Τετάρτη 16 Απριλίου 2008

Σιδηροδρομική Εγνατία

Όταν ξεκίνησε στο σχεδιασμό, ο δρόμος της Εγνατίας Οδού, εξετάσθηκε και η ανάγκη δημιουργίας ενός παράλληλου σιδηροδρομικού δικτύου με την ονομασία «Σιδηροδρομική Εγνατία», που θα ενώνει (όπως ο αυτοκινητόδρομος) το Πύθιο του Έβρου με την Ηγουμενίτσα.
Ενός παράλληλου σιδηροδρομικού άξονα δηλαδή.
Το έργο δεν μπήκε ποτέ στα προγράμματα των υπουργείων.

Ήδη ξεκίνησαν οι μελέτες για την σύνδεση της Ηγουμενίτσας με τη Καλαμπάκα.
Αυτό το διάστημα εκπονείται μία σειρά μελετών, που έχουν ανατεθεί από τον ΟΣΕ για την υλοποίηση του λεγόμενου Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα. Ο άξονας αυτός έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και θα ενώνει, όταν κατασκευαστεί, τα δυτικά λιμάνια της χώρας με τον κορμό της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνει έτσι πραγματικό δίκτυο και θα αποκτήσει σύνδεση μέσω των λιμανιών Ηγουμενίτσας και Πάτρας και των διαδρόμων με τα λιμάνια της Ιταλία.
Σε όλη τη σύγχρονη Ευρώπη ο σιδηρόδρομος παίζει κυρίαρχο ρόλο στις μεταφορές. Ανθρώπων και εμπορευμάτων.
10 πανευρωπαϊκοί διάδρομοι από το Ελσίνκι και τη Μόσχα έως τα Δυτικά της Ευρώπης ενώνουν τον κόσμο και τον πολιτισμό τους.
Ο 11ος διάδρομος που θα ενώσει την Ανατολή με τη Δύση, στη Νότια Ευρώπη περιμένει αυτούς που θα τον σχεδιάσουν.
Που θα σχεδιάσουν ένα σιδηροδρομικό κόμβο που δε θα ενώνει απλά της παράλιες πόλεις της Β. Ελλάδας, αλλά με τους κάθετους άξονές της, θα υπάρχει πρόσβαση στο Πόγραδετς, τα Σκόπια και την περιοχή της Νότιας Βουλγαρίας.
Περιμένει αυτούς που θα τολμήσουν.
Ήδη το ΤΕΕ Β. Ελλάδος ξεκίνησε εδώ και χρόνια τις συζητήσεις για το θέμα.

Θα αναρωτηθείτε τι κάνουμε εμείς εδώ;
Ίσως θελήσετε να μάθετε, ποιες είναι οι σκέψεις της Περιφέρειας ΑΜΘ.
Ποιες είναι οι ενέργειες της Υπερνομαρχίας…. Της Νομαρχίας….

Εμείς είμαστε (προς το παρόν) θεατές στον καυγά, για το αν είναι καλύτερος ο νομάρχης από το δήμαρχο !

Καλημέρα σας.

Σημ. Το κείμενο αυτό, υπάρχει και στην ιστοσελίδα http://tzanidisjohn.blogspot.com/
Εκεί μπορείτε να γράψετε και τη γνώμη σας. Ελεύθερα.
Δημοσιεύθηκε στο "Χρήμα" 17 Απριλίου 2008

Τετάρτη 9 Απριλίου 2008

Κάθετα όνειρα

Πριν από ένα χρόνο, ο νομάρχης Ξάνθης είχε μια συνάντηση με τον πρόεδρο της «Εγνατία Οδός».
Έβαλαν ένα χρονοδιάγραμμα, για τη κατασκευή του κάθετου άξονα που θα ενώνει την Νότια Βουλγαρία με την Ελλάδα.
Από τον Εχίνο μέχρι τον άξονα της Εγνατίας οδού.
Και το έργο ξεκίνησε να σχεδιάζεται.
Ο κάθετος άξονας θα φέρνει τους κατοίκους από το βορρά κατευθείαν μέσα στη Ξάνθη. Μέσα στην αγορά της.

Ο κάθετος άξονας από την Εξοχή της Δράμας που θα φέρει τους γειτόνους μας στην αγορά της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής (Παράλια Καβάλας, Θάσου κλπ) ακόμη είναι στις σκέψεις μας και στην περίοδο του «θα».

Ένας κάθετος άξονας που θα φέρει πιο κοντά, με ασφάλεια και ταχύτητα, τους βόρειους επισκέπτες μας, είναι ακόμη στη σφαίρα των ονείρων.

Και όμως. Δεν υπάρχει σύγχρονος αυτοκινητόδρομος σε όλη την Ευρώπη, που να μην ενώνει τις περιοχές μεταξύ τους με κάθετους δρόμους. Και όταν περνάει κοντά από συνοριακά σημεία, να ενώνει τα κράτη.
Αυτός είναι ο σκοπός του. Αυτή είναι η λειτουργικότητά του.

