Μπήκαμε στον Ιούλιο! Ωραίος μήνας! Ζεστός και γεμάτος. 31 μέρες και 31 νύχτες. Μέρες ζεστές και νύχτες ιδρωμένες. 31 θερμά μερόνυχτα η ζέστη θα φουσκώνει τη φαντασία μας και θα ωραιοποιεί τις μαύρες (οικονομικά) σκέψεις μας. Σαν το ζυμάρι για τα τσουρέκια. Που φουσκώνει με τη ζέστη.
Ωραίος μήνας ο Ιούλιος. Ξεκινάει και το 11ο Φεστιβάλ «Παπαϊωάννου». Ο Άγγελος Τσατσούλης πιέζει τον Δ/τη του ΟΑΕΔ για την επιδότηση του κόστους μισθοδοσίας. Πίεση στη πίεση θα το σκάσεις το παχύμυαλο ανθρωπάκι και θα έχουμε τύψεις Άγγελε. Θυμήθηκαν και τη καταλληλότητα των ακτών μας. Και μας ενημέρωσαν τώρα που μπήκε ο Ιούλιος. Ας είναι καλά. Αυτούς περιμέναμε για να ξεκινήσουμε μπάνια.
Τώρα που μπήκε ο Ιούλιος αναρωτιέται και ο Θ. Θεοδωρίδης ποιο φεστιβάλ μας αξίζει. Και περίμενε να γίνει «Οργανισμός Φεστιβάλ Φιλίππων» Άσε βρε Θόδωρε να ‘’ωριμάσει’’ πρώτα ο άνθρωπος και μετά οι ιδέες του. Μη βιάζεσαι.
Ήρθε ο Ιούλιος για να μάθουμε ότι ένας υπό εκκόλαψη οδηγός, χωρίς δίπλωμα, μπορεί να οδηγεί αυτοκίνητο χωρίς τον εκπαιδευτή του. Τη εντολή ενός υπουργού όλα γίνονται στην Ελλάδα. Μέχρι και οι ανοησία φυτρώνει και ανθίζει.
Με τον αέρα του πρώην Υπουργού στέλνει μήνυμα σε νομάρχη και αντινομάρχες για τις εκλογές που έρχονται και κάνει αυτοκριτική περί δικαίου. Μόνο που το δίκιο δε τρώγεται. Ούτε μετριέται. Το δίκιο το βιώνεις και το αισθάνεσαι. Το βλέπεις ανάλογα με το πρίσμα που έχεις μπροστά σου. Και το κρίνεις κατά το δοκούν της περιστροφής του πρίσματος.
Πάντα μ’άρεσε ο Ιούλιος. Θερμός μήνας. Ερωτικός. Ακόμη και οι ανέραστοι ξυπνάνε. Ετοιμάζεται και ο γερομπισμπίκης της οικολογίας να κατέβει στις Δημοτικές εκλογές. Για να μας σώσει. Από το Μάιο το σκέφτεται και όπου να’ναι θα μας ανακοινώσει την απόφασή του. Πάντα γρήγορος στις αποφάσεις του αυτός ο άνθρωπος. Θα χτενίσει τα άσπρα μαλλάκια του και να’σου μπροστά μας με μια συνέντευξη τύπου, χαμογελαστός και power θα μας καθηλώσει με τις ιδέες του.
«Το μυρμήγκι πριν ψοφήσει βγάζει φτερά και πετάει». Έτσι και ο Ιούλιος. Μας βάζει φτερά. Φτερά αισιοδοξίας. Για να πετάξουμε στο τίποτα και το πουθενά.
Καλημέρα σας.
Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010
Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010
Αντίο τζαμπατζήδες
Το λύσαμε και το πρόβλημα της φτώχιας
Με ένα συνέδριο λύθηκε κι’αυτό. Τόσο απλά!
Μαζεύτηκαν οι απανταχού της Ευρώπης τζαμπατζήδες, μίλησαν, έφαγαν, κοιμήθηκαν και νάτο λυμένο το πρόβλημα της φτώχιας.
Πληρωμένα τα ναύλα τους από τις περιφέρειές τους, πληρωμένα τα έξοδά τους από τους γαλαντόμους οικοδεσπότες τους και άρχισαν το μπλα μπλα.
Θα στείλουν τα έξοδα που τους πληρώσαμε τώρα, ένα χρόνο μετά, από τα κονδύλια της Ευρώπης των Περιφερειών και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Φόρεσαν τα ακριβά τους κουστούμια έβαλαν τα μεταξωτά πουκάμισα ασορτί με τις γραβάτες τους και νάτοι χαμογελαστοί, δροσεροί και ωραίοι για τις αναμνηστικές τους φωτό.
Για να μη πλήττουν στις Βρυξέλες καλοκαιριάτικα και κάνουν εκεί συνέδρια επιλέγουν και μια περιοχή της Ευρώπης. Αφού πληρώνουν όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες για να υπάρχουν αυτοί και να συναθροίζονται… ε μη τους ξεχνάμε. Ας πηγαίνουμε κάθε φορά και σε μια πόρτα.
Μόνο να είναι όμορφη η πόρτα που θα πάμε. Να έχει καλά τοπία, όμορφα ξενοδοχεία, νόστιμο φαγητό, απέραντη θέα και χαλαρούς οικοδεσπότες.
Τα passé δεν είναι του χαρακτήρα μας.
Θεματολογία προς λαϊκή κατανάλωση έχουμε αρκετή. Από το να σώσουμε τον πλανήτη, τα παιδιά, τη εδαφική συνοχή, μέχρι την αειφόρο ανάπτυξη και τη καταπολέμηση της φτώχιας.
Να’χαμε να λέγαμε… Μια επιτροπή φορτωμένη με βαρύγδουπους τίτλους υποεπιτροπές προέδρους κοσμήτορες και βάλε για να δικαιολογούν τη παρουσία τους σ’αυτή.
Και να πληρώνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες. Ταξίδια στις Βρυξέλες σωρηδόν, διάλλειμα στη καθημερινότητά τους. Ασπασμοί και πλατιά χαμόγελα μόλις συναντηθούν και ανανέωση του ραντεβού τους για τον επόμενο μήνα όταν ξαναβρεθούν.
12 δικοί μας συμμετέχουν στην Ευρώπη των Περιφερειών. Και οι συμμετοχές τους στις Βρυξέλες πυκνώνουν τελευταία. Ταξίδια και θα τα άφηναν ανεκμετάλλευτα;
Αν θέλεις να δεις τη φτώχια πηγαίνεις εκεί που υπάρχει. Πηγαίνεις στη πηγή της.
Αν θέλεις να λύσεις το πρόβλημά της, συζητάς με τους όμηρους της φτώχιας.
Αν θέλεις να βρεις λύσεις, πηγαίνεις στο πρόβλημα που δημιουργεί τη φτώχια.
Τη κακοδιοίκηση των κυβερνήσεων και τη σπατάλη των φόρων. Τις τράπεζες με τα υπέρογκα επιτόκια. Τα μονοπώλια με τις ελεγχόμενες τιμές στα προϊόντα τους. Τα Ασφαλιστικά Ταμεία με τις πενιχρές συντάξεις που πληρώνουν.
Έτσι μετράς τη πενία των πολλών και τη χλιδή των ολίγων.
Με αυτά τα μέτρα βρίσκεις εύκολα το πρόβλημα της φτώχιας.
Όχι ξοδεύοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τον παραθερισμό των ομιλητών.
Καλημέρα σας
Με ένα συνέδριο λύθηκε κι’αυτό. Τόσο απλά!
Μαζεύτηκαν οι απανταχού της Ευρώπης τζαμπατζήδες, μίλησαν, έφαγαν, κοιμήθηκαν και νάτο λυμένο το πρόβλημα της φτώχιας.
Πληρωμένα τα ναύλα τους από τις περιφέρειές τους, πληρωμένα τα έξοδά τους από τους γαλαντόμους οικοδεσπότες τους και άρχισαν το μπλα μπλα.
Θα στείλουν τα έξοδα που τους πληρώσαμε τώρα, ένα χρόνο μετά, από τα κονδύλια της Ευρώπης των Περιφερειών και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Φόρεσαν τα ακριβά τους κουστούμια έβαλαν τα μεταξωτά πουκάμισα ασορτί με τις γραβάτες τους και νάτοι χαμογελαστοί, δροσεροί και ωραίοι για τις αναμνηστικές τους φωτό.
