Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Παπαϊωάννου Γιάννης Δισκογραφία - Εργογραφία Έκδοση 2η Μάιος 2021

Η πλήρης Δισκογραφία - Εργογραφία του Γιάννη Παπαϊωάννου.

Περιέχει καταλογογραφημένα όλα τα τραγούδια όπου είχε συμμετοχή, εταιρία, αρ δίσκου, μήτρας, είδος ρυθμού και ενορχηστρωτή του κάθε τραγουδιού.

Επίσης περιέχει όλες τις επανεκδόσεις (ανατυπώσεις) καθώς και τις επανεκτελέσεις από άλλους. Είναι εμφανής η αποδοχή και ανταπόκριση που είχε το κάθε τραγούδι από το πλήθος των επανεκδόσεων και επανεκτελέσεων. 

Ακόμη γίνεται αναφορά και στα ομότιτλα, ώστε να μη “χάνεται” ο αναγνώστης με ομοειδείς τίτλους. 

Οι στίχοι των τραγουδιών του, με τη διεύθυνση της καταχώρησης.

Τα τραγούδια με τη διεύθυνση στο YouTube για να τα ακούσετε.

Μπορείτε να το κρατήσετε στο drive της Google ώστε να παρακολουθείτε τις όποιες αλλαγές θα επέλθουν στο μέλλον. Γίνεται αυτόματη ενημέρωση κάθε αλλαγής και έτσι θα έχετε πάντα το ενημερωμένο αρχείο. 

Κατεβάστε το ▼

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NalyYKlw2pdcmV1eHt3Z12WAf6pbgtfwNc7cXd1xhlo/edit?usp=sharing

Και σε αρχείο PDF κατεβάστε το από εδώ ▼

https://mega.nz/file/xxxilSzC#Jtxp1btH0PQONezFlDFLYLLXERpOfW6iGvnpOiyCiPY

Για όλους τους φίλους του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού.



















Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021

Βαμβακάρης Μάρκος Δισκογραφία - Εργογραφία Έκδοση 4η Ιούλιος 2021

 Η πλήρης δισκογραφία - εργογραφία του Μάρκου Βαμβακάρη.

Όλες οι πρώτες εκτελέσεις και ανατυπώσεις που έγιναν, οι επανεκτελέσεις από άλλους, με ακριβείς ημερομηνίες κυκλοφορίας, αρ. κάθε δίσκου και μήτρας με σχόλια και τα ομότιτλα που υπάρχουν. 

Κατέβασε το αρχείο ελεύθερα. Βρίσκεται στο drive  της Google.

►   https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzgkQ_tR-ewinqLr695Fg3rxpBjHTHiojIDn1ujnc9s/edit?usp=sharing

Και σε μορφή PDF:

►   https://mega.nz/file/0w5VyYQI#CbQ7HsrcLEh_vkmAwEftUlINW9SfWBJna42GmXKRwFI

Για όλους τους φίλους του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού.





















Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

Πρόλαβα τη βόλτα στα τέλη της δεκαετίας του ’70 – δε θα κρατούσε για πολύ ακόμα. Από νωρίς το απόγευμα κόσμος ανεβοκατέβαινε την Ομόνοια όχι για να αγοράσει κάτι αλλά για να σεργιανίσει, να δει γνωστούς, να κουβεντιάσει, να ξεσκάσει χωρίς να ξοδευτεί.



Εμένα μου έκανε εντύπωση στην αρχή επειδή στην Αθήνα δεν υπήρχε η βόλτα. Εκεί, συνέβαινε το άλλο περίεργο, να βγάζουν δηλαδή σκαμνάκια έξω από το σπίτι τους και να μαζεύονται έτσι οι παρέες.
Ήμουν φανατικός και μόνιμος σχεδόν θαμώνας της βόλτας. Πριν το φροντιστήριο, μετά τα Αγγλικά, η βόλτα ήταν απαραίτητη. Αρχίζαμε από τη γωνία του Ανανιάδη και καταλήγαμε λίγο πιο πάνω από την Πυροσβεστική, εκεί που τώρα είναι το γκαράζ της Αστυνομίας – και πάλι πίσω.

Απαραίτητα αξεσουάρ της βόλτας, εκτός της παρέας βέβαια, ήταν τα τσιγάρα ή/και τα σπόρια. Εγώ είχα και τα δύο. Θυμάμαι πως κάπνιζα «Old Navy» μαλακό πακέτο στο οποίο είχα προσαρμόσει μέσα ένα μεταλλικό σκελετό με ένα μικρό πορτάκι στο πάνω μέρος που όταν πίεζες άνοιγε για να τραβήξεις το τσιγάρο από μέσα. Την όλη κατασκευή την είχα απαλλοτριώσει από τον πατέρα μου ο οποίος την έψαχνε μάταια. Το άλλο αξεσουάρ, τα σπόρια, τα αγόραζα από ένα μαγαζάκι δίπλα στα «Τιτάνια».
Σπόρια, τσιγάρο, χάζι και κουβεντολόι σε ένα δρόμο που έσφυζε από ζωή και νιάτα, μέσα σε μια κοινωνία που περίμενε και αισιοδοξούσε για τα καλύτερα. 
Απαραίτητη στάση ήταν το πρακτορείο του Κομποχόλη στη γωνία Ομονοίας και Παύλου Μελά για λαθραναγνωσία. Διάβαζα τα εξώφυλλα όλων των εφημερίδων με τα συνταρακτικά, όπως πίστευα αφελώς, νέα.
 Η κύρια ροή της βόλτας ήταν η διαδρομή από το Ταχυδρομείο (το σημερινό κατάστημα αθλητικών Adidas στη γωνία Ομονοίας και Αβέρωφ) μέχρι τη γωνία του Ανανιάδη που δίνονταν σχεδόν όλα τα ραντεβού και πάλι πίσω. Αξιόλογες βιτρίνες δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή, εκτός από αυτήν του Τσίρλη που από τότε ήταν εντυπωσιακή και πολύ καλόγουστη. Εκτός από τον Κομποχόλη, σταματούσα και στη βιτρίνα του Τσιρίδη για να χαζέψω τα καινούρια Seiko ρολόγια – τέτοιο θα έπαιρνα όταν θα δούλευα με το καλό.


