχελογιαννάκης Ιωάννης (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Τη μονοεδρική Θεσπρωτίας διατηρεί η ΝΔ.
1. Μπέζας Αντώνης (ΝΔ)
Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Στην Α΄ Θεσσαλονίκης η ΝΔ διατηρεί τις 6 έδρες. Μία ακόμη έδρα κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ και εκλέγει και την Ιωάννα Γαϊτάνη. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες χάνουν τη μία από τις δύο έδρες τους και δεν εκλέγεται η Χρυσούλα Γιαταγάνα ενώ και το ΚΚΕ χάνει τη μία από τις δύο έδρες του και δεν εκλέγεται ο Ιωάννης Ζιώγας. Αν η κ. Παπαρήγα επιλέξει την έδρα της Α΄Θεσσαλονίκης εκτός Βουλής μένει ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης.
1.    Καραμανλής Κωνσταντίνος (ΝΔ)
2.    Γκιουλέκας Κωνσταντίνος (ΝΔ)
3.    Καλαφάτης Σταύρος (ΝΔ)
4.    Ράπτη Ελένη (ΝΔ)
5.    Ιωαννίδης Ιωάννης (ΝΔ)
6.    Ορφανός Γεώργιος (ΝΔ)
7.    Κουράκης Αναστάσιος (ΣΥΡΙΖΑ)
8.    Αμανατίδης Ιωάννης (ΣΥΡΙΖΑ)
9.    Χαραλαμπίδου Δέσποινα (ΣΥΡΙΖΑ)
10.    Γαϊτάνη Ιωάννα (ΣΥΡΙΖΑ)
11.    Βενιζέλος Ευάγγελος ή Εύα Καϊλή (ΠΑΣΟΚ)
12.    Αβραμίδης Γαβριήλ (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
13.    Γιαταγάνα Μαρία (ΑΝΕΛ)
14.    Παπαρήγα Αλέκα ή Θεοδόσης Κωνσταντινίδης (ΚΚΕ)
15.    Γρέγος Αντώνιος (Χρυσή Αυγή)
16.    Ξηροτύρη Αικατερινάρη Ασημίνα (ΔΗΜΑΡ)
Β΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Στη Β΄ Θεσσαλονίκης η ΝΔ κερδίζει μία ακόμη έδρα και εκλέγει και τον Σάββα Αναστασιάση. Αντιθέτως, την έδρα του χάνει το ΠΑΣΟΚ και δεν εκλέγει τον Θεοχάρη Τσιόκα. Οι βουλευτές που εκλέγονται είναι:
1.    Καράογλου Θεόδωρος (ΝΔ)
2.    Αναστασιάδης Σάββας (ΝΔ)
3.    Αμμανατίδου Πασχαλίδου Ευαγγελία (ΣΥΡΙΖΑ)
4.    Ξουλίδου Σταυρούλα (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
5.    Γερασιμίδου Ελένη (ΚΚΕ)
6.    Ζησιμόπουλος Πολύβιος (Χρυσή Αυγή)
7.    Μάρκου Αικατερίνη (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Στα Ιωάννινα η ΝΔ κερδίζει συνολικά 3 έδρες από δύο που είχε και εκλέγει και την Ασημακοπούλου ‘Αννα Μισέλ. Την έδρα χάνει το ΚΚΕ και ο Νίκος Έξαρχος. Οι βουλευτές που εκλέγονται είναι:
1.    Τασούλας Κωνσταντίνος (ΝΔ)
2.    Καλογιάννης Σταύρος (ΝΔ)
3.    Ασημακοπούλου ‘Αννα-Μισέλ (ΝΔ)
4.    Μαντάς Χρήστος (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Κασσής Μιχάλης (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
Στην Καβάλα η ΝΔ κερδίζει και τις τέσσερις έδρες και εκλέγει και τον Κωνσταντίνο Κλειτσιώτη. Την έδρα χάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης.
1. Παναγιωτόπουλος Νικόλαος (ΝΔ)
2. Καλαντζής Γεώργιος (ΝΔ)
3. Πασχαλίδης Ιωάννης (ΝΔ)
4. Κλειτσιώτης Κωνσταντίνος (ΝΔ)
ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ
Μία ακόμη έδρα κερδίζει η ΝΔ στην Καρδίτσα την οποία καταλαμβάνει ο Παύλος Σιούφας. Χάνει όμως την έδρα του το ΚΚΕ και ο Βαγγέλης Μπούτας.
1.    Τσιάρας Κωνσταντίνος (ΝΔ)
2.    Σκόνδρα Ασημίνα (ΝΔ)
3.    Ταλιαδούρος Σπυρίδων (ΝΔ)
4.    Σιούφας Παύλος (ΝΔ)
5.    Μιχαλάκης Νικόλαος (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Μία έδρα καταλαμβάνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Καστοριά και εκλέγει τον Ευάγγελο Διαμαντόπουλο. Μία έδρα χάνουν όμως οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και δεν εκλέγεται ο Συμεών Κουμπάνης.
1. Αντωνίου Μαρία (ΝΔ)
2. Διαμαντόπουλος Ευάγγελος (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Στην Κέρκυρα η ΝΔ κερδίζει δύο συνολικά έδρες και εκλέγει και τον Στέφανο Γκίκα. Χάνει όμως την έδρα ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Στέφανος Σαμοϊλης. Την έδρα χάνει και ο Χαράλαμπος Χαραλάμπους του ΚΚΕ και επιστρέφει η ‘Αντζελα Γκερέκου καθώς το ΠΑΣΟΚ αυτή τη φορά κερδίζει μία έδρα. Οι βουλευτές Κέρκυρας είναι:
1.    Δένδιας Νικόλαος-Γεώργιος (ΝΔ)
2.    Γκίκας Στέφανος (ΝΔ)
3.    ’Αντζελα Γκερέκου (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
Ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί τη μονοεδρική στην Κεφαλονιά και εκλέγει την Αφροδίτη Θεοπεφτάτου.
1. Θεοπεφτάτου Αφροδίτη (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΚΙΛΚΙΣ
Δεν υπάρχουν μεταβολές στο Κιλκίς και βουλευτές εκλέγονται
1. Γεωργαντάς Γεώργιος (ΝΔ)
2. Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Παραστατίδης Θεόδωρος (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
Στην Κοζάνη η ΝΔ από μία έδρα που κατείχε κερδίζει συνολικά δύο έδρες και εκλέγει και τον Μιχάλη Παπαδόπουλο. Ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει μία έδρα και εκλέγει την Ευγενία Ουζουνίδου. Χάνει έδρα η ΔΗΜΑΡ και η Θεοδώρα Τσικαρδάνη και το ΚΚΕ και ο Κωνσταντίνος Σταμπολίδης. Οι βουλευτές Κοζάνης είναι:
1.    Κασαπίδης Γεώργιος (ΝΔ)
2.    Παπαδόπουλος Μιχάλης (ΝΔ)
3.    Ουζουνίδου Ευγενία (ΣΥΡΙΖΑ)
4.    Κουκουλόπουλος Πάρις (ΠΑΣΟΚ)
5.    Μακρή Ραχήλ (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
ΝΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Στην Κόρινθο η ΝΔ κερδίζει συνολικά τρεις έδρες από δύο που είχε και εκλέγει και τον Κωνσταντίνο Κόλλια. Χάνει όμως την έδρα η Μαρία θελερίτη του ΣΥΡΙΖΑ. Οι βουλευτές που εκλέγονται στην Κόρινθο είναι:
1.    Ταγαράς Νικόλαος (ΝΔ)
2.    Δήμας Χρίστος (ΝΔ)
3.    Κωνσταντίνος Κόλλιας (ΝΔ)
4.    Μπούκουρας Ευστάθιος (Χρυσή Αυγή)
ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Το ΠΑΣΟΚ κερδίζει μία έδρα στις Κυκλάδες και εκλέγεται ο Παναγιώτης Ρήγας. Χάνει την έδρα ο Μάριος Βουτσίνος από τους Ανεξάρτητους Έλληνες. Οι βουλευτές Κυκλάδων είναι
1. Βρούτσης Ιωάννης (ΝΔ)
2.    Συρμαλένιος Νικόλαος (ΣΥΡΙΖΑ)
3.    Ρήγας Παναγιώτης (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
Δεν σημειώθηκαν μεταβολές στη Λακωνία και βουλευτές εκλέγονται οι:
1. Δαβάκης Αθανάσιος (ΝΔ)
2. Αραχωβίτης Σταύρος (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Γρηγοράκος Λεωνίδας (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Χάνει την έδρα ο Χρήστος Ζώης από τους Ανεξάρτητους Έλληνες στη Λάρισα και ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει μία ακόμη έδρα και εκλέγει και τον Δημήτρη Γελαλή. Οι βουλευτές Λάρισας είναι:
1.    Χαρακόπουλος Μάξιμος (ΝΔ)
2.    Κέλλας Χρήστος (ΝΔ)
3.    Διώτη Ηρώ (ΣΥΡΙΖΑ)
4.    Γελαλής Δημήτρης (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Σαχινίδης Φίλιππος (ΠΑΣΟΚ)
6.    Λαμπρούλης Γεώργιος (ΚΚΕ)
7.    Αλεξόπουλος Χρυσοβαλάντης (Χρυσή Αυγή)
8.    Ψύρρας Θωμάς (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
Εκτός Βουλής μένει ο Μιχάλης Καρχιμάκης από το ΠΑΣΟΚ που χάνει την έδρα στο Λασίθι. Έδρα κερδίζει ο Κωνσταντίνος Δερμιτζάκης του ΣΥΡΙΖΑ.
1. Πλακιωτάκης Ιωάννης (ΝΔ)
2. Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΛΕΣΒΟΥ
Ο Νίκος Σηφουνάκης επιστρέφει καθώς το ΠΑΣΟΚ κερδίζει την έδρα. Χάνει την έδρα όμως το ΚΚΕ και ο Δημήτρης Καραγιάννης μένει εκτός Βουλής. Οι βουλευτές Λέσβου είναι
1. Βογιατζής Παύλος (ΝΔ)
2. Ζερδελής Ιωάννης (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Σηφουνάκης Νίκος (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
Η ΝΔ διατηρεί τη μονοεδρική της Λευκάδος
1. Σολδάτος Θεόδωρος (ΝΔ)
ΝΟΜΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει μία έδρα στη Μαγνησία και εκλέγει τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο. Χάνει όμως την έδρα το ΚΚΕ και δεν εκλέγεται ο Απόστολος Νάνος. Οι βουλευτές Μαγνησίας είναι:
1.    Νάκος Αθανάσιος (ΝΔ)
2.    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος (ΣΥΡΙΖΑ)
3.    Χρυσοβελώνη Μαρίνα (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
4.    Ηλιόπουλος Παναγιώτης (Χρυσή Αυγή)
5.    Μουτσινάς Παρίσης (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Στη Μεσσηνία χάνει την έδρα το ΠΑΣΟΚ και η Νάντια Γιαννακοπούλου και κερδίζει μία ακόμη έδρα η ΝΔ εκλέγοντας τον Δημήτρη Σαμπαζιώτη. Οι βουλευτές Μεσσηνίας είναι
1.    Σαμαράς Αντώνιος (ΝΔ)
2.    Λαμπρόπουλος Ιωάννης (ΝΔ)
3.    Σαμπαζιώτης Δημήτρης (ΝΔ)
4.    Πετράκος Αθανάσιος (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Κουκούτσης Δημήτριος (Χρυσή Αυγή)
ΝΟΜΟΣ ΞΑΝΘΗΣ
Χωρίς αλλαγές αποδείχθηκε το αποτέλεσμα για την Ξάνθη όπου βουλευτές εκλέγονται
1. Κοντός Αλέξανδρος (ΝΔ)
2. Ζεϊμπέκ Χουσεϊν (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Σαλτούρος Δημήτριος (ΠΑΣΟΚ)
Α΄ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Και δεύτερη έδρα κερδίζει η ΝΔ στην Α΄ Πειραιώς και εκλέγει και τον Κωνσταντίνο Κατσαφάδο. Χάνει όμως την έδρα του το ΚΚΕ και δεν εκλέγεται η Ελπίδα Παντελάκη. Οι βουλευτές της Α΄ Πειραιώς είναι
1.    Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (ΝΔ)
2.    Κατσαφάδος Κωνσταντίνος (ΝΔ)
3.    Δρίτσας Θεόδωρος (ΣΥΡΙΖΑ)
4.    Μελάς Παναγιώτης (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
5.    Κούζηλος Νικόλαος (Χρυσή Αυγή)
6.    Ρεπούση Μαρία ΔΗΜΑΡ)
Β΄ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Δύο έδρες καταλαμβάνει η ΝΔ στη Β΄ Πειραιώς και εκτός από τον κ. Τραγάκη εκλέγεται και ο Αναστάσιος Νεράντζης. Χάνει την έδρα το ΠΑΣΟΚ και μένει εκτός Βουλής ο Δημήτρης Λιντζέρης. Οι βουλευτές της Β΄ Πειραιώς είναι:
1.    Τραγάκης Ιωάννης (ΝΔ)
2.    Νεράντζης Αναστάσιος (ΝΔ)
3.    Λαφαζάνης Παναγιώτης (ΣΥΡΙΖΑ)
4.    Βαμβακά Ευγενία (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Κουράκος Ιωάννης (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
6.    Μανωλάκου Διαμάντω (ΚΚΕ)
7.    Λαγός Ιωάννης (Χρυσή Αυγή)
8.    Γιαννακάκη Μαρία (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΠΕΛΛΗΣ
Επιστρέφει με τη ΝΔ στην Πέλλα ο Ιορδάνης Τζαμτζής καθώς το κόμμα του καταλαμβάνει συνολικά 3 έδρες. Εκτός Βουλής μένει ο Αθανάσιος Γραμματικόπουλος καθώς χάνουν μία έδρα οι Ανεξάρτητοι Έλληνες.
1.    Καρασμάνης Γεώργιος (ΝΔ)
2.    Σταμενίτης Διονύσιος (ΝΔ)
3.    Τζαμτζής Ιορδάνης (ΝΔ)
4.    Τζάκρη Θεοδώρα (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
Τέσσερις βουλευτές εκλέγει η ΝΔ στην Πιερία με νέα είσοδο για την Μάνη Παπαδημητρίου ‘Αννα. Χάνει την έδρα ο Ευγένιος Παπαδόπουλος από τους Ανεξάρτητους Έλληνες.
1.    Κουκοδήμος Κωνσταντίνος (ΝΔ)
2.    Κωνσταντόπουλος Γεώργιος (ΝΔ)
3.    Χριστογιάννης Δημήτριος (ΝΔ)
4.    Μάνη Παπαδημητρίου ‘Αννα (ΝΔ)
ΝΟΜΟΣ ΠΡΕΒΕΖΗΣ
Χάνει την έδρα στην Πρέβεζα το ΠΑΣΟΚ και μένει εκτός Βουλής ο Ιωάννου Βασίλειος. Μία έδρα κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ εκλέγοντας τον Κωνσταντίνο Μπαρκά. Οι βουλευτές Πρεβέζης είναι:
1. Τσουμάνης Δημήτριος (ΝΔ)
2. Μπαρκάς Κωνσταντίνος (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ
Η ΝΔ κερδίζει μία έδρα στο Ρέθυμνο και εκλέγει τον Γιάννη Κεφαλογιάννη. Χάνει την έδρα ο Μανώλης Όθωνας του ΠΑΣΟΚ.
1.    Γιάννης Κεφαλογιάννης (ΝΔ)
2.    Ξανθός Ανδρέας (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΡΟΔΟΠΗΣ
Το αποτέλεσμα των εκλογών δεν συνεπάγεται αλλαγές στις έδρες στη Ροδόπη. Βουλευτές Ροδόπης είναι:
1. Στυλιανίδης Ευριπίδης (ΝΔ)
2. Καρά Γιουσούφ Αϊχάν (ΣΥΡΙΖΑ)
3. Χατζή Οσμάν Αχμέτ (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΣΑΜΟΥ
Το ΚΚΕ χάνει τη μονοεδρική της Σάμου. Δεν εκλέγεται ο Δημήτρης Μαυρατζώτης. Η έδρα περνάει στον ΣΥΡΙΖΑ που εκλέγει την Αγνή Καλογέρη.
1. Αγνή Καλογέρη (ΣΥΡΙΖΑ)

ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ
Μία έδρα κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ στις Σέρρες εκλέγοντας την Αφροδίτη Σταμπουλή. Την έδρα χάνει η Δημοκρατική Αριστερά και μένει εκτός Βουλής ο Ευάγγελος Φωτίου. Οι βουλευτές Σερρών είναι
1.    Βλαχβέης Μενέλαος (ΝΔ)
2.    Αραμπατζή Φωτεινή (ΝΔ)
3.    Λεονταρίδης Θεόφιλος (ΝΔ)
4.    Σταμπουλή Αφροδίτη (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Μπόλαρης Μάρκος (ΠΑΣΟΚ)
6.    Κόλλια-Τσαρουχά Μαρία (Ανεξάρτητοι Έλληνες)
7.    Σιώης Νικήτας (Χρυσή Αυγή)
ΝΟΜΟΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Τρεις έδρες θα έχει συνολικά η ΝΔ στα Τρίκαλα καθώς εκλέγει και τον Μιχάλη Ταμηλό. Ο ΣΥΡΙΖΑ εκλέγει την Παναγιώτα Δριτσέλη ενώ εκτός Βουλής μένει ο Γιώργος Οικονόμου αφού το ΠΑΣΟΚ έχασε την έδρα και ο Αχιλλέας Κανταρτζής του ΚΚΕ. Οι βουλευτές Τρικάλων είναι:
1.    Βλαχογιάννης Ηλίας (ΝΔ)
2.    Σκρέκας Κωνσταντίνος (ΝΔ)
3.    Ταμηλός Μιχάλης (ΝΔ)
4.    Δριτσέλη Παναγιώτα (ΣΥΡΙΖΑ)
5.    Κυρίτσης Γεώργιος (ΔΗΜΑΡ)
ΝΟΜΟΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Τέσσερις συνολικά από μία έδρα που κατείχε με τις εκλογές της 6ης Μαϊου θα έχει πλέον η ΝΔ στη Φθιώτιδα. Χάνουν την έδρα η Χρυσή Αυγή καθώς δεν εκλέγεται ο Απόστολος Γκλέτσος και ο Θεόδωρος Χειμάρας των Ανεξάρτητων Ελλήνων και ο Νίκος Τσώνης του ΠΑΣΟΚ.
1.    Σταϊκούρας Χρήστος (ΝΔ)
2.    Σταυρογιάννης Νικόλαος
3.    Κουτσογιαννόπουλος Κωνσταντίνος (ΝΔ)
4.    Μακρή-Θεοδώρου Ελένη (ΝΔ)
5.    Κυριακάκης Βασίλειος (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
Χάνει το ΠΑΣΟΚ την έδρα στη Φλώρινα και μένει εκτός ο Νίκος Σαμαρά. Η έδρα <<περνάει>> στον ΣΥΡΙΖΑ που εκλέγει τον Αθανάσιος Γερμανίδη. Οι βουλευτές Φλώρινας είναι:
1. Κωνσταντινίδης Ευστάθιος (ΝΔ)
2. Γερμανίδης Θανάσης (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΦΩΚΙΔΟΣ
Η ΝΔ και η Μανδρέκα Ασπασία διατηρούν τη μονοεδρική στη Φωκίδα
1. Μανδρέκα Ασπασία (ΝΔ)

ΝΟΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Χωρίς μεταβολές και οι έδρες στη Χαλκιδική. Βουλευτές είναι οι:
1.    Καρανάσιος Ευθύμιος (ΝΔ)
2.    Ιγγλέζη Κατερίνα (ΣΥΡΙΖΑ)
3.    Δριβελέγκας Ιωάννης (ΠΑΣΟΚ)
ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ
Αμετάβλητος παραμένει ο αριθμός των εδρών για τη ΝΔ στα Χανιά. Ωστόσο μένει εκτός Βουλής ο κ. Κωνσταντίνος Γύπαρης γιατί άλλαξε η θέση του στο ψηφοδέλτιο μετά την επιστροφή στο κόμμα του Χρήστου Μαρκογιαννάκη. Οι βουλευτές Χανίων είναι
1.    Μαρκογιαννάκης Χρήστος (ΝΔ)
2.    Βολουδάκης Μανούσος (ΝΔ)
3.    Βιρβιδάκης Κυριάκος (ΝΔ)
4.    Σταθάκης Γεώργιος (ΣΥΡΙΖΑ)
ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ
Χωρίς αλλαγές οι έδρες και στη Χίο.
1. Μουσουρούλης Κωνσταντίνος (ΝΔ)
2. Τριαντάφυλλος Κωνσταντίνου (ΠΑΣΟΚ)
ΠΗΓΗ: 24h.gr

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

Η κυρία Τζοβάννα

Καθώς στεκόταν μπρος στην τάξη της την Ε' δημοτικού, την πρώτη ημέρα του σχολείου η κυρία Τζοβάννα είπε στα παιδιά ένα ψέμα. Όπως οι περισσότερες δασκάλες, κοίταξε τους μαθητές της και είπε ότι τους αγαπούσε όλους το ίδιο.

Αλλά αυτό ήταν αδύνατον, διότι εκεί στην μπροστινή σειρά, βυθισμένο στο κάθισμά του ήταν ένα μικρό αγόρι, ο Μάνος Μανούσας... Η κυρία Τζοβάννα είχε παρακολουθήσει τον Μάνο την προηγούμενη χρονιά και είχε προσέξει ότι ο Μάνος δεν έπαιζε καλά με τα άλλα παιδιά. Τα ρούχα του ήταν τσαλακωμένα. Πάντα φαινόταν ότι χρειαζόταν μπάνιο. Και ο Μάνος μπορούσε να είναι πολύ δυσάρεστος.

Στο σχολείο που δούλευε η κυρία Τζοβάννα έπρεπε να επιθεωρήσει του κάθε μαθητού το ιστορικό. Άφησε του Μάνου το ιστορικό να το διαβάσει τελευταίο. Όταν όμως διάβασε το ιστορικό που έγραφαν οι προηγούμενες δασκάλες έμεινε έκπληκτη!

Η δασκάλα της Α' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος είναι ένα φωτεινό παιδί με έτοιμο πάντα το χαμόγελο. Κάνει τις εργασίες του σωστά και προσεγμένα, και έχει καλούς τρόπους. είναι χαρά να τον έχουμε κοντά μας».

Η δασκάλα της Β' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος είναι άριστος μαθητής. Αγαπητός από τους συμμαθητές του, αλλά φαίνεται προβληματισμένος εξ αιτίας της μητέρας του που έχει μια ανίατη ασθένεια, η ζωή στο σπίτι θα είναι δύσκολη».