Για να μη πλήττουν στις Βρυξέλες καλοκαιριάτικα και κάνουν εκεί συνέδρια επιλέγουν και μια περιοχή της Ευρώπης. Αφού πληρώνουν όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες για να υπάρχουν αυτοί και να συναθροίζονται… ε μη τους ξεχνάμε. Ας πηγαίνουμε κάθε φορά και σε μια πόρτα.
Μόνο να είναι όμορφη η πόρτα που θα πάμε. Να έχει καλά τοπία, όμορφα ξενοδοχεία, νόστιμο φαγητό, απέραντη θέα και χαλαρούς οικοδεσπότες.
Τα passé δεν είναι του χαρακτήρα μας.
Θεματολογία προς λαϊκή κατανάλωση έχουμε αρκετή. Από το να σώσουμε τον πλανήτη, τα παιδιά, τη εδαφική συνοχή, μέχρι την αειφόρο ανάπτυξη και τη καταπολέμηση της φτώχιας.
Να’χαμε να λέγαμε… Μια επιτροπή φορτωμένη με βαρύγδουπους τίτλους υποεπιτροπές προέδρους κοσμήτορες και βάλε για να δικαιολογούν τη παρουσία τους σ’αυτή.
Και να πληρώνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες. Ταξίδια στις Βρυξέλες σωρηδόν, διάλλειμα στη καθημερινότητά τους. Ασπασμοί και πλατιά χαμόγελα μόλις συναντηθούν και ανανέωση του ραντεβού τους για τον επόμενο μήνα όταν ξαναβρεθούν.
12 δικοί μας συμμετέχουν στην Ευρώπη των Περιφερειών. Και οι συμμετοχές τους στις Βρυξέλες πυκνώνουν τελευταία. Ταξίδια και θα τα άφηναν ανεκμετάλλευτα;
Αν θέλεις να δεις τη φτώχια πηγαίνεις εκεί που υπάρχει. Πηγαίνεις στη πηγή της.
Αν θέλεις να λύσεις το πρόβλημά της, συζητάς με τους όμηρους της φτώχιας.
Αν θέλεις να βρεις λύσεις, πηγαίνεις στο πρόβλημα που δημιουργεί τη φτώχια.
Τη κακοδιοίκηση των κυβερνήσεων και τη σπατάλη των φόρων. Τις τράπεζες με τα υπέρογκα επιτόκια. Τα μονοπώλια με τις ελεγχόμενες τιμές στα προϊόντα τους. Τα Ασφαλιστικά Ταμεία με τις πενιχρές συντάξεις που πληρώνουν.
Έτσι μετράς τη πενία των πολλών και τη χλιδή των ολίγων.
Με αυτά τα μέτρα βρίσκεις εύκολα το πρόβλημα της φτώχιας.
Όχι ξοδεύοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τον παραθερισμό των ομιλητών.
Καλημέρα σας
Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010
Μια θέση στο όνειρο.
Η κυρά Μαριγώ είναι μέσα στη πίκρα και το φαρμάκι. Και πριν δυο χρόνια πάλι στο «Αβέρωφ» έκανε τα πάρτι της… Τότε γιατί μπορούσε ενώ τώρα την κράζουν; Και βγήκε να ανακοινώσει και τη χορηγία της… 5.000 ευρώ. Που οι ψωραλέοι δε τα καταδέχθηκαν! Τα ψίχουλα από το όνειρό της, σπονδή καθαρτηρίου.
Η Λιάνα και ο Λάκης. Ταυτόσημοι από διαφορετική σκοπιά. Η μια με ίνδαλμά της τον Στάλιν ο άλλος με τον Αλέξη. Παραλλάσουν πράξεις και λόγια και τα φέρνουν στα μέτρα τους.
Η πρώτη ξέχασε τα εκατομμύρια αντιφρονούντων νεκρών του ειδώλου της, προκειμένου να μένει γαντζωμένος στην εξουσία. Ο δεύτερος όταν η υπουργός είπε «το πάρτι τελείωσε» αυτός κατάλαβε το πάρτι με τους αρρώστους. Δεν άκουσε κάτι για το πάρτι των προμηθευτών. Είδωλο του ο Αλέξης. Όποιος αντιλέγει είναι ανήθικο πολιτικό ον. Ο πατερούλης της Τρίτης που νουθετεί το κοινό του.
Πριν 30 χρόνια πουλούσε το «νερό του Καματερού» Και έτρεχαν οι καρκινοπαθείς να… πιούν για να σωθούν! Χρυσές δουλειές! Μπίζνες με ουρά το θαυματουργό νερό.
Πριν 30 χρόνια οι πιστωτικές κάρτες ήταν άγνωστο προϊόν για την Ελλάδα. Το ανακάλυψαν και έτρεξαν οι πληβείοι να πάρουν τζάμπα λεφτά. Όσοι κατάλαβαν σταμάτησαν. Όσοι ήθελαν να ζουν στο όνειρο έπαιρναν διακοποδάνεια. No problem. Τζάμπα διακοπές και θα πούμε όχι; Μη τρελαθούμε.
Πριν 30 χρόνια η λέξη "χρηματιστήριο" ήταν γνώριμη στους παροικούντες της Σοφοκλέους. Πριν 15 στους απανταχού Έλληνες. Μυρίστηκαν κέρδος. Και έτρεξαν να τα οικονομήσουν. Έβαλαν τις οικονομίες τους Έπαιξαν τα εφάπαξ τους. Α ναι! Πήραν και δάνεια για να παίξουν και να τα οικονομήσουν…
Έχεις σταθεί ποτέ έξω από καζίνο, βραδινές ώρες; Οι φάτσες εναλλάσσονται. Άλλοι μπαίνουν. Άλλοι βγαίνουν. Θα δεις χαρούμενες καλοντυμένες φατσούλες να μπαίνουν για να χαρούν το όνειρό τους. Θα δεις και βλοσυρές τσαλακωμένες φάτσες να βγαίνουν, με χαμένα τα όνειρά τους «για απόψε» Αύριο βλέπουμε…
Πάντα τα όνειρα είναι όμορφα. «Να κάνεις ακριβά όνειρα» λέει ο Φώτης. Τον κοίταξα απορημένος… «Μα γιατί αν βγουν αληθινά τότε θα είσαι και κερδισμένος!» Κοίτα που δε το έπιασα από την αρχή! Άργησα αλλά το κατάλαβα.
Καλημέρα σας.
Η Λιάνα και ο Λάκης. Ταυτόσημοι από διαφορετική σκοπιά. Η μια με ίνδαλμά της τον Στάλιν ο άλλος με τον Αλέξη. Παραλλάσουν πράξεις και λόγια και τα φέρνουν στα μέτρα τους.
Η πρώτη ξέχασε τα εκατομμύρια αντιφρονούντων νεκρών του ειδώλου της, προκειμένου να μένει γαντζωμένος στην εξουσία. Ο δεύτερος όταν η υπουργός είπε «το πάρτι τελείωσε» αυτός κατάλαβε το πάρτι με τους αρρώστους. Δεν άκουσε κάτι για το πάρτι των προμηθευτών. Είδωλο του ο Αλέξης. Όποιος αντιλέγει είναι ανήθικο πολιτικό ον. Ο πατερούλης της Τρίτης που νουθετεί το κοινό του.
Πριν 30 χρόνια πουλούσε το «νερό του Καματερού» Και έτρεχαν οι καρκινοπαθείς να… πιούν για να σωθούν! Χρυσές δουλειές! Μπίζνες με ουρά το θαυματουργό νερό.
Πριν 30 χρόνια οι πιστωτικές κάρτες ήταν άγνωστο προϊόν για την Ελλάδα. Το ανακάλυψαν και έτρεξαν οι πληβείοι να πάρουν τζάμπα λεφτά. Όσοι κατάλαβαν σταμάτησαν. Όσοι ήθελαν να ζουν στο όνειρο έπαιρναν διακοποδάνεια. No problem. Τζάμπα διακοπές και θα πούμε όχι; Μη τρελαθούμε.