Στη βόλτα μπορούσες να δεις τους πάντες. Φίλους, συμμαθητές από το σχολείο, τα αγγλικά, το φροντιστήριο, γνωστούς αλλά και φυσιογνωμίες που έβλεπες τόσο συχνά στη βόλτα που εάν τύχαινε και τους έβλεπες κάπου αλλού, τους χαιρετούσες. Στη μεγάλη πλειοψηφία, οι… βολτάροντες ήταν αρσενικού φύλου. Τα κορίτσια, χωρίς να σπανίζουν, ήταν σαφώς λιγότερα και βέβαια οι ματιές των αγοριών έπεφταν επάνω τους και όχι πάντα διακριτικά.
Το τι λέγαμε στη βόλτα, ειλικρινά δε θυμάμαι. Θυμάμαι όμως μια αίσθηση που είχα και που την αποτελούσαν δύο συνιστώσες. Η μία ήταν η αβεβαιότητα: Το καλοκαίρι του ’78 παρακολούθησα για λίγο μαθήματα στον Καραπιπερίδη με στόχο τη Νομική. 
Το μετάνιωσα γρήγορα κι έτσι πολλοί αθώοι συνάνθρωποί μας γλίτωσαν τη φυλακή κι εγώ τη χρεοκοπία. Μετά παρακολούθησα μαθήματα στο φροντιστήριο του Κατσάρη, που βρισκόταν γωνία Ομονοίας και Δαγκλή, με στόχο την ΑΣΟΕΕ. 
Το μετάνιωσα ξανά κι αυτή τη φορά γλίτωσαν τράπεζες από χρεοκοπία κι εγώ τη φυλακή. Τρίτη και φαρμακερή, Παιδαγωγική Ακαδημία – και μου έκατσε για το υπόλοιπο του βίου μου. Τότε όμως δεν τα ήξερα όλα αυτά, οι γονείς μου δεν μπορούσαν να με συμβουλέψουν κι έπρεπε μόνος μου να πάρω την απόφαση. Εμένα μου έκατσε, στάθηκα τυχερός, σκέφτομαι όμως πόσες ζωές πήγαν χαμένες επειδή ένα δεκαεπτάχρονο παιδί δεν πήρε τη σωστή απόφαση. Η άλλη συνιστώσα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη – από τότε ήμουν αντιφατικός: Ήταν η αίσθηση της παντοδυναμίας, της αθανασίας, η αίσθηση πως όλα είναι ανοιχτά, όλα είναι δυνατά, όλα μπορούν να συμβούν.
Το καλοκαίρι η βόλτα μεταφερόταν στην παραλία. Τότε ακόμη η Ερυθρού Σταυρού δεν είχε καφετέριες – ούτε καν πολυκατοικίες αφού δεν είχαν γκρεμιστεί ακόμη οι καπναποθήκες. Η βόλτα στην παραλία άρχιζε από την αρχή του πάρκου του Φαλήρου όπου βρισκόταν το ουζερί του Λιόλιου και κατέληγε στη στροφή, στην αρχή της Αβέρωφ, εκεί που τώρα είναι το Nautica και τότε ήταν ο ΟΤΕ.
Οι παραλιακές καφετέριες της εποχής, η Τζοκόντα, η Τιβολί, η Κολιμπρί, μάζευαν τον «κυριλέ» κόσμο. Κυριλές για μας τότε, ήταν όποιος είχε στην τσέπη του περισσότερες από δέκα δραχμές – φλώρος ήταν όποιος φορούσε γυαλιά Rayban και Polo μπλουζάκι ανεξαρτήτου μάρκας. Όταν κουραζόμασταν από τη βόλτα, αράζαμε στην προβλήτα με τα πόδια προς το λιμάνι που έζεχνε, αφού ο βιολογικός δεν είχε φτιαχτεί ακόμη, τρώγοντας σπόρια και καπνίζοντας ενώ ακούγαμε και τζάμπα μουσική από το διπλανό ΝΟΚ. Θυμάμαι πως το ΝΟΚ έβαζε τακτικά το «Serenade» του Steve Miller που μας άρεσε πολύ και τη βρίσκαμε παίζοντας νοητές κιθάρες και τύμπανα. Από τότε, δεν μπορώ να ακούσω το τραγούδι αυτό, χωρίς να πεταχτεί μπροστά μου το ΝΟΚ και ο «Σόλας», ένας συμμαθητής μας απίστευτος τύπος που χλεύαζε βιτριολικά τους πάντες και τα πάντα.
Βόλτα όμως υπήρχε δεν υπήρχε μόνο στην Καβάλα, υπήρχε παντού στην Ελλάδα ακόμα και στα χωριά που τη χαρακτήριζαν για προφανείς λόγους, «νυφοπάζαρο». Εκεί οι ματιές που έλεγαν πολλά, εκεί τα καλά ρούχα της Κυριακής, ίσως κι ένα πρώτο βιαστικό, αγχωμένο φιλί κάπου παραδίπλα.
Οι καπναποθήκες της Ερυθρού γκρεμίστηκαν όλες μέχρι το 1982 και στη θέση τους πυργώθηκαν πολυκατοικίες που τα ισόγειά τους έγιναν καφετέριες. Η Μπαλάντα, το Μικρό Καφέ, η Treff, η Βεγγέρα και άλλες γέμισαν κόσμο αφαιρώντας τον από τη βόλτα και γράφοντας τη δική τους ιστορία. Η βόλτα πέθανε, αφού το βιοτικό επίπεδο ανέβηκε και τώρα πια οι παρέες είναι καθιστές πίνοντας το εθνικό μας ρόφημα, τον φραπέ. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’80, όλοι είχαν χρήματα για να καθίσουν να πιούνε ένα καφέ ή ένα ποτό – οι κυριλέδες μετακόμισαν στα κοσμικά νησιά, ακολουθώντας τις οδηγίες του «Κλικ» και του life style.

Τα καλοκαίρια, καθημερινά σχεδόν, κατεβαίνουμε με τη σύζυγο στην παραλία. Περπατάμε από το περίπτερο του πάρκου έως τον «Νικηφόρο» και πάλι πίσω για να πάρουμε τη μηχανή και να επιστρέψουμε στο σπίτι. Στο χέρι μου δεν έχω ρολόι Seiko – δεν τα βρίσκω πρακτικά, δεν καπνίζω πια ούτε τρώω πασατέμπο αφού αποφεύγω το πολύ αλάτι. Δίπλα μου περνούν βιαστικά άνθρωποι που περπατούν με γοργό ρυθμό για να ασκηθούν. Σκέφτομαι πως αν κάποιος έκανε κάτι τέτοιο εκείνα τα χρόνια, θα τον είχαν για γραφικό. 
Στη δική μου βόλτα στην παραλία τα τωρινά χρόνια, με την καλύτερη παρέα που θα μπορούσα να φανταστώ, έχω πάλι την αίσθηση της αβεβαιότητας – αυτή δεν φεύγει ποτέ – μα όχι και την αίσθηση πως όλα είναι δυνατά – η εποχή που ο Steve Miller τραγουδούσε «…and the earth is your own…» πέρασε, μαζί με την εποχή της βόλτας...