Περιμένουμε τουρισμό. Τον όποιο τουρισμό περιμένουμε.
Μόνο που κρατάμε κλειστή τη πόρτα περιμένοντας τον επισκέπτη.
Και ο επισκέπτης δεν έχει λόγο να έρθει εδώ. Μπορεί να πάει και στη Θεσσαλονίκη. Άνετα, και γρήγορα. Kαι θα βρει και πιο μεγάλη αγορά.
Όμως εμείς ας μη παραπονιόμαστε μετά.
Αφού εμείς του κλείσαμε το δρόμο, τι περιμέναμε να κάνει;

Αυτοί είμαστε.

Καλημέρα σας.
ΥΓ. Για τον σύγχρονο κατσικόδρομο Καβάλας Δράμας θα επανέλθουμε. Δεν τελειώνει έτσι απλά το θέμα.

Κοινωνικά της στήλης.
Στην Άννα και τον Ηλία Παπαδόπουλο, πολλές ευχές για το εγγονάκι τους.
Να σας ζήσει. Καλοφωτισμένο.

Email: tzanidisjohn@gmail.com
Blog: www.tzanidisjohn.blogspot.com
Δημοσιεύθηκε στο "Χρήμα" 10 Απριλίου 2008

Κυριακή 6 Απριλίου 2008

Τουριστική Προσβολή

Δεν είναι και λίγες οι «τουριστικές αποστολές» που στέλνουν η Νομαρχία, ο Δήμος, και το Επιμελητήριο.
Τουριστικές αποστολές που στόχο έχουν την προώθηση της πόλης και του Νομού μας στα κράτη όπου δημιουργούνται τα τουριστικά περίπτερα.
Και τα αποτελέσματα όλων αυτών των πολυδάπανων αποστολών ποτέ δεν αναλύθηκαν. Να ξέρουμε και εμείς, πόσοι ήρθαν από το Κίεβο ή το Λονδίνο όπου πήραμε μέρος και προβάλαμε τη πόλη μας.
Σε κάθε τέτοια «αποστολή» δεν πηγαίνουν (με όλα τα έξοδα πληρωμένα) μόνο όσοι πρέπει πραγματικά να πάνε. Υπήρχαν «αποστολές» όπου βρέθηκαν Νομαρχιακοί Σύμβουλοι με τις συζύγους τους και άλλοι με τα παιδιά τους.
Ντύθηκαν τον μανδύα του «αποστόλου» και πήραν μέρος στην… «αποστολή»
Άνθρωποι που δεν γνωρίζουν ούτε μια ξένη γλώσσα, τρέχουν να… προωθήσουν τον τουρισμό μας.
Άνθρωποι που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο συνωστίζονται στις λίστες «αποστολής». Μη χάσουν τα αξιοθέατα.

Και όταν φτάνουν οι τουρίστες εδώ, τότε δεν υπάρχει έστω και ένας να τους υποδεχθεί στο λιμάνι, στο αεροδρόμιο ή στον αρχαιολογικό χώρο.

«Δεν έχουμε την ανάλογη υποδομή». «Δεν το γνωρίζαμε». «Δεν έχουμε» … «Δεν μπορούμε» και ότι άλλο ακούμε αυτές τις μέρες.
Φτηνές δικαιολογίες.
Στείλτε όλους αυτούς που παίρνουν μέρος στις τουριστικές εκδρομές εκεί, να υποδεχθούν και τους τουρίστες που καταφθάνουν εδώ.
Απλά πράγματα.
Στη Βουδαπέστη μπόρεσαν να πάνε.
Μέχρι το λιμάνι μας, δε μπορούν να βρεθούν για μισή ώρα;
Ο τουρίστας περιμένει ένα χαμόγελο όταν θα φθάσει εδώ.
Όχι κλειστά γραφεία υποδοχής στο αεροδρόμιο, με το ινφοκιόσκ παρατημένο και άχρηστο χρόνια τώρα.
Είπα ινφοκιόσκ και το θυμήθηκα…
Ξέρετε που βρίσκεται ο πιο ακριβοπληρωμένος πίνακας αφισοκολλήσεων σε όλη την Ευρώπη;
Στη Καβάλα !!! Στην κεντρική πλατεία μας !!!
Εκεί μπήκε ένα ινφοκιόσκ πριν πολλά χρόνια, λειτούργησε λίγες μέρες και αυτό ήταν! Τέλος! Πληρώσαμε 6 εκατομμύρια δρχ τότε, για λίγες μέρες ενημέρωσης. Τώρα χρησιμεύει ως βαρέλι αφισοκόλλησης !!!
Τουλάχιστον ξηλώστε το να μη το βλέπουμε.
Ας μη πάμε στους φωτιζόμενους χάρτες της πόλης.
Ξέβαψαν προ πενταετίας και μένουν εκεί, απομεινάρια θλιβερής δόξας.
Θα μου πεις… Εδώ δεν υπάρχουν πινακίδες που να καθοδηγούν ένα ξένο οδηγό, για το που βρίσκονται τα πάρκινγκ…
Ο λαός το λέει απλά: «Ρωτώντας πας στη Πόλη»