Πριν 30 χρόνια η λέξη "χρηματιστήριο" ήταν γνώριμη στους παροικούντες της Σοφοκλέους. Πριν 15 στους απανταχού Έλληνες. Μυρίστηκαν κέρδος. Και έτρεξαν να τα οικονομήσουν. Έβαλαν τις οικονομίες τους Έπαιξαν τα εφάπαξ τους. Α ναι! Πήραν και δάνεια για να παίξουν και να τα οικονομήσουν…
Έχεις σταθεί ποτέ έξω από καζίνο, βραδινές ώρες; Οι φάτσες εναλλάσσονται. Άλλοι μπαίνουν. Άλλοι βγαίνουν. Θα δεις χαρούμενες καλοντυμένες φατσούλες να μπαίνουν για να χαρούν το όνειρό τους. Θα δεις και βλοσυρές τσαλακωμένες φάτσες να βγαίνουν, με χαμένα τα όνειρά τους «για απόψε» Αύριο βλέπουμε…
Πάντα τα όνειρα είναι όμορφα. «Να κάνεις ακριβά όνειρα» λέει ο Φώτης. Τον κοίταξα απορημένος… «Μα γιατί αν βγουν αληθινά τότε θα είσαι και κερδισμένος!» Κοίτα που δε το έπιασα από την αρχή! Άργησα αλλά το κατάλαβα.
Καλημέρα σας.
Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010
Η κοροϊδία του καταναλωτή
Το ίδιο προϊόν έχει άλλη τιμή στα ράφια της Ευρώπης και άλλη στην Ελλάδα.
Πάντα ακριβότερο εδώ.
Μια ιστορία χρόνων.
Που επαναλαμβάνεται.
Πριν από δυο χρόνια ψηφίστηκε νόμος για τον έλεγχο τιμών σε σχέση με τις τιμές του εξωτερικού. Απλά ψηφίστηκε. Δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ!
Πριν ένα μήνα ξεκίνησε ο έλεγχος διαμόρφωσης των τιμών των προϊόντων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας για τη μείωση των τιμών που έχει αρχίσει το τελευταίο διάστημα.
Στο στόχαστρο 40 μεγάλες εταιρείες (ελίτ του εμπορίου) που ανήκουν σε πολυεθνικούς και Ελληνικούς ομίλους τροφίμων, φαρμακευτικών ειδών κλπ. Πρόκειται επί της ουσίας για την πρώτη εφαρμογή του λεγόμενου transfer pricing.
Ένα πρώτο βήμα έγινε. Μένουν πολλά ακόμη.
Πριν 3 δεκαετίες εφαρμόστηκε στην Ελβετία και τη Γερμανία η «αναγραφόμενη τιμή κιλού». Αναρωτιέστε τι είναι αυτό;.
Κάτι απλό που εφαρμόζει ήδη ένα (απ’ό,τι γνωρίζω) Σούπερ Μάρκετ της Β. Ελλάδος. Δίπλα στη τιμή του προϊόντος αναγράφεται και μια δεύτερη τιμή. Πόσο κοστίζει το κιλό, στο προϊόν αυτό. Αφού έτσι μπορείς να συγκρίνεις αν τα 220 γρ. καφέ προς 3,12 ευρώ της μιας εταιρίας συμφέρουν σε σχέση με ομοειδές προϊόν άλλης, όπου τα 240 γρ. πωλούνται 3,14 ευρώ.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι η ομοειδείς συσκευασίες ως προς το βάρος. Χάνεσαι ανάμεσα στην πανσπερμία βάρους των προϊόντων. Δείτε το ράφι με τις μαρμελάδες. Το ίδιο βάζο στη μια εταιρεία έχει 320 γρ. και στην άλλη 350. Το ίδιο και στα απορρυπαντικά Δεν ήξερα ότι υπάρχει μονάδα μέτρησης που λέγεται «μεζούρα». Εφεύρεση των εταιριών όπου οι 70 μεζούρες έχουν άλλο βάρος απορρυπαντικού από αντίστοιχο άλλης εταιρίας. Κόλπα που ανεβάζουν τις τιμές.
Και μένεις εσύ να υπολογίζεις τι σε συμφέρει. Με αβέβαιο αποτέλεσμα…
Αντί να ανεβάζουμε τους έμμεσους φόρους, δημιουργώντας φορολογικό πληθωρισμό, ας κοιτάξουμε να προστατεύσουμε τους καταναλωτές. Κάτι που έπρεπε να ξεκινήσει πριν 10ετίες
Δεν είναι τυχαία η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα τροφίμων, μη επώνυμα. («προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας»)
Τι κάνει για τα θέματα αυτά το υπουργείο; Μια χαρά είναι. Σας στέλνει χαιρετίσματα…
Καλή σας μέρα.
Πάντα ακριβότερο εδώ.
Μια ιστορία χρόνων.
Που επαναλαμβάνεται.
Πριν από δυο χρόνια ψηφίστηκε νόμος για τον έλεγχο τιμών σε σχέση με τις τιμές του εξωτερικού. Απλά ψηφίστηκε. Δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ!
Πριν ένα μήνα ξεκίνησε ο έλεγχος διαμόρφωσης των τιμών των προϊόντων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας για τη μείωση των τιμών που έχει αρχίσει το τελευταίο διάστημα.
Στο στόχαστρο 40 μεγάλες εταιρείες (ελίτ του εμπορίου) που ανήκουν σε πολυεθνικούς και Ελληνικούς ομίλους τροφίμων, φαρμακευτικών ειδών κλπ. Πρόκειται επί της ουσίας για την πρώτη εφαρμογή του λεγόμενου transfer pricing.
Ένα πρώτο βήμα έγινε. Μένουν πολλά ακόμη.
Πριν 3 δεκαετίες εφαρμόστηκε στην Ελβετία και τη Γερμανία η «αναγραφόμενη τιμή κιλού». Αναρωτιέστε τι είναι αυτό;.
Κάτι απλό που εφαρμόζει ήδη ένα (απ’ό,τι γνωρίζω) Σούπερ Μάρκετ της Β. Ελλάδος. Δίπλα στη τιμή του προϊόντος αναγράφεται και μια δεύτερη τιμή. Πόσο κοστίζει το κιλό, στο προϊόν αυτό. Αφού έτσι μπορείς να συγκρίνεις αν τα 220 γρ. καφέ προς 3,12 ευρώ της μιας εταιρίας συμφέρουν σε σχέση με ομοειδές προϊόν άλλης, όπου τα 240 γρ. πωλούνται 3,14 ευρώ.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι η ομοειδείς συσκευασίες ως προς το βάρος. Χάνεσαι ανάμεσα στην πανσπερμία βάρους των προϊόντων. Δείτε το ράφι με τις μαρμελάδες. Το ίδιο βάζο στη μια εταιρεία έχει 320 γρ. και στην άλλη 350. Το ίδιο και στα απορρυπαντικά Δεν ήξερα ότι υπάρχει μονάδα μέτρησης που λέγεται «μεζούρα». Εφεύρεση των εταιριών όπου οι 70 μεζούρες έχουν άλλο βάρος απορρυπαντικού από αντίστοιχο άλλης εταιρίας. Κόλπα που ανεβάζουν τις τιμές.
Και μένεις εσύ να υπολογίζεις τι σε συμφέρει. Με αβέβαιο αποτέλεσμα…
Αντί να ανεβάζουμε τους έμμεσους φόρους, δημιουργώντας φορολογικό πληθωρισμό, ας κοιτάξουμε να προστατεύσουμε τους καταναλωτές. Κάτι που έπρεπε να ξεκινήσει πριν 10ετίες
Δεν είναι τυχαία η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα τροφίμων, μη επώνυμα. («προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας»)
Τι κάνει για τα θέματα αυτά το υπουργείο; Μια χαρά είναι. Σας στέλνει χαιρετίσματα…
Καλή σας μέρα.
Τετάρτη 12 Μαΐου 2010
Μια αποτυχημένη γενιά
Με περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη όταν άνοιξα το e-mail μου.
Ένας φίλος μου έστειλε το παρακάτω κείμενο που σας το παραθέτω αυτούσιο.
Στα χιλιάδες posts για την γενιά των 700 ευρώ γίνονται αναφορές σε δεκάδες αιτίες που φταίνε για την σημερινή τους κατάσταση.
"Φταίνε οι κυβερνήσεις", "φταίνε δήθεν οι νεοφιλελεύθερες πρακτικές", "η παγκοσμιοποίηση", "η ακρίβεια" .... τα πάντα φταίνε, εκτός από τους
νέους με τους μισθούς των 700 ευρώ.
Και θα συμφωνήσω στο τελευταίο.
Δεν φταίει μία νέα γενιά που μόλις ενηλικιώθηκε.