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019

Παραμονή πρωτοχρονιάς






Το σπίτι δεν είχε τζάκι.  Στην κουζίνα όμως, δίπλα στο παράθυρο που ήταν πάνω από το νεροχύτη, είχε καμινάδα σαν τζάκι, που εκτελούσε χρέη απορροφητήρα, όπως είχαν τότε όλα τα παλιά αξιοπρεπή σπίτια.  Από την κουζίνα πήγαινες στην αποθήκη και το πλυσταριό.  Το πλυσταριό την εντυπωσίαζε πολύ.  Είχε μια τεράστια –ήταν; φαινόταν στα μάτια της;- γούρνα χτιστή και στο πλάι της σαν σκαλάκια για το τρίψιμο των ρούχων.  Δίπλα στη γούρνα η μαμά της είχε βάλει το πλυντήριο. Το παλιό και το καινούριο αντάμα.


Αποτέλεσμα εικόνας για Κάρτες ρετρό πρωτοχρονιάς

Στο ισόγειο του σπιτιού υπάρχει το σαλόνι, με είσοδο από την Αθ. Διάκου, το καθιστικό, η τραπεζαρία, η κουζίνα, ένα μπάνιο, το πλυσταριό, η αποθήκη και η αυλή με είσοδο από την οδό Μαγνήτων.  Στο δεύτερο όροφο, το πλατύσκαλο της σκάλας με το παράθυρο που κοιτά στην Αθ. Διάκου, το παιδικό δωμάτιο, το δωμάτιο των γονιών και το δεύτερο μπάνιο.

Το σπίτι φαντάζει τεράστιο στα παιδικά ματάκια.  Φοβιτσιάρα καθώς ήταν , δεν τολμούσε να ανέβει μόνη της επάνω για να κοιμηθεί, κάποιος έπρεπε να τη συνοδέψει.  Όχι ότι σταματούσε να φοβάται όταν έφτανε, ήθελε κάποιον μαζί της μέχρι να κοιμηθεί.  Βοήθησε και ο αδερφούλης σ’ αυτό.  Έλεγε «αφήστε θα ανεβάσω εγώ τη μικρή».  Ανέβαινε μαζί της την έβαζε στο δωμάτιο και σαν αστραπή έσβηνε το φως, έβγαινε έξω και έκλεινε την πόρτα.  Κρατούσε και το πόμολο για να μην  μπορεί να ανοίξει η μικρή.  Είχε ένα σήριαλ τότε στην τηλεόραση με έναν κουλοχέρη και μια φωνή που ακουγόταν από το υπερπέραν τρομοκρατώντας υποτίθεται την ηθοποιό που έλεγε «Μαριαααάννααααααα, είμαι κι εγώ μαζί σουυυυυ». Έτσι λοιπόν κι ο αδερφούλης, έκλεινε την πόρτα και φώναζε κάνοντας μπάσα τη φωνή του «Μαριαααάννααααα, είμαι κι εγώ μαζί σουυυυ».  Τσιρίδες πανικού η μικρή.  Ένιωσε πριν τα έξη της τι σημαίνει ταχυκαρδία και πανικός.

Σχετική εικόναΠαρά το γεγονός αυτό της … τρομοκρατίας με τα σβηστά φώτα και τη φωνή, παρά το γεγονός ότι όταν τολμούσε να καθίσει η μικρή στα πεζοδρόμια της γειτονιάς ή στα πλακάκια της αυλής με καθαρά ρούχα ο αδερφούλης της έλεγε «σήκω αμέσως γιατί θα φωνάξω τη μαμά», η μικρή τον λάτρευε σα Θεό.  Τον λατρεύει και σήμερα και λογικά και όταν θα γεράσει και όσο ζει.


Ας ξαναπάμε στην κουζίνα.  Η μνήμη της συγκρατεί μόνο το νεροχύτη με το παράθυρο, το τζάκι-απορροφητήρα, τον χτιστό πάγκο, το τραπέζι και τα όμορφα κεραμικά πλακάκια με σχέδια, στο πάτωμα.  Της άρεσε πολύ η κουζίνα αυτή.  Δεν φοβόταν σ’ αυτό το δωμάτιο,  παρά το γεγονός ότι επικοινωνούσε με το πλυσταριό και την αποθήκη.  Μέχρι κάποια στιγμή όμως.  Από εκείνη την παραμονή πρωτοχρονιάς και μετά, ούτε με το φως της ημέρας δεν θα πατούσε.

Η κουζίνα της άρεσε και για έναν άλλο λόγο.  Είχε ακουστική επαφή με τους ενοίκους του διπλανού σπιτιού.  Η μαμά της τους έβλεπε κιόλας και μιλούσε με την κυρία που έμενε εκεί.  Αυτή, έτσι που ήταν μικρούλα μόνο τους άκουγε.  Δεν κατάλαβε ποτέ ποια ήταν τα παιδιά αυτής της οικογένειας ούτε η μαμά τους.  Αυτή έβγαινε στη γειτονιά από την οδό Μαγνήτων, από τη μεριά της αυλής και το σπίτι που γειτόνευαν τα παράθυρα της κουζίνας τους είχε είσοδο από την Αθ. Διάκου.  Τέτοια όμορφη κουζίνα ξανάδε όταν ήρθανε στην Καβάλα, στο σπίτι της φίλης της μαμάς της, της κυρίας Νίτσας, πριν γκρεμιστεί το σπίτι και γίνει πολυκατοικία.  Έτσι χτιστό τζάκι-απορροφητήρα είχε και η κυρία Νίτσα.  Χτιστό πάγκο και όμορφα διακοσμητικά κόκκινα τουβλάκια και παλιά πλακάκια με σχέδια στο δάπεδο.