Η δασκάλα της Γ' δημοτικού έγραφε: «Ο θάνατος της μητέρας του ήταν πολύ σκληρός και οδυνηρός για αυτόν. Προσπαθεί να κάνει καλά τις εργασίες του, αλλά ο πατέρας του δε δείχνει πολύ ενδιαφέρον. Η ζωή του σπιτιού σύντομα θα τον επηρεάσει εάν δε παρθούν ορισμένα μέτρα».

Η δασκάλα της Δ' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος έχει αποσυρθεί και δεν δείχνει ενδιαφέρον για το σχολείο. Δεν έχει πολλούς φίλους και πολλές φορές κοιμάται στην τάξη».

Διαβάζοντας όλα αυτά η κυρία Τζοβάννα κατάλαβε το πρόβλημα και ντράπηκε πολύ για τον εαυτό της. Αισθάνθηκε ακόμη χειρότερα, όταν οι μαθητές της της έφεραν χριστουγεννιάτικα δώρα. Όλα ήταν διπλωμένα σε πολύχρωμα χαρτιά με ωραίους φιόγκους, εκτός από του Μάνου. Το δώρο του ήταν άγαρμπα διπλωμένο σε μια καφετιά χοντρή σακούλα του μανάβη. Η κυρία Τζοβάννα δυσκολεύτηκε να το ανοίξει εν μέσω των άλλων δώρων. Μερικά παιδιά άρχισαν να γελάνε όταν έβγαλε από τη σακούλα ένα βραχιόλι που λείπανε μερικές από τις ψεύτικες αδαμάντινες χάντρες και ένα μπουκάλι ένα τέταρτο γεμάτο άρωμα. Αλλά έπνιξε τα γέλια των μαθητών καθώς είπε θαυμαστικά πόσο όμορφο ήταν το βραχιόλι φορώντας το στο χέρι της και βάζοντας μερικές σταγόνες στον καρπό του χεριού της.

Ο Μάνος έμεινε λίγο παραπάνω στο σχολείο στο σχόλασμα για να πει «κυρία Τζοβάννα σήμερα μυρίζατε όπως ακριβώς μύριζε η μαμά μου». Όταν έφυγαν τα παιδιά έκλαιγε για περίπου μισή ώρα. Από εκείνη την ημέρα η κυρία σταμάτησε να διδάσκει ανάγνωση, γραφή και αριθμητική. Έδειχνε ιδιαίτερη προσοχή στο Μάνο. Καθώς δούλευε μαζί του το μυαλό του ζωντάνευε. Όσο πιο πολύ τον ενθάρρυνε τόσο πιο γρήγορα ανταποκρινόταν. Έως το τέλος του χρόνου ο Μάνος είχε γίνει ένα από τα πιο έξυπνα παιδιά της τάξης του, και παρόλο το ψέμα ότι θα αγαπούσε όλα τα παιδιά το ίδιο η κυρία Τζοβάννα ευνοούσε τον Μάνο ιδιαίτερα.

Μετά από ένα χρόνο βρήκε ένα σημείωμα κάτω από την πόρτα της. Ήταν από τον Μάνο. Της έλεγε ότι ακόμη ήταν η καλύτερη δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του. Πέρασαν έξι χρόνια πριν πάρει άλλο σημείωμα από τον Μάνο. Της έγραφε ότι τελείωσε το Λύκειο και ήταν τρίτος στην τάξη του, και ότι ακόμη ήταν η καλύτερη δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του.

Μετά τέσσερα χρόνια πήρε άλλο ένα σημείωμα που της έλεγε ότι παρόλο που τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα κατάφερε να επιμείνει και να συνεχίσει τις σπουδές του, και ότι σύντομα θα αποφοιτούσε από το πανεπιστήμιο με τις μεγαλύτερες διακρίσεις. Την διαβεβαίωνε ότι αυτή ήταν η πιο αγαπητή δασκάλα που είχε σε όλη του την ζωή.

Πέρασαν ακόμη τέσσερα χρόνια και έφτασε ακόμα άλλο ένα γράμμα. Αυτή τη φορά εξηγούσε ότι αφού πήρε το δίπλωμά του αποφάσισε να προχωρήσει πιο πολύ και να κάνει διδακτορικό. Στο γράμμα εξηγούσε ότι αυτή παρέμεινε η πιο καλή και αγαπητή δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του. Μα τώρα το όνομά του ήταν πιο μακρύ Dr. Εμμανουήλ Σ. Μανούσος.

Η ιστορία δεν τελείωνε εκεί. Υπήρξε ακόμη ένα γράμμα εκείνη την άνοιξη. Ο Μάνος της ανακοίνωνε ότι είχε γνωρίσει μια υπέροχη κοπέλα την οποία θα παντρευόταν. Της εξηγούσε ότι ο πατέρας του είχε πεθάνει πριν μερικά χρόνια και αναρωτιόταν αν θα συμφωνούσε να παραβρεθεί στο γάμο και να καθόταν στη θέση της μητέρας του γαμπρού. Βεβαίως η κυρία Τζοβάννα δέχτηκε. Μαντέψτε! Στο γάμο φορούσε εκείνο το βραχιόλι που της είχε δωρίσει κάποια Χριστούγεννα - χρόνια πίσω. Ναι, εκείνο το βραχιόλι που έλειπαν οι αδαμάντινες πέτρες. Και βεβαιώθηκε ότι φορούσε το ίδιο άρωμα που θυμόταν ότι φορούσε η μητέρα του Μάνου στα τελευταία τους Χριστούγεννα μαζί.

Όταν συναντήθηκαν αγκαλιάστηκαν με στοργή. Ο κύριος Μανούσος ψιθύρισε στο αυτί της κυρίας Τζοβάννας «Σας ευχαριστώ κυρία Τζοβάννα που πιστεύατε σε μένα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που με κάνατε να νιώθω σπουδαίος και μου δείξατε πως εγώ μπορούσα να διαφέρω».

Η κυρία Τζοβάννα με δάκρυα στα μάτια ψιθύρισε: «Μάνο μου λάθος κατάλαβες. Εσύ ήσουν που δίδαξες σε εμένα πώς να διαφέρω. Δεν ήξερα πώς να διδάσκω μέχρι που σε γνώρισα».

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Ανοικτή επιστολή του Ναυάρχου Νίκου Παππά

Ανοικτή επιστολή του Ναυάρχου Νίκου Παππά προς τον Πρωθυπουργό, τους Προέδρους των κομμάτων και τους βουλευτές:

Ναύαρχος Νίκος Παππάς
Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΝ
Επτανήσου 44, Κυψέλη 11361
Τηλ: 2108213810
Αθήνα, 16 Φεβρουαρίου 2012

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς:  Τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας
           Τους Προέδρους των Ελληνικών πολιτικών κομμάτων
           Τους 300 βουλευτές

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,
Αξιότιμοι κύριοι Πρόεδροι των Κομμάτων,
Αξιότιμοι αντιπρόσωποι του ελληνικού λαού