Αυτή η γενιά νέων ανθρώπων εκπαιδεύτηκε από κάποιους ανθρώπους και κυρίως από τους γονείς της.. • Εκπαιδεύτηκε να ξοδεύει χωρίς να συγκρίνει τιμές.... γιατί έτσι κάνανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να μένει με τους γονείς της ... γιατί έτσι επιθυμούν οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να πετάει το τσιγάρο από το ανοιχτό παράθυρο στο αμάξι...γιατί έτσι κάνανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να αναζητάει για μια θέση στο Δημόσιο... γιατί έτσι τους γαλούχησαν οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να παίρνει δάνεια για να αγοράσει αυτοκίνητο (και όχι για να ανοίξει επιχείρηση) ... γιατί έτσι κάνουν και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να μην αλλάζει εύκολα δουλειές και να βολεύεται σε μια θεσούλα των 700 ή και 800 ευρώ ... γιατί έτσι την συμβουλεύουν οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να ψηφίζει τρία κόμματα ... γιατί τα ίδια ψηφίζουν και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να μην δέχεται την αξιολόγηση και τον ανταγωνισμό ...γιατί το ίδιο δεν δεχονται και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να δέχεται την επετηρίδα σε κάθε της μορφή... γιατί έτσι την δεχτήκαν και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να εκπαιδεύεται σε βρώμικα δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια με γεμάτους από συνθήματα και αφίσες τοίχους .. γιατί έτσι της τα παραδώσανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να κάνει κοπάνες από την δουλειά ... γιατί έτσι κάνανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να διαδηλώνει με συνθήματα και ντουντούκες ...γιατί έτσι κάνανε οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να συζητάει μόνο για τα δικαιωματά της και όχι και για τις υποχρεώσεις της... γιατί έτσι κάνανε οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να γκρινιάζει και όχι να προτείνει ... γιατί έτσι γκρίνιαζαν και δεν πρότειναν οι γονείς της.
Και τώρα οι γονείς της γενιάς αυτής, που βγάζουν τα πολλαπλάσια από τα παιδιά τους βγαίνουν υποκριτικά στα media και μιλάνε για την
απελπισμένη γενιά των G700.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς, που δεν δέχονται έναν άνθρωπο 40 ετών να διοικεί μια επιχείρηση ή να κυβερνά γιατί δεν έχει την πείρα τους και την ωριμότητά τους..
• Είναι οι ίδιοι που θέλουν να πάρουν σύνταξη από τις κυβερνήσεις και τις διοικήσεις των επιχειρησεών τους όσο γίνεται νωρίτερα, ανεξαρτήτως εάν ξέρουν ότι τα παιδιά τους πιθανόν και να μην πάρουν αν δεν τους βγάλουν ξαπλωτούς από εκεί μέσα.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς τους που δεν παίρνουν στην δουλειά που προΐστανται μία άτεκνη παντρεμένη κοπέλα 25-35 ετών με τον φόβο ότι θα μείνει έγκυος και θα λείψει από την εταιρεία.
• Είναι οι ίδιοι γονείς που επιμένουν στα φακελάκια για να κάνουν την δουλειά τους ή να εγχειριστούν γρηγορότερα.
• Είναι οι ίδιοι γονείς που παρακαλάνε λυτούς και δεμένους και ξεροσταλιάζουν ημερες ολόκληρες έξω από πολιτικά γραφεία για ένα βύσμα στον ΑΣΕΠ, στο στρατό ή ακόμη και σε μια ιδιωτική εταιρεία.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς που δεν αποποιούνται των προνομίων τους ενάντια στο κοινωνικό σύνολο.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς που χτίζουν αυθαίρετα μες τα δάση.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς που δεν αποσύρουν το μολυσμένο ηλιέλαιο από τις δικές τους επιχειρήσεις εστίασης και αρνούνται να συμμορφωθούν με τις κρατικές οδηγίες.
• Είναι οι ίδιοι που εκλέγουν βουλευτές και τα παιδιά των παλαιών βουλευτών που ψήφιζαν επί τετραετίες.
• Είναι οι ίδιοι γονείς που φοροδιαφεύγουν συστηματικά αναγκάζοντας το κράτος να δανείζεται.
Αν αυτή η γενιά δεν καταλάβει ποιος πραγματικά φταίει για την σημερινή τους κατάσταση, και παράλληλα δεν αλλάξει τις συνήθειες που
της κληρονομήσαν οι γονείς της, έχω ισχυρή την αίσθηση ότι και οι νέοι αυτής της γενιάς δεν θα εκπαιδεύσουν καλύτερα τις επόμενες γενιές, και
η μόνιμη γκρίνια και μοιρολατρία θα συνεχίσει να διαιωνίζεται ως γνήσιο χαρακτηριστικό της φυλής μας.
Και τότε δεν θα φταίνε οι γονείς μας...
Ένας φίλος μου έστειλε το παρακάτω κείμενο που σας το παραθέτω αυτούσιο.
Στα χιλιάδες posts για την γενιά των 700 ευρώ γίνονται αναφορές σε δεκάδες αιτίες που φταίνε για την σημερινή τους κατάσταση.
"Φταίνε οι κυβερνήσεις", "φταίνε δήθεν οι νεοφιλελεύθερες πρακτικές", "η παγκοσμιοποίηση", "η ακρίβεια" .... τα πάντα φταίνε, εκτός από τους
νέους με τους μισθούς των 700 ευρώ.
Και θα συμφωνήσω στο τελευταίο.
Δεν φταίει μία νέα γενιά που μόλις ενηλικιώθηκε.
Αυτή η γενιά νέων ανθρώπων εκπαιδεύτηκε από κάποιους ανθρώπους και κυρίως από τους γονείς της.. • Εκπαιδεύτηκε να ξοδεύει χωρίς να συγκρίνει τιμές.... γιατί έτσι κάνανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να μένει με τους γονείς της ... γιατί έτσι επιθυμούν οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να πετάει το τσιγάρο από το ανοιχτό παράθυρο στο αμάξι...γιατί έτσι κάνανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να αναζητάει για μια θέση στο Δημόσιο... γιατί έτσι τους γαλούχησαν οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να παίρνει δάνεια για να αγοράσει αυτοκίνητο (και όχι για να ανοίξει επιχείρηση) ... γιατί έτσι κάνουν και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να μην αλλάζει εύκολα δουλειές και να βολεύεται σε μια θεσούλα των 700 ή και 800 ευρώ ... γιατί έτσι την συμβουλεύουν οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να ψηφίζει τρία κόμματα ... γιατί τα ίδια ψηφίζουν και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να μην δέχεται την αξιολόγηση και τον ανταγωνισμό ...γιατί το ίδιο δεν δεχονται και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να δέχεται την επετηρίδα σε κάθε της μορφή... γιατί έτσι την δεχτήκαν και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να εκπαιδεύεται σε βρώμικα δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια με γεμάτους από συνθήματα και αφίσες τοίχους .. γιατί έτσι της τα παραδώσανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να κάνει κοπάνες από την δουλειά ... γιατί έτσι κάνανε και οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να διαδηλώνει με συνθήματα και ντουντούκες ...γιατί έτσι κάνανε οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να συζητάει μόνο για τα δικαιωματά της και όχι και για τις υποχρεώσεις της... γιατί έτσι κάνανε οι γονείς της.
• Εκπαιδεύτηκε να γκρινιάζει και όχι να προτείνει ... γιατί έτσι γκρίνιαζαν και δεν πρότειναν οι γονείς της.
Και τώρα οι γονείς της γενιάς αυτής, που βγάζουν τα πολλαπλάσια από τα παιδιά τους βγαίνουν υποκριτικά στα media και μιλάνε για την
απελπισμένη γενιά των G700.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς, που δεν δέχονται έναν άνθρωπο 40 ετών να διοικεί μια επιχείρηση ή να κυβερνά γιατί δεν έχει την πείρα τους και την ωριμότητά τους..
• Είναι οι ίδιοι που θέλουν να πάρουν σύνταξη από τις κυβερνήσεις και τις διοικήσεις των επιχειρησεών τους όσο γίνεται νωρίτερα, ανεξαρτήτως εάν ξέρουν ότι τα παιδιά τους πιθανόν και να μην πάρουν αν δεν τους βγάλουν ξαπλωτούς από εκεί μέσα.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς τους που δεν παίρνουν στην δουλειά που προΐστανται μία άτεκνη παντρεμένη κοπέλα 25-35 ετών με τον φόβο ότι θα μείνει έγκυος και θα λείψει από την εταιρεία.
• Είναι οι ίδιοι γονείς που επιμένουν στα φακελάκια για να κάνουν την δουλειά τους ή να εγχειριστούν γρηγορότερα.