Σχετική εικόναΤην αγαπούσε πολύ την κυρία Νίτσα όπως και η μαμά της.  Πόσο έκλαψε όταν έφυγε από αυτή τη ζωή!  Θαρρείς και ήταν θεία της αληθινή, εξ αίματος.  Πόσο προοδευτικός άνθρωπος ήταν!  Τι ωραίο μυαλό που είχε! Απολύθηκε από δημοτικός υπάλληλος λόγω κομμουνιστικών πεποιθήσεων και κέρδιζε τη ζωή της μαντάροντας, νομίζω.  Η κυρία Νίτσα ήταν σχεδόν κάθε βράδυ σπίτι τους και παίζανε χαρτάκι με τον μπαμπά και τη μαμά, πίνανε τσάι ή κανένα λικεράκι.  Πολλές φορές έφερνε και το φρούτο της μαζί.  Χάρη στην κυρία Νίτσα την άφηνε ο μπαμπάς καμιά φορά να δει τους Άγγελους του Τσάρλυ που ήταν αργά.  Γιατί  ήταν παιδιά με πρόγραμμα.  Στρατιωτάκια!  Στις ειδήσεις των εννιά έπρεπε να είναι στο κρεβάτι.  Εκτός Σαββάτων.  Τα Σάββατα μπορούσαν να μένουν παραπάνω και να δουν είτε την ελληνική ταινία στην ΥΕΝΕΔ είτε το Χαβάη 5-0 στην ΕΙΡΤ.  Καυγάς κάθε Σάββατο!  Ελληνική ταινία η μικρή, Χαβάη 5-0 ο αδερφούλης.  «Μα δεν προλαβαίνω να διαβάσω σου λέω» μυξόκλαιγε η μικρή.  «Επειδή είσαι χαζή» της έλεγε ο αδερφούλης και άρχιζε ο καυγάς.  Στο τέλος υποχωρούσε η μικρή γιατί ο αδερφούλης της έλεγε ότι θα της διαβάζει τους υπότιτλους.  Μπούρδες!  Στην αρχή μόνο κάτι ψιλοδιάβαζε, μετά βαριόταν.  Μπούρδες όμως από ένα σημείο και μετά και η μικρή.  Προλάβαινε, αλλά ήθελε να  τον κάνει να πληρώσει κάποιο τίμημα που γινόταν το δικό του.  Γιατί δεν ήθελε να δει την ελληνική ταινία επειδή δεν προλάβαινε να διαβάσει, αλλά για να ξεσηκώσει τις ατάκες και τα τραγούδια και μετά να τα επαναλαμβάνει, κάνοντας την ηθοποιό.
Πάμε πάλι πίσω στο σπίτι της γωνίας Αθ. Διάκου και Μαγνήτων.  Παραμονή πρωτοχρονιάς και η μαμά ψήνει τη βασιλόπιτα.  Α! η βασιλόπιτα της μαμάς τα σπάει!  Όλοι ζητάν τη συνταγή.  Μόνο της μικρής δεν της άρεσε ποτέ. Εκείνη ήθελε τσουρεκοειδή βασιλόπιτα.  Μοσχοβολούσε η κουζίνα και η μικρή έπαιζε με μια κούκλα της.
-Μαμά τι ώρα θα έρθει ο Άγιος Βασίλης;
-Τα μεσάνυχτα που θα αλλάξει ο χρόνος.
-Στο σπίτι μας θα έρθει;
-Ήσουν καλό παιδάκι;
- …..
-Λοιπόν; Ήσουν;
-Δεν ήμουν;
-Ήσουν.
-Θα μου φέρει δώρο;
-Θα σου φέρει.
-Και από πού θα μου το φέρει;
-Από την καμινάδα.
-Ποια καμινάδα;
-Εδώ, της κουζίνας.
-Κι άμα μαγειρεύεις και πέσει μέσα στο φαγητό και καεί ο Άγιος Βασίλης.
-Δεν θα μαγειρεύω.
-Και ποιος Άγιος Βασίλης θα έρθει;  Αυτός από την Καισαρεία ή αυτός με το έλκηθρο και τους τάρανδους που είδαμε στο Μινιόν πέρυσι;
- …..
- Ε;
Τι να απαντήσει η δόλια μάνα που είχε ήδη πει την ιστορία του Αγίου Βασιλείου στη μικρή;  Τι να απαντήσει που την προηγούμενη χρονιά είχανε πάει στην Αθήνα και η μικρή είχε γνωρίσει τον Άγιο Βασίλη αυτοπροσώπως με την κόκκινη στολή του και τα άσπρα γένια του;  Ούτε η μικρή θυμάται τι της απάντησε η μαμά.  Στο μυαλό της όμως δημιουργήθηκε μια αλλοπρόσαλλη εικόνα.  Ένας Άγιος Βασίλης με ράσα και ασκητική μορφή, μαυρογκαγκανιασμένος και καψαλισμένος από την κουζίνα με τα φαγητά που ψηνόντουσαν, με τρομακτική μορφή που άφηνε θυμωμένος το δώρο του.  Κι ένας Άγιος Βασίλης που διέσχιζε τον ουρανό με το έλκηθρο και τους τάρανδους και γελούσε κοροϊδεύοντας τον άλλον Άγιο Βασίλη.

Σχετική εικόναΆλλαξε ο χρόνος και είπαν οι γονείς στα παιδιά να πάνε στην κουζίνα να δουν αν είχε έρθει ο ‘Αγιος Βασίλης με τα δώρα τους.  Γελούσε ο αδερφούλης «ο Άγιος Βασίλης;  Χα χα!».  Η μικρή δεν καταλάβαινε οτι ο αδερφούλης γελούσε για να κοροϊδέψει τη μικρή που πίστευε πως υπάρχει.  Νόμιζε ότι γελούσε για να κοροϊδέψει το Άγιο Βασίλη.  Έβλεπε και τους γονείς να κάνουν νοήματα και δεν καταλάβαινε ότι ήταν για να μην της αποκαλύψει την αλήθεια.

Δεν πήγαινε η μικρή στην κουζίνα.  Φοβόταν.  Στο τέλος αναγκάστηκε να πάει μαζί με τη μαμά.  Δεν ήθελε να πιάσει το κουτί με το δώρο της.  Το φοβόταν.  Το πήρε η μαμά στα χέρια της και γύρισαν στο καθιστικό.  Μετά φόβου Θεού το έπιασε και το άνοιξε.  Ένας πανέμορφος λαγούδος.  Γκρι με άσπρη κοιλίτσα και μουτράκι, πεταχτά αυτιά, μουστάκια χαριτωμένα και πεταχτά δόντια.  Μπορντώ τσόχινο σακάκι, πράσινο παντελόνι και πρασινομπορντώ παπιγιόν.  Κούκλος!  Θα μου πείτε τώρα, Πάσχα ήταν και πήρανε λαγούδο;  Όχι τα λαγουδάκια για το Πάσχα ήρθαν αργότερα από την Αμερική.  Τότε ήταν απλά μια κούκλα.  Κούκλος ξεκούκλος, ο λαγούδος ποτέ δεν κοιμήθηκε στο κρεβάτι της.  Ποτέ δεν τον αγκάλιασε με λατρεία. Πάντα ένιωθε τύψεις που δεν αγάπησε αυτό το δώρο που της χαρίστηκε εκείνη την πρωτοχρονιά.  Μέχρι που μεγάλωσε κι εξαφανίστηκε.  
Εξαφανίστηκε έτσι, χωρίς να έχει χαλάσει. Χωρίς να έχει πάρει τις αγκαλιές που του άξιζαν.  Και σήμερα, σχεδόν σαράντα πέντε χρόνια μετά, θα ήθελε να έχει εδώ το λαγούδο της.  Να τον πάρει αγκαλιά, η μικρή που πενηντάρισε.  Να του πει ότι λυπάται που δεν του χάρισε την αγάπη της, που δεν το ζούληξε, που δεν το φίλησε, που δεν το σκέπασε με το παιδικό της παπλωματάκι.   Αν τον είχε σήμερα θα του χάριζε όλα τα συναισθήματα που του άξιζαν.  