Στον θαλασσινό πολιτισμό που βίωσα σε όλη τη διάρκεια των 82 χρόνων μου, το πρώτο αξίωμα που ενστερνιστήκαμε ήταν αυτό του «ουδέν μορφώνει όσο το παράδειγμα». Και το υπηρετήσαμε με ήθος και ανιδιοτέλεια στα οποία μας γαλούχησαν άξιοι γονείς και ακαδημαϊκοί και επαγγελματικοί δάσκαλοι.
Η σημερινή κρίση της πατρίδας μας, πέρα από οικονομική, χαρακτηρίζεται και από την κοινωνική αποσύνθεση, κατάσταση που οδηγεί, αν και σφόδρα απεύχομαι, σε τραγικά αδιέξοδα και εθνική καταστροφή.
Κύριος παράγοντας στην επικίνδυνη αυτή φάση του ελληνισμού είναι και η διαχείριση της ηγεσίας σε όλα τα επίπεδα. Η κοινωνία μας έχει ανάγκη ηγετών- ινδαλμάτων, που να δείχνουν στην πράξη ότι συμμερίζονται και συμμετέχουν έμπρακτα στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο λαός του οποίου ηγούνται.
Η ασυλία και η ατιμωρησία των ηγητόρων που έπραξαν ιδιοτελώς, η διατήρηση προνομίων, απολαβών και προκλητικών περιουσιών εξοργίζουν τους πολίτες που βλέπουν τις δικές τους να εξαϋλώνονται και υποσκάπτουν την εμπιστοσύνη προς τους ηγέτες οδηγώντας τους μαζικά, ιδίως τους νέους χωρίς μέλλον, προς την αναρχία και την αυτοδικία.
Είναι καιρός να ενστερνιστείτε κι εσείς το «ουδέν μορφώνει όσο το παράδειγμα».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με την παραίτησή του από την Προεδρική αποζημίωση ας είναι φωτεινό παράδειγμα για όλους σας.
Πάρτε σκληρά μέτρα και για εσάς. Εφαρμόστε άμεσα τη δυνατότητα που σας δίνει το Σύνταγμα ώστε η επόμενη Βουλή να έχει 200 μόνο Βουλευτές. Μειώστε τις υπουργικές και βουλευτικές αποζημιώσεις σας στον μέσο όρο μισθοδοσίας του Δημοσίου. Καταργείστε τις βουλευτικές συντάξεις και θεωρείστε τον βουλευτικό χρόνο αντίστοιχο του επαγγέλματος ενός εκάστου Βουλευτή με τις ανάλογες κρατήσεις για την επαγγελματική και μόνο σύνταξή του.
Περιορίστε τους υπουργούς σε 15. Είναι τραγικός εμπαιγμός να κόβετε τις συντάξεις των πολιτών και να διατηρείτε 4 Υπουργούς Εθνικής Άμυνας!
Περιορίστε τις στρατιές των αυλικών, συμβούλων και φυλάκων σας. Καταργείστε επιτέλους τους Γενικούς Γραμματείς, Διευθυντές και Διοικητές που διορίζονται στις θέσεις αυτές με μόνο κριτήριο την αποτυχία τους να εκλεγούν βουλευτές και διορίστε Μόνιμους Γενικούς Γραμματείς με αξιοκρατικά κριτήρια και ευρεία κοινοβουλευτική στήριξη.
Μόνο από αυτά τα μέτρα θα εξοικονομούσατε περισσότερα από τα 300 εκατομμύρια που ψάχνετε ευτελίζοντάς μας στην παγκόσμια κοινότητα.
Τιμωρείστε επιτέλους τους ανάμεσά σας ευρισκόμενους ιδιοτελείς εκμεταλλευτές του δημόσιου χρήματος.
Μόνον έτσι έχετε ελπίδα να καταστείτε ηγήτορες που θα εμπνέουν τον θαυμασμό και την αγάπη, κυρίως δε την εμπιστοσύνη των πολιτών που σας ακολουθούν.
Αγάθων έφη: « Ο άρχων τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον, ότι ανθρώπων άρχει, Δεύτερον ότι κατά Νόμον άρχει, και Τρίτον, ότι ουκ αεί άρχει.»

                                             Ναύαρχος Νίκος Παππάς Π.Ν.ε.α.
                                                    Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΝ 

Η 1000ή εμμονή του κου Δοξιάδη

Ο κ. Θανάσης Χαλιώτης έστειλε ένα κείμενο απάντηση στο άρθρο του Απ. Δοξιάδη με τίτλο "Η 13η συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ"
Το παραθέτω αυτούσιο όπως το παρέλαβα.
Γ.Τ.

Ένα κείμενο δικό μου. Διάβασέ το. Αξίζει.
Η εμπάθεια είναι κακός σύμβουλος και ο κος Δοξιάδης είναι γνωστός χρόνια για τις εμμονές του.
Ας πλευρίσουμε όμως λίγο την  ουσία, ή αν θέλετε ας ακούσουμε και μια άλλη εκδοχή.
Το ΠΑΣΟΚ, δεν ήταν ποτέ του γούστου μου αλλά, άραγε, τι θέλει να πει  ο “ποιητής” κος Δοξιάδης;
-        Ότι στο ΠΑΣΟΚ υπήρχαν δύο πτέρυγες, η μια των βρώμικων υπό τον Τσοχατζόπουλο και η άλλη των καθαρών υπό τον Σημίτη. Ωραία λογική για μονομαχία γουέστερν αλλά δυστυχώς η ζωή είναι πιο πολύπλοκη. Η βρωμιά και η καθαρότητα έτεμναν οριζόντια το ΠΑΣΟΚ. Και η μία και η άλλη πτέρυγα είχαν διάσημα λαμόγια αλλά και έντιμους ανθρώπους. Να θυμίσω τον “εκσυγχρονιστή” Παπαντωνίου, τους κομιστές Τσουκάτο, Μαντέλη κλπ. Εκτός κι αν τους Ολυμπιακούς αγώνες και τα μεγάλα (μιζο)έργα τα έκανε το βαθύ και όχι το αβαθές ΠΑΣΟΚ.
-         Ότι το πολιτικό σύστημα του πολίτη –πελάτη, οι κομματάρχες και οι “Γκρούεζες”, οι “ημέτεροι” και τα κρατικοδίαιτα παράσιτα λειτουργούσαν εν αγνοία των ηγεσιών της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ;
-        Ότι στις 6 του Μάη, αυτοί οι κακοί έφυγαν από το ΠΑΣΟΚ και πλεύρισαν το ΣΥΡΙΖΑ; Ασφαλώς, ένα σημαντικό μέρος αυτών των ποντικών ανήκει στην Ο.Φ.Α(Όπου Φυσάει ο Άνεμος) θα επιχειρήσει να πλευρίσει τους 2 πιο πιθανούς για κυβερνητική εξουσία. Στη Ν.Δ προηγούνται τα «δικά της παιδιά» -ας πάμε στο ΣΥΡΙΖΑ. Ε και; Τους δέχτηκε κανείς, είδατε να στελεχώνουν τις λίστες του ΣΥΡΙΖΑ; Κι εμένα άμα κέρδιζα το Τζόκερ θα με …αγαπούσαν ξαφνικά διάφοροι.
-        Ότι στις 6 του Μάη, έμειναν στο ΠΑΣΟΚ οι καλοί και έφυγαν τα καρκινώματα; Θαύμα χριστιανοί! Η Ν.Δ και το ΠΑΣΟΚ έγιναν καλά. Είναι πια υγιείς. Τα 2.025.583 που παρέμειναν και τους ψήφισαν δεν είναι πια πελατειακό παρασιτικό καρκίνωμα. Έγινε μετάσταση  3.282.678 καρκινωμάτων που έφυγαν και πήγαν κυρίως στο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό είναι λοιπόν το ρεύμα του ΣΥΡΙΖΑ; Ένας κόσμος που  ψήφισε υπέρ της επιστροφής στο πελατειακό κράτος, τη  λαμογιά, τη ρεμούλα και τη μίζα;; Οι άνθρωποι που γνωρίζεται γύρω σας και ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ τέτοιοι είναι;;
Αρκετά, το παραμυθάκι. Καλό, αλλά δεν έχει δράκο που να φοβίζει τα παιδιά.
 Όσο για την υποψηφιότητα - για υπηρεσιακό πρωθυπουργό- του Αρσένη ακούστε και μιαν άλλη εκδοχή: Ο ΣΥΡΙΖΑ θέλησε να εμβολίσει εκλογικά ένα τελευταίο αλλά σημαντικό κομμάτι απλών ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ που εξακολουθούσαν να ελπίζουν στο παλιό ΠΑΣΟΚ των μη προνομιούχων. Ο συμβολισμός της πρότασης Αρσένη ήταν εν ολίγοις αυτός:
Το ΠΑΣΟΚ των μη προνομιούχων δεν υπάρχει πια. Τη θέση του έχει πάρει ένα ΠΑΣΟΚ της πλουτοκρατίας μπλα μπλα. Να! τους προτείναμε για υπηρεσιακό πρωθυπουργό, ένα ιστορικό στέλεχός σας και εκείνοι – αμετανόητοι τον απέρριψαν προτείνοντας τον μνημονιακό Παπαδήμο.
Τέλος, ο κος Δοξιάδης μπορεί να έχει όσο πρόβλημα θέλει με το ΠΑΣΟΚ του. Δικαίωμά του, να το αλλάξει, να το γκρεμίσει, να το βάψει, να το απλώσει να στεγνώσει. Ας καταλάβει μόνο 3 πράγματα:
-        Άλλο πράγμα το κράτος και άλλο το κομματικό κράτος. Κράτος (κομματικό) έχει η Ελλάδα, Κράτος (μη κομματικό) έχει η Φινλανδία.
-        Άλλο το μνημόνιο και άλλο το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Όποιος δε θέλει το μνημόνιο δε σημαίνει ότι δε θέλει να αλλάξει, να προκόψει η χώρα του
Ο «εκβιασμός» του κ. Τσίπρα, προς τους εταίρους μας, μοιάζει με την απειλή κάποιου άστεγου που έχει μια βόμβα και απειλεί τους γείτονες πως θα την πυροδοτήσει αν συνεχίσουν τον παραλογισμό, να του δανείζουν λεφτά για κοινόχρηστα και ευαίσθητα τρόφιμα για ένα ψυγείο που δεν έχει ρεύμα.
                                                                                                                                                   Αυτά
                                                                                                                                           Χαλιώτης Θανάσης
                                                                                                                                                    