• Είναι οι ίδιοι γονείς που παρακαλάνε λυτούς και δεμένους και ξεροσταλιάζουν ημερες ολόκληρες έξω από πολιτικά γραφεία για ένα βύσμα στον ΑΣΕΠ, στο στρατό ή ακόμη και σε μια ιδιωτική εταιρεία.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς που δεν αποποιούνται των προνομίων τους ενάντια στο κοινωνικό σύνολο.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς που χτίζουν αυθαίρετα μες τα δάση.
• Είναι οι ίδιοι οι γονείς που δεν αποσύρουν το μολυσμένο ηλιέλαιο από τις δικές τους επιχειρήσεις εστίασης και αρνούνται να συμμορφωθούν με τις κρατικές οδηγίες.
• Είναι οι ίδιοι που εκλέγουν βουλευτές και τα παιδιά των παλαιών βουλευτών που ψήφιζαν επί τετραετίες.
• Είναι οι ίδιοι γονείς που φοροδιαφεύγουν συστηματικά αναγκάζοντας το κράτος να δανείζεται.
Αν αυτή η γενιά δεν καταλάβει ποιος πραγματικά φταίει για την σημερινή τους κατάσταση, και παράλληλα δεν αλλάξει τις συνήθειες που
της κληρονομήσαν οι γονείς της, έχω ισχυρή την αίσθηση ότι και οι νέοι αυτής της γενιάς δεν θα εκπαιδεύσουν καλύτερα τις επόμενες γενιές, και
η μόνιμη γκρίνια και μοιρολατρία θα συνεχίσει να διαιωνίζεται ως γνήσιο χαρακτηριστικό της φυλής μας.
Και τότε δεν θα φταίνε οι γονείς μας...
Σάββατο 8 Μαΐου 2010
Αγοραστική Συνείδηση
Στην οικονομία πιάσαμε πάτο.
Η Ελληνική Παραγωγή έφτασε σε στάδιο εξαφάνισης.
Ένα εργοστάσιο στο Βόλο που συναρμολογούσε αυτοκίνητα (Nissan) το κλείσαμε.
Και τα λάστιχα για τα αυτοκίνητά μας, τα εισάγουμε!
Μην απορείς ποιος φταίει για την ανεργία.
Άνοιξε το ψυγείο σου. Ρίξε μια ματιά μέσα και θα δεις ότι τα περισσότερα τρόφιμα που αγόρασες είναι εισαγόμενα.
Στέλνουμε τα ευρώ στα ξένα κράτη δίνοντας δουλειά στους ξένους. Μας ενοχλούν όμως οι ξένοι που δουλεύουν εδώ. Με τη πρόφαση ότι τα εισαγόμενα είναι φτηνότερα τα αγοράζουμε χωρίς να σκεφτούμε ότι κάποιοι άλλοι, δικοί μας, μένουν άνεργοι.
Μας ενοχλεί που το δημόσιο θα απολύσει συμβασιούχους. Αδιαφορούμε όμως που με τις αγορές εισαγόμενων οδηγήσαμε και εμείς στην ανεργία κάποιους άλλους.
Με διπλά κινητά τελευταίας τεχνολογίας ζούμε σε ένα κράτος που έφτασε να εισάγει ακόμη και το… σύρμα. Ναι το σύρμα που απλώνουμε τα ρούχα μας είναι εισαγόμενο!
Ας αλλάξουμε συνήθειες. Ας ρίξουμε μια ματιά στην ετικέτα πριν αγοράσουμε μπαλσάμικο από την Ιταλία. Υπάρχει το Ελληνικό του Παπαδημητρίου.
Έχουμε μεγάλη ηλιοφάνεια. Τον ηλιόσπορο όμως τον εισάγουμε από την Αμερική!
Γεμίσαμε με κρασιά από την Χιλή και τη Ν.Ζηλανδία.
Ο αγοραστής έχει μεγάλη δύναμη όταν αγοράζει. Μπορεί να δώσει ζωή στις ελληνικές βιοτεχνίες με την προτίμησή του σ’αυτές.
Θαυμάζουμε τους Γερμανούς. Όμως ο Γερμανός όταν μιλάει για τα προϊόντα του καμαρώνει!
Νόστιμα τα μακαρόνια από την Ιταλία. Η ΑΒΕΖ έκλεισε προ πολλού.
Ας έρθουμε όμως και στη γειτονιά μας. Πίνουμε γάλα. Γιατί να αγοράσουμε το γάλα της Αθήνας; Επειδή μας έχει πρήξει στη διαφήμιση; Ας το πιούν οι Αθηναίοι. Υπάρχει το ΝΕΟΓΑΛ το ΕΥΡΟΦΑΡΜΑ το ΡΟΔΟΠΗ. Γάλατα που παράγονται εδώ δίπλα μας. Πίνουμε ΗΒΗ και ΦΑΝΤΑ Και όμως υπάρχει η ΕΨΑ και το ΝΕΚΤΑΡ. Υπέροχες πορτοκαλάδες. Που δεν έχουν τη δυνατότητα να μπλοκάρουν το μυαλό μας με διαφημιστικές καμπάνιες. Ούτε με πολυτελή ψυγεία. Που αγωνίζονται να σταθούν στα ράφια.
Ας αποκτήσουμε μια αγοραστική συνείδηση. Χωρίς να ψάξουμε για δικαιολογίες.
Γιατί στο τέλος και το σκοινί που θα κρεμαστούμε, εισαγόμενο είναι κι’αυτό!
Καλημέρα σας.
Η Ελληνική Παραγωγή έφτασε σε στάδιο εξαφάνισης.
Ένα εργοστάσιο στο Βόλο που συναρμολογούσε αυτοκίνητα (Nissan) το κλείσαμε.
Και τα λάστιχα για τα αυτοκίνητά μας, τα εισάγουμε!
Μην απορείς ποιος φταίει για την ανεργία.
Άνοιξε το ψυγείο σου. Ρίξε μια ματιά μέσα και θα δεις ότι τα περισσότερα τρόφιμα που αγόρασες είναι εισαγόμενα.
Στέλνουμε τα ευρώ στα ξένα κράτη δίνοντας δουλειά στους ξένους. Μας ενοχλούν όμως οι ξένοι που δουλεύουν εδώ. Με τη πρόφαση ότι τα εισαγόμενα είναι φτηνότερα τα αγοράζουμε χωρίς να σκεφτούμε ότι κάποιοι άλλοι, δικοί μας, μένουν άνεργοι.
Μας ενοχλεί που το δημόσιο θα απολύσει συμβασιούχους. Αδιαφορούμε όμως που με τις αγορές εισαγόμενων οδηγήσαμε και εμείς στην ανεργία κάποιους άλλους.
Με διπλά κινητά τελευταίας τεχνολογίας ζούμε σε ένα κράτος που έφτασε να εισάγει ακόμη και το… σύρμα. Ναι το σύρμα που απλώνουμε τα ρούχα μας είναι εισαγόμενο!
Ας αλλάξουμε συνήθειες. Ας ρίξουμε μια ματιά στην ετικέτα πριν αγοράσουμε μπαλσάμικο από την Ιταλία. Υπάρχει το Ελληνικό του Παπαδημητρίου.
Έχουμε μεγάλη ηλιοφάνεια. Τον ηλιόσπορο όμως τον εισάγουμε από την Αμερική!
Γεμίσαμε με κρασιά από την Χιλή και τη Ν.Ζηλανδία.
Ο αγοραστής έχει μεγάλη δύναμη όταν αγοράζει. Μπορεί να δώσει ζωή στις ελληνικές βιοτεχνίες με την προτίμησή του σ’αυτές.
Θαυμάζουμε τους Γερμανούς. Όμως ο Γερμανός όταν μιλάει για τα προϊόντα του καμαρώνει!
Νόστιμα τα μακαρόνια από την Ιταλία. Η ΑΒΕΖ έκλεισε προ πολλού.
Ας έρθουμε όμως και στη γειτονιά μας. Πίνουμε γάλα. Γιατί να αγοράσουμε το γάλα της Αθήνας; Επειδή μας έχει πρήξει στη διαφήμιση; Ας το πιούν οι Αθηναίοι. Υπάρχει το ΝΕΟΓΑΛ το ΕΥΡΟΦΑΡΜΑ το ΡΟΔΟΠΗ. Γάλατα που παράγονται εδώ δίπλα μας. Πίνουμε ΗΒΗ και ΦΑΝΤΑ Και όμως υπάρχει η ΕΨΑ και το ΝΕΚΤΑΡ. Υπέροχες πορτοκαλάδες. Που δεν έχουν τη δυνατότητα να μπλοκάρουν το μυαλό μας με διαφημιστικές καμπάνιες. Ούτε με πολυτελή ψυγεία. Που αγωνίζονται να σταθούν στα ράφια.