Γιατί τώρα ξέρει ότι δεν πρέπει να φοβάται ότι δεν υπάρχει. 

Γιατί τώρα ξέρει ότι οι αγκαλιές και η αγάπη διώχνουν όλες τις φοβίες του κόσμου.

Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

Το MEGA σκάνδαλο

Το MEGA σκάνδαλο

Αποτέλεσμα εικόνας για mega channel
Όποιος πιστεύει ή λέει ότι το μαύρο στο κανάλι είναι απόφαση των μετόχων του δεν ξέρει πόσο βρώμικο είναι το πολιτικό παρασκήνιο που κρύβεται από πίσω. Και που έχει τη σφραγίδα της παρέας που κατοικεί στο Μέγαρο Μαξίμου. Όχι σήμερα. Πριν από το 2015.

Όπως έχουμε ξαναπεί και όπως το ζούμε, ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνησή του δεν ασχολείται με την ουσία των πραγμάτων. Ασχολείται με σύμβολα. Όταν πάει να ασχοληθεί με ο,τιδήποτε τα κάνει μαντάρα. Εκτός αν πρόκειται για προπαγάνδα και καταστροφή. Σ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το MEGA. Το MEGA ως σύμβολο, όχι σαν κανάλι, όχι σαν επιχείρηση, όχι σαν εργασιακός χώρος, όχι σαν δημοσιογραφικός κόμβος, όχι σαν παραγωγός προγραμμάτων. Όλα αυτά δεν υπάρχουν για τον ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως δεν υπάρχει και Δημοκρατία για τον ΣΥΡΙΖΑ. Η στοχοποίηση κάθε τινός που «δεν είναι μαζί μας» και η εκστρατεία συκοφάντησης και εξαφάνισής του εφαρμόζεται κατά κόρον. Μ' αυτό τον τρόπο δεν πλήττεται μόνο ο «αντίπαλος». Πλήττεται πρώτα η έννοια της δημοκρατίας. Η οποία θέλει την ελευθεροτυπία. Δηλαδή να διακινούνται γεγονότα και απόψεις, ακόμα κι αν δεν μας αρέσουν. Ακόμα κι αν δε συμφωνούμε. Αντικειμενική αλήθεια δεν υπάρχει. Παρά μόνο σε φασιστικά καθεστώτα.

Με την ανάληψη της εξουσίας ο ΣΥΡΙΖΑ στόχευσε σε δύο στόχους που τους έκανε σημαία του: Το MEGA και τον ΔΟΛ. Ορκίστηκε ότι θα τα κλείσει. Θα ήταν τα σερνάμενα θύματα στο θρίαμβο του ΣΥΡΙΖΑ επί της διαπλοκής και της ολιγαρχίας των διαπλεκόμενων. Θα ήταν ο θρίαμβος του ηθικού πλεονεκτήματος επί του ανήθικου ελληνικού καπιταλισμού.

Και θα περιλαμβάνεται η εξόντωσή τους στήν προεκλογική ρητορεία του πρωθυπουργού, όποτε δεήσει να κάνει τις επόμενες εκλογές. Η εκτέλεση έγινε και η δικαιοσύνη αποδόθηκε! Ποια δικαιοσύνη; Στην ουσία, εκτός από τη σημειολογία θα είχαν εξαφανιστεί οι δύο μεγαλύτερες φωνές στα Media, που δεν ελέγχονταν από τον ΣΥΡΙΖΑ και που ήταν ισχυρές και εναντίον του.

Με την εξαφάνισή τους θα επικρατούσαν όλοι οι μικροί και πιο εύκολα ελεγχόμενοι μιντιάρχες και θα υποβαθμιζόταν κάθε ποιότητα ειδησεογραφίας. Επειδή, όσο κι αν διαφωνούσε κανείς με το μεγάλο κανάλι ή τον ΔΟΛ για τις φανερές συμπάθειές τους σε κόμματα και πολιτικούς, δεν ήταν φτηνιάρικα. Ήταν απολύτως επαγγελματικά και πρόσφεραν ποιότητα. Και όποιος πολίτης δεν ήθελε, άλλαζε κανάλι ή εφημερίδα.

Με την ανάληψη της εξουσίας, η παρέα του Μαξίμου έβαλε μπρός το σχέδιο εξόντωσης του MEGA σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο θα γινόταν διάσπαση των μετόχων. Στο δεύτερο θα μπλοκάρονταν τα δάνεια της επιχείρησης.
Το πρώτο μέρος του σχεδίου μπήκε μπρός με στόχο τον αδύναμο κρίκο της τριάδας των μεγαλομετόχων του καναλιού: Τον κ. Φώτη Μπόμπολα. Ο οποίος δεν έκρυβε ούτε τις διαφωνίες του με τον πατέρα του, ούτε την απαρέσκειά του με την εκδοτική ενασχόληση, ούτε την επιθυμία του για ευνοϊκότερη οικονομική μεταχείριση. Παράλληλα, η οικογένεια αγωνιούσε για την εμπλοκή της εργοληπτικής της επιχείρησης στην Κύπρο σε νομικές περιπέτειες.

Ως δια μαγείας, πριν ο ΣΥΡΙΖΑ κλείσει χρόνο στην εξουσία, το «Έθνος» έκανε στροφή 90 μοιρών και έγινε φιλοκυβερνητικότερο της κυβέρνησης, ενώ ταυτόχρονα ο κ. Φώτης Μπόμπολας έδειχνε απρόθυμος να συνεργαστεί με τους άλλους δύο μεγαλομέτοχους του καναλιού κ.κ. Βαρδινογιάννη και Ψυχάρη για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, απαραίτητη για να συνεχίοει να ζει κανονικά το κανάλι/

Εντελώς συμπτωματικά (!) μπήκε μπρος η επιχείρηση διάλυσης του ΔΟΛ από την κυβέρνηση, με στοχοποίηση των οικονομικών του συγκροτήματος και της περιουσίας του ουσιαστικού ιδιοκτήτη του Α. Ψυχάρη. Την ίδια ώρα, εκδότες και ιδιοκτήτες άλλων καναλιών, εφημερίδων και ραδιοσταθμών που ήταν επίσης χρεωμένοι στις τράπεζες, χωρίς ταυτόχρονα να έχουν και την οικονομική αξία του ΔΟΛ και του MEGA ως εγγυήσεις, έμεναν στο απυρόβλητο! Δεν ήταν σύμβολα! Δεν ήταν οι ισχυρότεροι, που έπρεπε να γονατίσουν.