Ιδού και μια άλλη σύντομη πολιτική αναδρομή στο παρελθόν.
Για να μάθουν και οι νεώτεροι, για το ποιόν του κου Δοξιάδη (κείμενο από τους Αγανακτισμένους που βρήκα στο διαδίκτυο και οι πιο παλιοί τα έχουμε ακούσει πολλές φορές).

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ. ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΑΛΛΟΝ ΕΝΑΝ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ «ΤΟΛΜΗΣΤΕ» ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΗΣ ΚΑΜΑΡΙΛΑΣ.

Το 1983 εμφανίστηκε στα πράγματα ο Απόστολος Δοξιάδης με την ταινία του «Υπόγεια Διαδρομή» μια πλήρης αποτυχία, κρατικής παραγωγής.
Τον Ιανουάριο του 1992, ως τότε σύμβουλος κινηματογραφίας του ΥΠΠΟ, ο Απόστολος Δοξιάδης, ζητάει την εξαίρεση της ταινίας της Φρίντα Λιάπα από τα κρατικά βραβεία, καταγγέλλοντας ότι, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, δήθεν κακοποιήθηκε ένα ανήλικο παιδί για τις ανάγκες μιας σκηνής. Ένα τρομερό σκάνδαλο ξεσπά και για σειρά ημερών γίνεται πρωτοσέλιδο εφημερίδων και πρώτο θέμα των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων. Η Φρίντα αντικρούει τις άθλιες συκοφαντίες και καταγγέλλει τον σύμβουλο του ΥΠΠΟ για αναβίωση της λογοκρισίας. Η Μελίνα Μερκούρη, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Ζιλ Ντασέν, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Νίκος Κούνδουρος και άλλοι τάσσονται με το μέρος της. Ο εισαγγελέας ασκεί αυτεπάγγελτη δίωξη, και η Φρίντα, η μητέρα του παιδιού και οι παραγωγοί της ταινίας καλούνται στην ανακρίτρια.
Το Φεβρουάριο του 1992 ο  Θόδωρος Αγγελόπουλος, με δήλωσή του στην Ημερήσιο Τύπο ζητάει την παραίτηση του Απόστολου Δοξιάδη, μετά από αυτά τα τραγικά γεγονότα. Αμέσως, η τότε Υπουργός Πολιτισμού, Άννα Ψαρούδα-Μπενάκη «παραιτεί» τον Απόστολο Δοξιάδη.
Τέλη Οκτωβρίου του 1992, η Φρίντα Λιάπα μπαίνει στο νοσοκομείο, σε κακή σωματική κατάσταση. Οι εξετάσεις αποκαλύπτουν έναν ευμεγέθη όγκο στον εγκέφαλο. Το Νοέμβριο, υποβάλλεται σε επέμβαση στη Νέα Υόρκη, και η βιοψία δείχνει ότι ο όγκος είναι κακοήθης.
Αρχές 1993: «Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθήνας, με απαλλακτικό βούλευμα (το 2826/93), αποφαίνεται, μετά την εξέταση του ανακριτικού υλικού, ότι δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί κατηγορία κατά της Φρίντας Λιάππα, της μητέρας του παιδιού και των παραγωγών της ταινίας για κακοποίηση ανηλίκου.
Τέλη του 1993, η υγεία της Φρίντα Λιάπα αρχίζει να επιδεινώνεται με γρήγορους ρυθμούς.
Μετά από αυτό το φιάσκο, ο Απόστολος Δοξιάδης εξαφανίστηκε από τον κόσμο του Πολιτισμού. Το 1996  άρχισε να απασχολεί τον Τύπο, πάλι, και τα κανάλια με τις δικαστικές διαμάχες, με την τότε γυναίκα του Βάσια, χρησιμοποιώντας ακόμα και την ίδια του την κόρη.
Η ίδια του η γυναίκα καταθέτει τότε: «….ότι ο πρώην σύζυγός της Απόστολος Δοξιάδης από την εποχή που ήταν ακόμα παντρεμένοι την ζήλευε φριχτά και για το λόγο αυτό έβαζε κατά καιρούς ανθρώπους να την παρακολουθούν. Όπως η ίδια είχε αναφέρει σε φιλικό της κύκλο ο Απόστολος Δοξιάδης φανταζόταν πως η ίδια είχε αναρίθμητους εραστές και για το λόγο αυτό την παρακολουθούσε και παρακολουθούσε και το κινητό της τηλέφωνο….». Επιδιδόταν σε τηλεφωνικές υποκλοπές.
Τέλος του 2007 και 2008, και ενώ είχε εντελώς εξαφανιστεί από προσώπου γης, διορίστηκε επικεφαλής σε μια επιτροπή που σύστησε ο τότε Υπουργός Πολιτισμού Βουλγαράκης και Μιχάλης Λιάπης στην συνέχεια, για την δημιουργία νέου κινηματογραφικού Νόμου. Αυτός ο Νόμος απερρίφθη όμως από τον τότε  Υπουργό Αντώνη Σαμαρά…..
…Έτσι φτάνει στο τελευταίο στάδιο του εξευτελισμού με το κείμενο «ΤΟΛΜΗΣΤΕ», αρχές Ιουνίου του 2011, αμαυρώνοντας το όλο κίνημα των «αγανακτισμένων», σε μια στιγμή μάλιστα που απειλείται η ύπαρξή μας σαν έθνος και σαν λαός, εξυμνώντας το Δ.Ν.Τ. Έτσι, με την ομάδα του παίρνουν σβάρνα όλα τα κανάλια για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, μιας που το κράξιμο που έφαγαν από την πλειοψηφία του ελληνικού λαού ήταν τεράστιο..
Αυτός είναι ο Δοξιάδης, που την «Υπόγεια Διαδρομή» του την φέρνουμε στο φώς.
Μείνετε συντονισμένοι….
«Αγανακτισμένοι» Καλλιτέχνες που κάθε βράδυ ξενυχτάμε τον «νεκρό» στο Σύνταγμα