Ας αποκτήσουμε μια αγοραστική συνείδηση. Χωρίς να ψάξουμε για δικαιολογίες.
Γιατί στο τέλος και το σκοινί που θα κρεμαστούμε, εισαγόμενο είναι κι’αυτό!
Καλημέρα σας.
Τετάρτη 5 Μαΐου 2010
Πολυτελής εξουσία
Τα μηνύματα είναι απλά. Τα λέμε καθημερινά σε συζητήσεις. Τα αναπτύσσουν πιο εύγλωττα οι βραδινοί τηλεοπτικοί πανελίστες.
Όταν δεν «ακούς» τότε οι αντιδράσεις είναι αναμενόμενες.
Μια μεγάλη πληγή της οικονομίας το τραπεζικό σύστημα. Τα τελευταία χρόνια καταγγέλλονται οι τακτικές των τραπεζών με τις εξωπραγματικές απαιτήσεις τους.
Δάνεια που πληρώθηκαν και ξαναπληρώθηκαν, συνεχίζουν να απαιτούνται γιατί τους βοηθάει το κράτος να χρεώνουν τόκους στους τόκους.
Σίγουρα δε φταίνε οι υπάλληλοι. Όμως αυτοί είναι απέναντι στον πολίτη. Αυτοί γίνονται ο μοχλός πίεσης προς τα έξω.
Αντί να βάλλουν φρένο στις τραπεζικές χρεώσεις σφυρίζουν αδιάφορα. Και απορούν για τους τρεις νεκρούς της Marfin.
Πόσο κοστίζει η δημοκρατία τελικά;
Έπρεπε σε καιρό κρίσης να προσλαμβάνονται κι’άλλοι υπάλληλοι στη βουλή για να βολέψουν τα σόγια τους; Έπρεπε να δώσουν ένα τσουβάλι ευρώ στον καθένα για να αγοράσει υπολογιστή;
Ποιο είναι το κόστος της τοπικής αυτοδιοίκησης; Όταν ζητάς κρατήσεις από συντάξεις των 500 και 600 ευρώ δε δικαιούσαι να τρέχεις σε ταξίδια αναψυχής στην Ισπανία με το πρόσχημα μιας σύσκεψης εκεί. Είναι τόσο απαραίτητη η παρουσία σου; Και μια φορά πες «όχι δε θα παω»
Είναι τόσο απαραίτητο να υπάρχουν πανάκριβά αυτοκίνητα σταθμευμένα στις πυλωτές για κάθε τοπικό άρχοντα; Χωρίς αυτά δεν μπορεί να ασκήσει εξουσία; Ή προσπαθεί μέσω αυτών να ανακτήσει το ελλειμματικό του κύρος;
Φταίει η φοροδιαφυγή για τα οικονομικά ελλείμματα; Σίγουρα φταίει.
Μήπως όμως φταίει και η αλόγιστη σπατάλη πίσω από επιδόματα επί επιδομάτων; Πίσω από ανύπαρκτα οδοιπορικά; Πίσω από αμοιβές σε συμβούλια που γίνονται μέσα στα ωράρια εργασίας;
Όταν σου εμπιστεύονται τους φόρους πρέπει να τους διαχειρίζεσαι ανάλογα και με σύνεση. Δεν πληρώνει ο λαός για τα δικά σου γούστα.
Υπάρχει κράτος στη σύγχρονη Ευρώπη που κρατάει 1,5 χρόνο τώρα, ένα σύγχρονο νοσοκομείο σε αχρηστία πληρώνοντας παράλληλα ενοίκια για το υπάρχον;
Αν η φοροδιαφυγή λέγεται έγκλημα τότε η φοροσπατάλη πως πρέπει να ονομαστεί;
Η φοροδιαφυγή διώκεται. Για τη φοροσπατάλη ακούσατε κάτι σχετικό;
Πολυτελής εξουσία. Τζαμπατζίδικη εξουσία.
Καλημέρα σας
Όταν δεν «ακούς» τότε οι αντιδράσεις είναι αναμενόμενες.
Μια μεγάλη πληγή της οικονομίας το τραπεζικό σύστημα. Τα τελευταία χρόνια καταγγέλλονται οι τακτικές των τραπεζών με τις εξωπραγματικές απαιτήσεις τους.
Δάνεια που πληρώθηκαν και ξαναπληρώθηκαν, συνεχίζουν να απαιτούνται γιατί τους βοηθάει το κράτος να χρεώνουν τόκους στους τόκους.
Σίγουρα δε φταίνε οι υπάλληλοι. Όμως αυτοί είναι απέναντι στον πολίτη. Αυτοί γίνονται ο μοχλός πίεσης προς τα έξω.
Αντί να βάλλουν φρένο στις τραπεζικές χρεώσεις σφυρίζουν αδιάφορα. Και απορούν για τους τρεις νεκρούς της Marfin.
Πόσο κοστίζει η δημοκρατία τελικά;
Έπρεπε σε καιρό κρίσης να προσλαμβάνονται κι’άλλοι υπάλληλοι στη βουλή για να βολέψουν τα σόγια τους; Έπρεπε να δώσουν ένα τσουβάλι ευρώ στον καθένα για να αγοράσει υπολογιστή;
Ποιο είναι το κόστος της τοπικής αυτοδιοίκησης; Όταν ζητάς κρατήσεις από συντάξεις των 500 και 600 ευρώ δε δικαιούσαι να τρέχεις σε ταξίδια αναψυχής στην Ισπανία με το πρόσχημα μιας σύσκεψης εκεί. Είναι τόσο απαραίτητη η παρουσία σου; Και μια φορά πες «όχι δε θα παω»
Είναι τόσο απαραίτητο να υπάρχουν πανάκριβά αυτοκίνητα σταθμευμένα στις πυλωτές για κάθε τοπικό άρχοντα; Χωρίς αυτά δεν μπορεί να ασκήσει εξουσία; Ή προσπαθεί μέσω αυτών να ανακτήσει το ελλειμματικό του κύρος;
Φταίει η φοροδιαφυγή για τα οικονομικά ελλείμματα; Σίγουρα φταίει.
Μήπως όμως φταίει και η αλόγιστη σπατάλη πίσω από επιδόματα επί επιδομάτων; Πίσω από ανύπαρκτα οδοιπορικά; Πίσω από αμοιβές σε συμβούλια που γίνονται μέσα στα ωράρια εργασίας;
Όταν σου εμπιστεύονται τους φόρους πρέπει να τους διαχειρίζεσαι ανάλογα και με σύνεση. Δεν πληρώνει ο λαός για τα δικά σου γούστα.
Υπάρχει κράτος στη σύγχρονη Ευρώπη που κρατάει 1,5 χρόνο τώρα, ένα σύγχρονο νοσοκομείο σε αχρηστία πληρώνοντας παράλληλα ενοίκια για το υπάρχον;
Αν η φοροδιαφυγή λέγεται έγκλημα τότε η φοροσπατάλη πως πρέπει να ονομαστεί;
Η φοροδιαφυγή διώκεται. Για τη φοροσπατάλη ακούσατε κάτι σχετικό;
Πολυτελής εξουσία. Τζαμπατζίδικη εξουσία.
Καλημέρα σας
Κυριακή 7 Μαρτίου 2010
Συλλέκτες Ταμειακών Μηχανών
Στα τελευταία 15 χρόνια οι επιχειρήσεις έχουν αλλάξει τέσσερεις φορές ταμειακές μηχανές.
Από τις απλές ταμειακές περάσαμε στις νόμιμες που δεν δέχονταν επιστροφή χρημάτων στον πελάτη.
Μετά ήρθαν οι ταμειακές που δέχονταν δραχμές και ευρώ και στη συνέχεια αυτές των ευρώ.
Κάθε ταμειακή έχει μια μνήμη όπου κρατά το σύνολο των πωλήσεων που σταδιακά προστίθεται ημερησίως.
Και κάθε μέρα η μηχανή τυπώνει το κλείσιμο ημερήσιων πωλήσεων της επιχείρησης. (έκδοση «Ζήτα»)
Ενώ οι προηγούμενες ταμειακές είχαν μέχρι και 2.700 «Ζήτα» και στη συνέχεια έπρεπε να αντικατασταθούν με καινούρια, οι εισαγωγείς τοποθέτησαν μικρότερες μνήμες στις ταμειακές και με το κόλπο αυτό, κατέβασαν το νούμερο στα 1800 «Ζήτα» με αποτέλεσμα να απαιτείται συντομότερη αλλαγή ταμειακής μηχανής. Σε μια εποχή που οι ηλεκτρονικές μνήμες μεγαλώνουν αυτοί κατόρθωσαν να τις μειώσουν.