Η επίθεση κατά του ΔΟΛ είχε σαν αναπόφευκτο αποτέλεσμα να βρεθεί σε θέση αδυναμίας έναντι των άλλων μετόχων και των υποχρεώσεών του ο ιδιοκτήτης του ΔΟΛ. Το σχέδιο «μαύρο στο MEGA» ήταν σε καλό δρόμο. Η οικογένεια Βαρδινογιάννη είχε μείνει ουσιαστικά μόνη της και ακάλυπτη από την πλευρά των συμμετόχων της.
Ταυτόχρονα με το σχέδιο κατά των μετόχων του καναλιού εξαπολύθηκαν απειλές σε στελέχη τραπεζών για την αντιμετώπιση των δανείων του καναλιού. Κάθε ευνοϊκή αντιμετώπιση (όχι χαριστική, απλά ευνοϊκή) θα αντιμετώπιζε τον εισαγγελέα με την κατηγορία της απιστίας! Η απειλή έπιασε. Και έπιασε σε τέτοιο βαθμό, που ακόμα και οι εισπράξεις του καναλιού από τη λειτουργία του χωρίς ειδήσεις εδώ και 1,5 χρόνο από τους ηρωικούς εργαζόμενούς του, δεσμεύονται! Παρ όλο που ξεπερνάνε τα 50.000.000 ευρώ και μπορούν κάλλιστα να πληρώσουν χρέη και προς τράπεζες και προς εργαζόμενους και προς προμηθευτές!

Η θηλειά της παρέας του Μαξίμου στο λαιμό του MEGA έκλεισε. Στο μεταξύ, με την ουσιαστική διάλυση του ΔΟΛ και την πώληση της σκιάς του στον κ. Μαρινάκη μαζί με τις αναλογούσες μετοχές του MEGA άλλαξε το τοπίο, αλλά όχι ουσιαστικά. Κυρίως γιατί από την άλλη μεριά ο υιός Μπόμπολας ξεπούλησε τον «Πήγασσο» με το «Έθνος», εντελώς συμπτωματικά (!) στον Ιβαν Σαββίδη, μαζί με τις αναλογούσες μετοχές του MEGA. Με μια συμφωνία που ακόμα τα παρασκήνιά της παραμένουν γκρίζα στο ευρύ κοινό, αλλά όχι για πολύ.

Η νέα σύνθεση των μετόχων του καναλιού είχε έναν μόνο ένθερμο και δηλωμένο οπαδό του. Τον κ. Βαρδινογιάννη. Ο οποίος δεν θα μπορούσε να βάλει και τα λεφτά των υπολοίπων για να αυξηθεί το μετοχικό κεφάλαιο του καναλιού, προκειμένου να ξεμπλεχτεί το κουβάρι των τραπεζών και των αδειών.
Παράλληλα με όλη αυτή την ενορχήστρωση, ο ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε μια υπόγεια και βρώμικη εκστρατεία λάσπης κατά του καναλιού σαν να ήταν η σημαία των δεινών των τελευταίων 20 ετών, τη στιγμή που όλα τα κανάλια εκπέμπανε στην ίδια ρότα, με την ίδια σχεδόν γραμμή και με την ίδια νοοτροπία. Μόνο που το MEGA ήταν το πρώτο, το μεγαλύτερο, και- κυρίως- το σημείο αναφοράς. «Το είπε το MEGA». Αυτό έπρεπε να εξαφανιστεί.

Ένα μέρος του λαού είναι επιρρεπές στη λάσπη. Ακόμα κι αν ήταν κολλημένο κάθε μέρα στην οθόνη του καναλιού για να βλέπει εκπομπές και ειδήσεις! Ξαφνικά ανακάλυψε στο MEGA την αιτία των δεινών του! Τον αποδιοπομπαίο τράγο. Και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που ξέρει πόσο μπόσικος είναι ο λαός στη λάσπη, την έριξε με τους τόνους. Και έπιασε.

Το επικίνδυνο και συνάμα τραγικό είναι που δημοσιογράφοι συμμετείχαν σ αυτό το πογκρόμ κατά συναδέρφων τους, λες και δουλεύουν σε εκκλησίες και με τον κώδικα του BBC στο προσκέφαλο. Και ζητούσαν – και ακόμα το ζητάνε- να πέσει μαύρο στο κανάλι! Δημοσιογράφοι, που η σημαντικότερη δουλειά τους είναι να υπερασπίζονται την πολυφωνία, ακόμα και όταν τη θεωρούν ή είναι κακόφωνη, συμπεριφέρονται σαν τους μελανοχίτωνες του Μουσολίνι και σαν τους λογοκριτές του Παπαδόπουλου. Χωρίς να έχουν ίχνος δημοκρατικής συνείδησης ότι δημοκρατία σημαίνει πιο πολλές φωνές. Και δημοσιογραφία σημαίνει να υπερασπίζεσαι να υπάρχουν πιο πολλές φωνές.
Αυτοί οι ίδιοι που ζητάνε το κεφάλι του MEGA μαζί μ αυτούς που παρακολουθούσαν απ έξω και ξαφνικά… αγωνίζονται (!) δε λένε κουβέντα για τα σκουπίδια που εκπέμπουν σε τηλεόραση και ραδιόφωνο και για τα σκουπίδια που τυπώνονται σε χαρτί και για τα σκουπίδια που γεμίζουν το διαδίκτυο.

Όλα αυτά τα σκουπίδια καλώς υπάρχουν. Γιατί τα Μέσα τα κλείνουν μόνο οι ακροατές και οι αναγνώστες τους. Κανένας άλλος. Ακόμα κι αν αυτά τα σκουπίδια χρηματοδοτούνται από κυβερνήσεις ή μυστικά κονδύλια υπουργείων. Εδώ, ακόμα, δεν έχουμε φανερή χούντα. Γιατί υπόγεια έχουμε. Τη χουντική νοοτροπία μιας μερίδας του ΣΥΡΙΖΑ και της παρέας του Μαξίμου, που θέλει να ρίξει μαύρο εκεί που διαφωνεί. Σε όλα τα επίπεδα.

Από το καλοκαίρι του 2017, μια ομάδα εργαζόμενων στο κανάλι σε συνεργασία με έναν από τους μετόχους κατόρθωσε το ακατόρθωτο. Να συνεννοηθεί με τις τράπεζες, την τρόικα την οποία είχε εμπλέξει η κυβέρνηση (!), και έναν από τους νέους μετόχους σε ένα σχέδιο που έλυνε το οικονομικό προς όφελος και των τραπεζών και των εργαζόμενων και των μετόχων.