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

H δέκατη τρίτη συνιστώσα


H δέκατη τρίτη συνιστώσα

Tου Aποστολου Δοξιαδη*

Στα τέλη του 1995, ο Ανδρέας Παπανδρέου μπήκε στο νοσοκομείο, ορίζοντας ως αναπληρωτή πρωθυπουργό τον Ακη Τσοχατζόπουλο. Στα μέσα Ιανουαρίου του 1996, η υγεία του ανάγκασε τον Ανδρέα να παραιτηθεί από πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Η Κοινοβουλευτική Ομάδα συνεδρίασε για να εκλέξει νέο πρόεδρο του κόμματος, που θα γινόταν αυτομάτως και πρωθυπουργός. Ισοψήφησαν ο Ακης Τσοχατζόπουλος με τον Κώστα Σημίτη, ενώ έμεινε πίσω ο Γεράσιμος Αρσένης και πολύ πίσω ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος. Πριν από την επαναληπτική ψηφοφορία μεταξύ των δύο πρώτων, ο Αρσένης εξέφρασε υποστήριξη στον Τσοχατζόπουλο. Μάλιστα, προτάθηκε από τον δεύτερο σενάριο δυαρχίας, με τον Αρσένη πρωθυπουργό και τον ίδιο πρόεδρο του κόμματος. Ο Σημίτης, που επέμεινε στην ανάγκη καθαρών λύσεων, κέρδισε με μικρή διαφορά τη νέα ψηφοφορία κι έγινε πρωθυπουργός.
Η επικράτηση του Σημίτη ήταν έκπληξη, καθώς το ΠΑΣΟΚ ήταν ώς τότε κυρίως αυτό που εξέφραζε ο Τσοχατζόπουλος: το μόρφωμα που συχνά αναφέρεται ως «βαθύ ΠΑΣΟΚ», δηλαδή ένα κόμμα βασισμένο στους ισχυρούς εσωτερικούς μηχανισμούς, στους επαγγελματίες κομματικούς, στον έλεγχο κλαδικών και συντεχνιακών οργανώσεων και τη διαπλοκή τους με τα δίκτυα πελατειακών σχέσεων που χτίστηκαν από το 1981 σε υπουργεία και οργανισμούς, μέσω εγκάθετων κομματικών κομισάριων -των λεγόμενων «πρασινοφρουρών», τα δίκτυα εξουσίας που ουσιαστικά υποκατέστησαν την επίσημη γραφειοκρατική ιεραρχία του κράτους, επιβάλλοντας ένα νέου τύπου παρακράτος. Στα χρόνια της πρωθυπουργίας του Σημίτη αναδείχθηκε για πρώτη φορά, μέσα από κάποια καινούργια πρόσωπα και κυβερνητικές πράξεις η νέα, τότε, «εκσυγχρονιστική» πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ. Ομως η άλλη, των «τσοχατζοπουλικών» δεν εξαφανίστηκε. Τουναντίον. Αν και έχασε τη συμβολική ταύτισή της με τον ηγέτη του κόμματος, λειτούργησε ουσιαστικά ως αυτόνομη ομάδα σε κυβερνητικό επίπεδο, ελέγχοντας καίρια υπουργεία, με τον αρχηγό της, Ακη Τσοχατζόπουλο, πανίσχυρο υπουργό, αρχικά Αμυνας και μετά Ανάπτυξης. (Την πολιτεία του ως υπουργού τη μάθαμε πρόσφατα.) Και βέβαια, το βαθύ ΠΑΣΟΚ παρέμεινε πανίσχυρο στο μέσο και το κατώτερο οργανωτικό επίπεδο του κόμματος.
Με κάποια πολύ ουσιαστική έννοια, δηλαδή, το ΠΑΣΟΚ επί Σημίτη παρέμεινε εν πολλοίς το βαθύ, «τσοχατζοπουλικό» κόμμα, ενώ οι εκσυγχρονιστές έμειναν ξένο σώμα, τόσο που ύστερα από δεκαπέντε χρόνια, το 2009, ήταν ακόμη για τα περισσότερα στελέχη «αυτοί», οι άλλοι, οι μη-καθαροί και μη-γνήσιοι. Ο Γιώργος Παπανδρέου είχε στηρίξει από την αρχή τον Σημίτη, και όταν παρέλαβε από αυτόν το κόμμα, το 2004, προσπάθησε να το μεταλλάξει σε αμιγώς εκσυγχρονιστικό. Αν και απέτυχε, έδωσε την ευκαιρία στους ανθρώπους του βαθέος ΠΑΣΟΚ να ερμηνεύσουν την αναποτελεσματική διαχείριση της οικονομικής κρίσης από την κυβέρνησή του, που έφερε και την εκλογική συντριβή, ως ήττα του μετεξελιγμένου, εκσυγχρονιστικού κόμματος. Τα απομεινάρια αυτού του κόμματος είναι το βαθιά τραυματισμένο ΠΑΣΟΚ του σήμερα, ένα κόμμα-σκιά του εαυτού του, που δηλώνει έντρομο ότι θα κυβερνήσει και με τη Νέα Δημοκρατία και με τον εκ διαμέτρου αντίθετο ΣΥΡΙΖΑ. Που αντί, δηλαδή, να ηγείται στην κοινωνία, ακολουθεί, ζητώντας ελεημοσύνη από όποιον τη δώσει.
Θα μπορέσει άραγε ποτέ αυτό το ΠΑΣΟΚ να ξαναποκτήσει τη θέση πρωταγωνιστικού κόμματος στην πολιτική σκηνή; Και αν ναι, με ποια ταυτότητα; Και ποιον αρχηγό; Αυτά θα τα απαντήσει το μέλλον. Αυτό που έχει σημασία να σημειώσουμε τώρα είναι ότι το άλλο ΠΑΣΟΚ, το βαθύ, επιζεί. Απλώς έχει μετακομίσει: από την Ιπποκράτους στην Κουμουνδούρου. Αυτό άρχισε να συμβαίνει τον χειμώνα, με την προσχώρηση στον ΣΥΡΙΖΑ αρκετών βουλευτών του ΠΑΣΟΚ προερχόμενων από αυτή την τάση, αλλά και -εξίσου σημαντικό- με τη μεταγραφή σημαντικών κομματικών στελεχών, αρκετών από το προσωπικό επιτελείο του Ακη Τσοχατζόπουλου. Οι άνθρωποι αυτοί συμμετείχαν καθοριστικά στον επιτελικό σχεδιασμό και την καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές, και ήταν πίσω από το σύνθημα το «νέο ΠΑΣΟΚ».
Αυτή ακριβώς η μετάγγιση ήταν που έκανε τον ΣΥΡΙΖΑ να ξεχωρίσει από τα άλλα κόμματα της Αριστεράς και να τετραπλασιάσει το ποσοστό του 2009, αφού, όπως δείχνουν οι έρευνες, η συντριπτική πλειοψηφία των νέων ψηφοφόρων του ψήφιζαν ώς τότε ΠΑΣΟΚ. Από τις 6 Μαΐου και μετά συνεχίζονται οι μετακομίσεις στελεχών και συνδικαλιστών του βαθέος ΠΑΣΟΚ, ατομικά και ομαδικά, για να προσελκυστούν περισσότεροι ψηφοφόροι. Ως συμβολική ευλογία αυτής της κίνησης, μάλιστα, ήρθε η πρόταση από τον κ. Τσίπρα, του κ. Αρσένη ως υπηρεσιακού πρωθυπουργού. (Ετσι, ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ έγινε ο δεύτερος Ελληνας πολιτικός, μετά τον Ακη Τσοχατζόπουλο, που πρότεινε τον Γεράσιμο Αρσένη για πρωθυπουργό.)
Είναι τόσο πολλά τα στελέχη του βαθέος ΠΑΣΟΚ που μετακινήθηκαν πρόσφατα στον ΣΥΡΙΖΑ, που κατά κάποιον τρόπο αποτελούν μια ακόμη συνιστώσα του. Αυτή, η δέκατη τρίτη συνιστώσα, μπορεί να είναι μεν άτυπη, αλλά είναι μεγαλύτερη από τις άλλες δώδεκα μαζί, κι αποτελείται από στελέχη εμπειρότατα στον κομματικό έλεγχο του κράτους. Αναρωτιέμαι σε τι βαθμό το συνειδητοποιούν αυτό οι νέοι ψηφοφόροι, οι ιδεαλιστές και καλόπιστοι άνθρωποι που επιλέγουν να ψηφίσουν τον ΣΥΡΙΖΑ ως μια νέα πρόταση, μια ελπίδα για την ανανέωση της πολιτικής μας ζωής. Αναρωτιέμαι: ξέρουν ότι στην καρδιά του κόμματος που ψηφίζουν είναι οι παλιοί «τσοχατζοπουλικοί»; Και αν το ξέρουν, τους αρέσει; Το εγκρίνουν;
* Ο κ. Απόστολος Δοξιάδης είναι συγγραφέας.
 http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_03/06/2012_484334

Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

Όνειρο ζω με τον Αλέξη, μη με ξυπνάτε!

Βάλσαμο στ΄ αυτιά των δοκιμαζόμενων Ελλήνων ο μελίρρυτος λόγος του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα. Με το αναμφισβήτητο χάρισμα του που θυμίζει άλλες εποχές κι άλλο ηγέτη, δεν άφησε κανένα παραπονούμενο.
Είχε να μοιράσει ελπίδες και δώρα σε όλους πλην των «λαομίσητων» εφοπλιστών, αλλά και εχόντων - κατεχόντων. Πρόγραμμα και λόγος που φουσκώνει το ρεύμα των αγανακτισμένων και πολύπαθων συμπολιτών μας και στοιχίζονται μαζί του για να επανακτήσουν τα απολεσθέντα εντόκως.
Κυβερνητικό πρόγραμμα που αποκαθιστά τα πράγματα και βάζει κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Ακόμα κι εγώ με τη δημοσιογραφική εμπειρία τριών δεκαετιών και βάλε, έπιασα τον εαυτό μου να συγκινείται με τη νέα εποχή που φέρνει μαζί του ο κ. Τσίπρας μαζί με το επιστημονικό δυναμικό επιτελείο του. Δεν το κρύβω πως μια φωνή μέσα μου σιγοψυθίρισε: «Και γιατί όχι, τι έχει να χάσεις εκτός από τις αλυσίδες σου;»
Όμως λίγο αργότερα όταν κάθισε ο κουρνιαχτός της αισιοδοξίας ήρθαν πάλι στο μυαλό μου αυτά τα αναθεματισμένα νούμερα που κατατρύχουν τη ζωή μου παιδιόθεν γαρνιρισμένα με κοινή λογική και πάει το όνειρο.
Έσβησε σαν πυροτέχνημα.
Και επειδή δεν αντέχω να τα κρατώ μέσα μου τα μοιράζομαι μαζί σας.
Πρώτον: Ακύρωση του μνημονίου και ακύρωση των εφαρμοστικών νόμων. Αυτό σημαίνει το υψηλότατο ρίσκο να μη μπλοφάρουν οι δανειστές και να διακόψουν τη χρηματοδότηση. Επομένως όλα τα άλλα περί αύξησης μισθών, συντάξεων κλπ παρέλκουν.
Δεύτερον: Κούρεμα των δανείων ιδιωτών και επιχειρήσεων. Αν υποτεθεί ότι αυτό το κούρεμα είναι της τάξεως του 20%( κάποιοι μιλάνε και για 30%) τότε αυτό σημαίνει ότι η τράπεζες αυτόματα θα παρουσιάσουν μια νέα τρύπα 40 δισ. ευρώ. Σ' αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε 17 δισ. έντοκα που λήγουν μέχρι το τέλος του χρόνου και τα οποία αν δεν πληρωθούν από το κράτος(που δεν θα πληρωθούν) τότε η τρύπα μεγαλώνει στα 57 δισ. Με δεδομένο ότι δεν θα έρθουν και τα 50 δισ. από τα ταμείο χρηματοπιστωτικής στήριξης που είναι προγραμματισμένα, τότε η τρύπα ανοίγει στα 107 δισ.
Όμως, εν τοιαύτη περιπτώσει και επειδή ακόμα και στην Κούβα οι τράπεζες πρέπει να έχουν ένα δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας, 2 τινά μπορούν να συμβούν: ή να κλείσουν οι τράπεζες πριν τις κάψει ο κόσμος που εμπιστεύθηκε τις αποταμιεύσεις του ή να κοπεί νέο χρήμα για να καλυφθεί η αναγκαία ρευστότητα. Ευρώ όμως δεν μπορούμε να τυπώσουμε και τα συμπεράσματα δικά σας.
Τρίτον: Τα 20 δισ. του ΕΣΠΑ για τα οποία τόσος λόγος γίνεται για την ορθολογική χρήση τους, εννοείται ότι μπαίνουν σε βαθιά κατάψυξη γιατί ποιος θα τα εκταμιεύσει προς μια χώρα που με το ένα πόδι βρίσκεται εκτός ευρωζώνης;
Τέταρτον: Οι επιδοτήσεις προς τους αγρότες που εφεξής θα αξιοποιούνται ορθολογικά, περιττό να πούμε ότι απλά δεν θα υπάρχουν. Απορίες μου έμειναν επίσης πως θα χαρισθούν τα χρέη των αγροτών κατά το μοντέλο Γεωργίου Παπαδόπουλου, αλλά αυτό ίσως διευκρινισθεί εν ευθέτω.
Πέμπτον: Κατάργηση των φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών. Δεν θέλει ειδικές γνώσεις για να κατανοήσει κανείς ότι η αλλαγή σημαίας σε ένα πλοίο και σε στόλο ολόκληρο γίνεται εν μια νυκτί. Αυτό θέλουμε; Αν ναι, μαζί σας.
Έκτον: κατάργηση των χαρατσιών. Με τι όμως θα αναπληρωθούν;
Έβδομον: Φορολόγηση των κεφαλαίων που φεύγουν από τη χώρα κατά την έξοδο.
Άραγε δεν βρέθηκε κανείς να ρωτήσει να του πουν για την ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Το ήξερε και γι αυτό προφανώς δανείστηκε το παράδειγμα από άλλη ήπειρο
Αυτά όμως είναι ψιλά γράμματα γιατί εκεί που φθάσαμε ελάχιστοι είναι αυτοί που ακούν και σκέφτονται με τη λογική. Οι περισσότεροι ζουν ξανά το όνειρο της λαϊκής κυριαρχίας και το σύνθημα του '80 «ο λαός στην εξουσία».
Και όσοι τολμούμε διαφορετική άποψη γινόμαστε αντικείμενα λοιδορίας και υβριστικών συμπεριφορών. Τι να κάνουμε όμως, η ελευθερία της έκφρασης για την οποία τόσο αγωνίστηκε η αριστερά, στις μέρες μας δυστυχώς έχει μεγάλο τίμημα.
 Βασίλης Στεφανακίδης
Δημοσιεύθηκε στο protothema.gr

Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;

  «𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...