Μάλιστα πέτυχαν και κάτι πιο έξυπνο.
Οι καινούριες δεν εκδίδουν αποδείξεις την επομένη, αν για κάποιο λόγο υπάρξει έστω και μια κίνηση του ενός ευρώ την προηγούμενη χωρίς έκδοση «Ζ»
Ακόμη και αν ανοίξει το συρτάρι για να πάρει ο επαγγελματίας ένα ευρώ, θα πρέπει να εκδοθεί «Ζ» !
Φυσικά αυτά τα «Ζ» δεν εξυπηρετούν κάτι τόσο σημαντικό στον έλεγχο, αφού ο έλεγχος ουσιαστικά, γίνεται σε μηνιαία ή ετήσια βάση και όχι ανά ημέρα.
Το μόνο που εξυπηρετούν είναι να γεμίζουν οι μνήμες και να χαίρονται οι εισαγωγείς τους
Κάθε έξη χρόνια θα πρέπει να αγοράζει και μια ταμειακή η κάθε επιχείρηση.
Συλλέκτες άχρηστων ταμειακών μηχανών έγιναν οι επαγγελματίες και μάλιστα πρέπει να τις φυλάξουν για… 15 χρόνια μήπως… κάτι χρειαστούν οι ελεγκτές. Κάτι που δεν χρειάστηκε ποτέ μέχρι σήμερα. Όμως ο νόμος βγήκε και έμεινε.
Τώρα μελετούν την σύνδεση των ταμειακών με το Υπουργείο Οικονομικών. Δε ξέρω σε τι θα εξυπηρετήσει αυτό, αφού τα οικονομικά σύνολα μιας ταμειακής δεν αλλάζουν. Γνωρίζω όμως ποιός θα πληρώσει τις νέες ταμειακές που ονειρεύονται.
Μικρό το κόλπο των εισαγωγέων. Μεγάλος όμως ο τζίρος τους.
Ο λόγος τώρα στην Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.
Καλημέρα σας.
Από τις απλές ταμειακές περάσαμε στις νόμιμες που δεν δέχονταν επιστροφή χρημάτων στον πελάτη.
Μετά ήρθαν οι ταμειακές που δέχονταν δραχμές και ευρώ και στη συνέχεια αυτές των ευρώ.
Κάθε ταμειακή έχει μια μνήμη όπου κρατά το σύνολο των πωλήσεων που σταδιακά προστίθεται ημερησίως.
Και κάθε μέρα η μηχανή τυπώνει το κλείσιμο ημερήσιων πωλήσεων της επιχείρησης. (έκδοση «Ζήτα»)
Ενώ οι προηγούμενες ταμειακές είχαν μέχρι και 2.700 «Ζήτα» και στη συνέχεια έπρεπε να αντικατασταθούν με καινούρια, οι εισαγωγείς τοποθέτησαν μικρότερες μνήμες στις ταμειακές και με το κόλπο αυτό, κατέβασαν το νούμερο στα 1800 «Ζήτα» με αποτέλεσμα να απαιτείται συντομότερη αλλαγή ταμειακής μηχανής. Σε μια εποχή που οι ηλεκτρονικές μνήμες μεγαλώνουν αυτοί κατόρθωσαν να τις μειώσουν.
Μάλιστα πέτυχαν και κάτι πιο έξυπνο.
Οι καινούριες δεν εκδίδουν αποδείξεις την επομένη, αν για κάποιο λόγο υπάρξει έστω και μια κίνηση του ενός ευρώ την προηγούμενη χωρίς έκδοση «Ζ»
Ακόμη και αν ανοίξει το συρτάρι για να πάρει ο επαγγελματίας ένα ευρώ, θα πρέπει να εκδοθεί «Ζ» !
Φυσικά αυτά τα «Ζ» δεν εξυπηρετούν κάτι τόσο σημαντικό στον έλεγχο, αφού ο έλεγχος ουσιαστικά, γίνεται σε μηνιαία ή ετήσια βάση και όχι ανά ημέρα.
Το μόνο που εξυπηρετούν είναι να γεμίζουν οι μνήμες και να χαίρονται οι εισαγωγείς τους
Κάθε έξη χρόνια θα πρέπει να αγοράζει και μια ταμειακή η κάθε επιχείρηση.
Συλλέκτες άχρηστων ταμειακών μηχανών έγιναν οι επαγγελματίες και μάλιστα πρέπει να τις φυλάξουν για… 15 χρόνια μήπως… κάτι χρειαστούν οι ελεγκτές. Κάτι που δεν χρειάστηκε ποτέ μέχρι σήμερα. Όμως ο νόμος βγήκε και έμεινε.
Τώρα μελετούν την σύνδεση των ταμειακών με το Υπουργείο Οικονομικών. Δε ξέρω σε τι θα εξυπηρετήσει αυτό, αφού τα οικονομικά σύνολα μιας ταμειακής δεν αλλάζουν. Γνωρίζω όμως ποιός θα πληρώσει τις νέες ταμειακές που ονειρεύονται.
Μικρό το κόλπο των εισαγωγέων. Μεγάλος όμως ο τζίρος τους.
Ο λόγος τώρα στην Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.
Καλημέρα σας.
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010
Και καπνοφύλακες.
Αρχές τις δεκαετίας του 90. Ταξιδεύω από το Άμστερνταμ στο Ρότερνταμ με το τρένο. Στα βαγόνια του συρμού επιβιβάζονται καπνιστές και μη. Τα δεκάδες βαγόνια είναι εναλλάξ για καπνίζοντες το ένα και μη καπνίζοντες το άλλο.
Τόσο απλά χωρίζονται οι καπνίζοντες από τους μη.
Μάθαμε να κάνουμε τα εύκολα δύσκολα και τα απλά σύνθετα.
Μετά από ένα νόμο που έβαζε μια τάξη στο θέμα αυτό, διαπίστωσαν πως είναι «ώριμη» η κοινωνία να δεχθεί τη πλήρη απαγόρευση του καπνίσματος σε κάθε κλειστό χώρο.
Για τα καταστήματα, Βρήκαν και ποιοί θα ασκούν τον καπνοφύλακα… Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων. Αφού είναι ιδιοκτήτες άρα θα είναι και καπνοφύλακες !
Με τη λογική αυτή ο προϊστάμενος μιας υπηρεσίας θα είναι αυτός που θα τιμωρείται όταν καπνίζει ο υφιστάμενός του. Και όταν καπνίζει ένας υπάλληλος υπουργείου, θα τιμωρείται ο υπουργός. Σωστά;
Λάθος. Η ευθύνη σταματάει στους υπεύθυνους των καταστημάτων.
Όποιος ανοίγει μαγαζί εκτός από άμισθος φοροεισπράκτορας του Δημοσίου (ΦΠΑ) τώρα θα εκτελεί και χρέη καπνοφύλακα.
Ποιά μπορεί να είναι τα κριτήρια ώστε να χαρακτηρίζεται «ώριμη» η κοινωνία να δεχθεί πλήρη απαγόρευση καπνίσματος σε όλους τους χώρους από τη στιγμή που δεν είναι πρόθυμη να εφαρμόσει τον προηγούμενο νόμο με τις εξαιρέσεις του.
Ακούμε τις δηλώσεις του περιφερόμενου στα κανάλια εκπροσώπου της επιτροπής του Υπ. Υγείας. Δεν ακούμε καμιά άλλη άποψη.
Στην Ευρώπη η Αγωγή Υγείας ξεκινάει από το σχολείο. Αφού τα πατατάκια και τα γαριδάκια έγιναν «απαραίτητη» διατροφική καθημερινότητα στα παιδιά μας. Αφού γεμίσαμε με διαφημίσεις όπου μας προτρέπουν, αντί για φρέσκα φρούτα να καταναλώνουμε έτοιμους χυμούς από παγοκολόνες που έρχονται από τη Βραζιλία και το Μεξικό. Τώρα θέλουμε να επιβάλουμε την άποψή μας με νόμο!
Από ένα υπουργείο που αδυνατεί να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα στη λειτουργία των νοσοκομείων και μια υπουργό που θέλει πέντε μήνες για να τοποθετήσει Διευθυντές στα Νοσοκομεία, δεν μπορούμε να έχουμε και πολλές ελπίδες για περισσότερη και βαθύτερη δημιουργικότητα.