Το σχέδιο αυτό δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Η ξαφνική αλλαγή της στάσης ενός από τους μεγαλομέτοχους στον πρόσφατο διαγωνισμό και η στάση του ΕΡΣ που απέρριψε τη λύση σωτηρίας του άλλου μεγαλομέτοχου έχουν οδηγήσει το κανάλι πάλι σε περιπέτεια. Την οποία επιχειρούν να ομαλοποιήσουν σε νέο γύρο συνεννοήσεων με όλους οι εργαζόμενοι. Παλεύοντας με τα θηρία. Και του δικού τους φυράματος.

Η υπόθεση MEGA δεν είναι θέμα οικονομικό. Είναι κατ αρχήν θέμα πολιτικό. Με ό,τι οικονομικό συμπαρασύρει. Και είναι η αποτύπωση του πώς βλέπει και πώς χρησιμοποιεί η κυβέρνηση την εξουσία και τα γούστα των κεφαλαιούχων. Σαν μαύρο. Το χρώμα που της ταιριάζει.

Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης

Αναδημοσίευση από το Liberal
http://www.liberal.gr/arthro/195026/apopsi/stili-alatos/to-MEGA-skandalo.html

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

Γνωρίζω έναν δημόσιο υπάλληλο.

Αποτέλεσμα εικόνας για δημόσιος υπάλληλος

Γνωρίζω έναν δημόσιο υπάλληλο.

Είναι 30+
Εργάζεται 8-3
Αμοίβεται με 1100 ευρώ.
Έχει την δυνατότητα να μένει μόνος του.
Έχει την δυνατότητα να βγει τις καθημερινές για ένα καφέ, να ασχοληθεί με το χόμπι του και φυσικά να είναι τελείως ελεύθερος από Παρασκευή μεσημέρι μέχρι Δευτέρα πρωί.
Είναι ικανός και τίμιος.
Τον εκτιμώ και τον συμπαθώ.

Αλλά πολλες φορές αναρωτιέμαι τι δεν θα εχει στην ζωή του:

Δεν θα έχει την ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ
ότι μπορεί να μείνει άνεργος.

Δεν θα εχει το ΑΓΧΟΣ
ότι αξιολογείται καθημερινά .

Δεν θα έχει το ΦΟΒΟ
ότι ενα λάθος του μπορεί να του στοιχίσει την απώλεια της εργασίας του η την απώλεια πελατών .

Δεν θα νιώσει την ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ
να εργαστεί 7 μέρες την εβδομάδα αν χρειαστεί και ισως σε 12 ωρη βάση σε περιόδους που το απαιτεί η δουλειά .

Δεν θα έχει την ΑΓΩΝΙΑ
για πληρωμή φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ καθώς και όλης της συναλλαγής με την εφορία.

Δεν θα εχει την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ
να πληρώνει ΙΚΑ και Δώρα εργαζομένων του, και ταυτόχρονα να πρέπει παρακολουθεί τους φρενήρεις ρυθμούς αλλαγής νομοθεσιών .

Δεν θα έχει την ΕΥΘΥΝΗ
της εκπαίδευσης , αξιολόγησης η και αντικατάστασης συνεργατών .

Δεν θα έχει την ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ
για βελτίωση της απόδοσης του, η των υπηρεσιών που προσφέρει.

Δεν θα νιώσει τον ΚΙΝΔΥΝΟ
να ξεπεραστεί από τις εξελίξεις και να επικρατήσουν οι ανταγωνιστές του.

Δεν θα αισθανθεί την ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ
ότι αν όλα πάνε στραβά θα κινδυνέψει να χάσει τα πάντα και να καταλήξει ακόμα και στα δικαστήρια για να γλυτώσει την φυλακή.

Αγαπητέ εργαζόμενε στο δημόσιο:
Δεν σε ζηλεύω γι' αυτά που δεν θα έχεις .
Εγώ επέλεξα να τα έχω.
Δεν φταις εσύ γι αυτό.
Φυσικά θα έχεις και εσύ τα δικά σου προβλήματα.
Κανενός μας η ζωή δεν είναι ΕΥΚΟΛΗ.
Αλλά θα σου επιστήσω την προσοχή ως προς το εξής:

Όχι μόνο επειδή και οι δικοί μου φόροι και εισφορές σου δίνουν την δυνατότητα να ΜΗΝ έχεις ΟΛΑ τα παραπάνω που σου ανέφερα, αλλά κυρίως επειδή, αν δεν συμμαχήσουμε δεν θα καταφέρουμε ούτε να επιβιώσουμε, (πόσο μάλλον να προοδεύσουμε) , θα σε παρακαλέσω να είσαι συνεργάσιμος και ευγενικός για να κάνεις και την δική μου γαμημένη ζωή λιγότερο ΔΥΣΚΟΛΗ .


Υπογραφή: 
Ο Σύμμαχος σου, Εργαζόμενος εκτός δημοσίου τομέα.


ανάρτηση απο  Θεοκλής Τσολακίδης



Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Σκέψεις.


Το 1961 Ο Γεώργιος Παπανδρέου παίρνει μαζί του, στην Ένωση Κέντρου, το κόμμα των Φιλελευθέρων.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου μετατρέπει τους Κεντρώους ψηφοφόρους (ΕΔΗΚ) σε Σοσιαλιστές. Τα ποσοστά ανεβαίνουν κερδίζει τις εκλογές και κάνει κυβέρνηση το 1981.
Ο ΓΑΠ αναλαμβάνει το 2009 στο ΠΑΣΟΚ και…
- Κάνει άνοιγμα προς τον ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ. Στα συνέδριά του καλείται ο Τσίπρας όπου έχει συμμετοχή και προνομιακή μεταχείριση.
- Η ομάδα Αρσένη προσχώρησε στον Τσίπρα ενισχύοντας έτσι το προφίλ ως κόμμα εξουσίας.

- Ακολουθούν τα «παιδιά» του Τσοχατζόπουλου (Κοτσακάς κλπ) που ανεβάζουν το προφίλ του ΣΥΡΙΖΑ.
- Η ομάδα «Σικάγου» από το Υπ. Οικονομικών (Βαρουφάκης κλπ) προβάλλουν έντονα την αλλαγή πολιτικού σκηνικού πλέον.
- Ο ΓΑΠ ιδρύει 3-1-2015 το ΚΙΔΗΣΟ. Σφήνα στο ΠΑΣΟΚ μειώνοντας τα ποσοστά του (από 12,28% το 2012 σε 4,68% το 2015). Μειώνοντας όμως ταυτόχρονα και την πολιτική προσωπικότητά του, στους ψηφοφόρους, που πλέον με τη συνθηματολογία του ΣΥΡΙΖΑ θεωρείται ως κόμμα δεινών και καταστροφών για την Ελλάδα.
- Η Γεννηματά καλεί στις 18-3-2016 τον Σ. Θεοδωράκη και τον ΓΑΠ για τη «συγκρότηση μεγάλης προοδευτικής παράταξης».
Ο ΓΑΠ αποδέχεται με τον όρο να συμμετέχει και ο Τσίπρας.
Καλημέρα σας