Σηκώνουμε τα μανίκια για να ασχοληθούμε με τα βασικά.
Εμείς τα σηκώσαμε και ασχολούμαστε με δηλώσεις.
Για να επιβεβαιώσουμε την ύπαρξή μας.
Καλημέρα σας.
Τόσο απλά χωρίζονται οι καπνίζοντες από τους μη.
Μάθαμε να κάνουμε τα εύκολα δύσκολα και τα απλά σύνθετα.
Μετά από ένα νόμο που έβαζε μια τάξη στο θέμα αυτό, διαπίστωσαν πως είναι «ώριμη» η κοινωνία να δεχθεί τη πλήρη απαγόρευση του καπνίσματος σε κάθε κλειστό χώρο.
Για τα καταστήματα, Βρήκαν και ποιοί θα ασκούν τον καπνοφύλακα… Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων. Αφού είναι ιδιοκτήτες άρα θα είναι και καπνοφύλακες !
Με τη λογική αυτή ο προϊστάμενος μιας υπηρεσίας θα είναι αυτός που θα τιμωρείται όταν καπνίζει ο υφιστάμενός του. Και όταν καπνίζει ένας υπάλληλος υπουργείου, θα τιμωρείται ο υπουργός. Σωστά;
Λάθος. Η ευθύνη σταματάει στους υπεύθυνους των καταστημάτων.
Όποιος ανοίγει μαγαζί εκτός από άμισθος φοροεισπράκτορας του Δημοσίου (ΦΠΑ) τώρα θα εκτελεί και χρέη καπνοφύλακα.
Ποιά μπορεί να είναι τα κριτήρια ώστε να χαρακτηρίζεται «ώριμη» η κοινωνία να δεχθεί πλήρη απαγόρευση καπνίσματος σε όλους τους χώρους από τη στιγμή που δεν είναι πρόθυμη να εφαρμόσει τον προηγούμενο νόμο με τις εξαιρέσεις του.
Ακούμε τις δηλώσεις του περιφερόμενου στα κανάλια εκπροσώπου της επιτροπής του Υπ. Υγείας. Δεν ακούμε καμιά άλλη άποψη.
Στην Ευρώπη η Αγωγή Υγείας ξεκινάει από το σχολείο. Αφού τα πατατάκια και τα γαριδάκια έγιναν «απαραίτητη» διατροφική καθημερινότητα στα παιδιά μας. Αφού γεμίσαμε με διαφημίσεις όπου μας προτρέπουν, αντί για φρέσκα φρούτα να καταναλώνουμε έτοιμους χυμούς από παγοκολόνες που έρχονται από τη Βραζιλία και το Μεξικό. Τώρα θέλουμε να επιβάλουμε την άποψή μας με νόμο!
Από ένα υπουργείο που αδυνατεί να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα στη λειτουργία των νοσοκομείων και μια υπουργό που θέλει πέντε μήνες για να τοποθετήσει Διευθυντές στα Νοσοκομεία, δεν μπορούμε να έχουμε και πολλές ελπίδες για περισσότερη και βαθύτερη δημιουργικότητα.
Σηκώνουμε τα μανίκια για να ασχοληθούμε με τα βασικά.
Εμείς τα σηκώσαμε και ασχολούμαστε με δηλώσεις.
Για να επιβεβαιώσουμε την ύπαρξή μας.
Καλημέρα σας.
Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009
Άστεγη ιστορία.
Δύο οικονομικά στοιχεία χαρακτήρισαν αυτό το τόπο στα χρόνια που πέρασαν.
Η επεξεργασία του καπνού και η θάλασσα που αντικρίζουμε.
Πέρα από καπνεργατούπολη, είμαστε παράλληλα και μια ναυτική πόλη. Με ναυτική ιστορία. Μια πόλη, που βίωσε τη ναυτιλία, που στήριξε την οικονομία της στη θάλασσα που τη περιβάλλει.
Το 2005 ιδρύθηκε το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας. Συγκέντρωσε στοιχεία, δημιούργησε αρχεία, απόκτησε εκθέματα. Εκθέματα που πρόσφεραν αφιλοκερδώς συμπολίτες μας. Ο πρόεδρος του, Χρήστος Τζανάκος, πίστεψε στην ιδέα δημιουργίας του Ναυτικού Μουσείου Καβάλας.
Ενός μουσείου που θα το επισκέπτονται οι μαθητές, οι πολίτες, οι επισκέπτες και οι τουρίστες αυτής της πόλης.
Που θα βλέπουν από κοντά την ναυτική μας ιστορία. Που θα έχουμε να τους δείξουμε το δεύτερο σκέλος της οικονομικής μας ανάπτυξης, μετά τον καπνό.
Πέρυσι, έγινε έκθεση με τα ναυτικά μας εκθέματα στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας και στη συνέχεια έκθεση του μοντελιστή Δημήτρη Μέτσικα στη Δημ. Καπναποθήκη.
Το Ναυτικό Μουσείο ξεκίνησε τις δραστηριότητές του. Ήδη μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (COM) και των Ναυτικών Μουσείων Ελλάδας, αναφέρεται στους καταλόγους. Άνθρωποι με διάθεση συγκέντρωσαν εκθέματα… Μόνο που δεν υπάρχει χώρος να τα στεγάσουν.
Πρόχειρα στοιβαγμένα σε αποθήκες του λιμανιού, περιμένουν τη στέγη τους. Περιμένουν το χώρο που θα τα αναδείξει ώστε να είναι επισκέψιμα. Ο Δήμος Καβάλας βρήκε ένα χώρο στις αποθήκες στο Καρνάγιο. Ώστε με τη γενική ανάπλαση της περιοχής να ενταχθεί στο χώρο εκείνο και το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας. Ξεκίνησαν διαδικασίες χρονοβόρες για το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς… Έπονται οι κατασκευές ανάπλασης… «Ζωή νά’χουμε» που λέει και ο λαός.
Για να τελειώσει ένα έργο, ακόμη και το πιο απλό και το πιο μικρό, πρέπει να περάσουν χρόνια. Μας πνίγει η γραφειοκρατία, το χαρτομάνι και το «περίμενε».
Και όταν παραδοθούν οι αποθήκες στη Διοίκηση του Ναυτικού Μουσείου, θα ξεκινήσει ο γολγοθάς της ανακατασκευής.
Και τα εκθέματα θα μένουν στοιβαγμένα στο λιμάνι. Με κίνδυνο να καταστραφούν από τις καιρικές συνθήκες…
Καλημέρα σας
Η επεξεργασία του καπνού και η θάλασσα που αντικρίζουμε.
Πέρα από καπνεργατούπολη, είμαστε παράλληλα και μια ναυτική πόλη. Με ναυτική ιστορία. Μια πόλη, που βίωσε τη ναυτιλία, που στήριξε την οικονομία της στη θάλασσα που τη περιβάλλει.
Ενός μουσείου που θα το επισκέπτονται οι μαθητές, οι πολίτες, οι επισκέπτες και οι τουρίστες αυτής της πόλης.
Που θα βλέπουν από κοντά την ναυτική μας ιστορία. Που θα έχουμε να τους δείξουμε το δεύτερο σκέλος της οικονομικής μας ανάπτυξης, μετά τον καπνό.
Πέρυσι, έγινε έκθεση με τα ναυτικά μας εκθέματα στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας και στη συνέχεια έκθεση του μοντελιστή Δημήτρη Μέτσικα στη Δημ. Καπναποθήκη.
Το Ναυτικό Μουσείο ξεκίνησε τις δραστηριότητές του. Ήδη μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (COM) και των Ναυτικών Μουσείων Ελλάδας, αναφέρεται στους καταλόγους. Άνθρωποι με διάθεση συγκέντρωσαν εκθέματα… Μόνο που δεν υπάρχει χώρος να τα στεγάσουν.
Για να τελειώσει ένα έργο, ακόμη και το πιο απλό και το πιο μικρό, πρέπει να περάσουν χρόνια. Μας πνίγει η γραφειοκρατία, το χαρτομάνι και το «περίμενε».
Και όταν παραδοθούν οι αποθήκες στη Διοίκηση του Ναυτικού Μουσείου, θα ξεκινήσει ο γολγοθάς της ανακατασκευής.
Και τα εκθέματα θα μένουν στοιβαγμένα στο λιμάνι. Με κίνδυνο να καταστραφούν από τις καιρικές συνθήκες…
Καλημέρα σας
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;
«𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...