Γιάννης Τζανίδης

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Θέλουμε φυσικό αέριο στη Καβάλα

Ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τη Καβάλα, είναι η κατασκευή δικτύου παροχής φυσικού αερίου στα σπίτια και τις επιχειρήσεις.
Ήδη η Περιφέρεια ΑΜΘ ξεκίνησε και έχουν ενταχθεί στη κατασκευή δικτύου οι πόλεις Δράμας, Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης.
Η Καβάλα; Τι κάνει η Δήμαρχος;
Που βρίσκονται οι σχεδιασμοί για την κατασκευή δικτύου μέσα στη πόλη της Καβάλας;
Ξέρουμε ότι είναι δύσκολο και δαπανηρό έργο για τη Καβάλα λόγω εδάφους. Δεν είναι όμως δικαιολογία αυτή. Με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε να έχουμε υπογεια καλώδια του ΟΤΕ, ούτε υπογειο δίκτυο νερού και υπονόμων.
Και η υψηλή δαπάνη εγκατάστασης δικτύου για τη Καβάλα, πρέπει να συνυπολογιστεί και συμψηφιστεί οικονομικά, από την κατασκευαστική εταιρία, στην πολύ χαμηλή δαπάνη εγκατάστασης που έχει γιά τις άλλες πόλεις (λόγω εξαιρετικά ομαλού εδάφους).
Η ευκαιρία δεν πρέπει να πάει χαμένη. 
Και η Καβάλα πρέπει να αποκτήσει παροχή φυσικού αερίου.
Όχι μόνο λόγω χαμηλού κόστους, αλλά και για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.
Εκτός και αν θέλει η κ. Τσανάκα να περάσει στην ιστορία ως "καλή διαχειριστής του Δήμου" χωρίς κανένα έργο.

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Μια χαρούμενη Δήμαρχος

Με παρασκηνιακές, δόλιες και χωρίς ενημέρωση του κόσμου ενέργειες, προσπαθεί η Δήμαρχος Καβάλας κ. Δήμητρα Τσανάκα να μετονομάσει την οδό Ομονοίας σε Αποστόλου Παύλου.
Ντροπή και ασέβεια.
Ντροπή γιατί χωρίς να ενημερώσει κανένα πολίτη πριν ξεκινήσει τις διαδικασίες μετονομασίας, θέλει να περάσει την απόφαση έχοντας (απ' ότι διαβάζω) και τις σύμφωνες γνώμες μέρους της αντιπολίτευσης του Δήμου.
Ασέβεια γιατί τον πρώτο λόγο τον έχει ο κόσμος που κατοικεί που ζει και εμπορεύεται στον κεντρικότερο και εμπορικότερο δρόμο της πόλης μας.
Αν υπήρχε στοιχειώδης ευγένεια, ή έστω η παραμικρή κοινωνική ευαισθησία, θα έθετε πρώτα το ερώτημα στους ανθρώπους αυτούς. Θα το έθετε στη κοινωνία της Καβάλας. Θα συμβουλευόταν τον Εμπορικό Σύλλογο. 
Με ένα απλό ερωτηματολόγιο θα μάθαινε τις γνώμες των πολιτών. 
Με 2-3 ημερήσιες επισκέψεις σε ανθρώπους της αγοράς.
Και δεν θα εξέφραζε την «χαρά της» μόλις της το είπαν οι δυο ιερείς που ουσιαστικά εξέφρασαν την επιθυμία του Μητροπολίτη και η επίσκεψη έγινε με δική του εντολή και όχι… έτσι από καλή προαίρεση.
Με μια απόφαση που δεν ήταν ούτε καν στις προεκλογικές της δεσμεύσεις η Δήμαρχος προσπαθεί να περάσει ξαφνικά από το Δημ. Συμβούλιο μια απόφαση που στην πραγματικότητα είναι μια παλιά πρόταση του Μητροπολίτη που έσπευσε η Δήμαρχος να υλοποιήσει.
Απλά οι δυο ιερείς ήταν η έναρξη του στημένου σκηνικού.
Και τρέχοντας την αποδέχονται οι λοιποί συγγενείς πιστεύοντας πως έτσι θα αποκτήσουν την εύνοια για μελλοντική άγρα ψήφων από τους εκκλησιαστικούς κύκλους.
Όλα για τις επόμενες εκλογές.
Όλα για λίγες εκκλησιαστικές ψήφους.
Εκεί φτάσαμε. Να ξεπουλάμε την ιστορία μας για να μαζέψουμε ψήφους στις επόμενες εκλογές! Η οδός Ομονοίας έχει τη δική της εκατοντάχρονη ιστορία. Και η ιστορία γράφεται στις καρδιές όσων την έζησαν.
Όμως...
Ο Απόστολος Παύλος δεν έχει καμιά σχέση με την οδό Ομονοίας. Η διαδρομή του ήταν διαφορετική και δεν πέρασε ποτέ από την Ομονοίας.
Είναι παραχάραξη της εκκλησιαστικής ιστορίας, να λέμε στον επισκέπτη της πόλης μας, ότι η οδός αυτή ανήκει στα… βήματα του Απ. Παύλου.
Και δεν ανήκει βεβαίως αφού όταν ήρθε ο Απ. Παύλος η οδός αυτή δεν υπήρχε ούτε στις σκέψεις των τότε κατοίκων της Καβάλας.
Θέλουν να οδηγούν τον κόσμο από την οδό Ομονοίας στην εκκλησία του Απ. Παύλου, ώστε οι επισκέπτες να ανάβουν κεριά. Θέλουν να εμπορευματοποιήσουν την ιστορία της πόλης. Αυτός είναι ο λόγος και ας αφήσουν κατά μέρος τα μισόλογα περί «τιμής και δόξας» στον άγιο. Ο άγιος τιμάται ποικιλότροπα. Και οδός Αγίου Παύλου υπάρχει. Και μνημείο στην Κουντουριώτου. Και το λιμάνι της πόλης φέρει το όνομά του. Και στη γιορτή του η πόλη σημαιοστολίζεται. Οι αρχές και ο κόσμος τον τιμά με δοξολογίες. Και τα καταστήματα είναι κλειστά. Φτάνει.
Συγνώμη που επεμβαίνουμε στη χαρά της Δημάρχου μας, όμως οι πολλές τιμές και δόξες άρχισαν να αγγίζουν τα όρια του κιτς.


Καλημέρα σας.

Σημείωση: Στη φωτογραφία η οδός Ομονοίας στη περίοδο της κατοχής.

Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;

  «𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...