Καλημέρα σας

Αλληλογραφία:
κ. Χλώρο Ιωάννη. Ενταύθα.
Καλή η πρωτοβουλία της βράβευσης των επιχειρηματιών.
Όμως ξεχάσατε να καλέσετε τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου.
Δεν θά’πρεπε;

Email: tzanidisjohn@gmail.com

Δημοσιεύθηκε Σάββατο 5 Απριλίου 2008 "Το χρήμα" Καβάλα.-

Ποιό είναι το πιο όμορφο σημείο στη πόλη μας;

Ποιό είναι το πιο όμορφο σημείο στη πόλη μας;
Σίγουρα το λιμάνι.
Με όλη τη γραφικότητα και την αμφιθεατρικότητα που προσφέρει.
Αυτό το σημείο «βιτρίνα» της πόλης μας, αν το περπατήσουμε στην Ανατολική του πλευρά (Τελωνείο), θα δούμε όλη την εγκατάλειψη που έχει υποστεί, μετά τη μεταφορά του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι.
Εκτός από κάποιες απαραίτητες επεμβάσεις καθαρισμού που έγιναν πριν λίγα χρόνια, όλο το άλλο τμήμα του παραμένει ως έχει.
Με τις κτιριακές σαβούρες να επιβεβαιώνουν την αδιαφορία των υπεύθυνων.
Κτίρια ετοιμόρροπα, με πεσμένες σκεπές, σκουριασμένες λαμαρίνες για στέγες τους, εκατοντάδες μέτρα καγκελόφραχτες εκτάσεις, σαν να μάντρωσαν του παππού τους τα περιβόλια….
Μια έκταση 60 στρεμμάτων στο ωραιότερο σημείο της πόλης.
Περιμένουμε τα κρουαζιερόπλοια. Για να κατεβάσουν τουρίστες-επισκέπτες. Πήγε κάποιος να δει το δάπεδο του λιμανιού;
Να δει που θέλουμε να περπατήσουν οι τουρίστες;
Σπασμένα τσιμέντα. Τρύπες. Χώμα και σκόνη στο παραμικρό αεράκι.
Και θέλουμε εκεί να ξεφορτώσουμε τους τουρίστες!!!

Με εξαίρεση το κτιριακό συγκρότημα του Τελωνείου όπου ξεκίνησε μια μελέτη αναβάθμισης σε αίθουσα επιβατών, όλος ο υπόλοιπος χώρος πρέπει να ισοπεδωθεί. Ας μείνει τουλάχιστον καθαρός και απαλλαγμένος από τα σαράβαλα και τα ερείπια που τον κάνουν αντιαισθητικό.

Όλη αυτή η έκταση πρέπει να ξεκινήσει να αξιοποιείται. Μπορεί να δημιουργηθεί εκεί, ένα σύγχρονο εμπορικό κέντρο που θα φέρει κόσμο στη πόλη. Ένα «The Mall» Αμαρουσίου. Με παράπλευρα πάρκινγκ, εστιατόριο και καφέ με θέα την πόλη, κυλιόμενες σκάλες που θα οδηγούν στο κόσμημα της πόλης μας, το «Ιμαρέτ» και την Παναγία.

Όταν θέλεις, η ομάδα σου να πάρει το πρωτάθλημα, ψάχνεις παίκτες με διεθνή ακτινοβολία. Δε ψάχνεις στα τσικό των διπλανών χωριών.

Θα μπορούσε να γίνει ένας διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός αρχικά. Για να ξεκινήσει η χωροτάκτιση των 60 στρεμμάτων.
Περιμένουμε τα κρουαζιερόπλοια. Για να κατεβάσουν τουρίστες-επισκέπτες.
Πήγε κάποιος να δει τα τσιμέντα του λιμανιού;
Να δει που θέλουμε να περπατήσουν οι τουρίστες;
Σπασμένα τσιμέντα. Τρύπες. Χώμα και σκόνη στο παραμικρό αεράκι.
Και θέλουμε εκεί να πάμε τους τουρίστες!!!
Μάλλον κάποιοι μπέρδεψαν τις στάνες και τα αχούρια με την βιτρίνα της πόλης μας.
Το λιμάνι μας.

Καλημέρα σας.

Υ.Γ. Έτσι απλά ξεκινάει αυτή η στήλη και θα είναι μπροστά σας κάθε εβδομάδα. Από εδώ θα τα λέμε λοιπόν.

Αφιέρωση:
Άρχοντα Νομαρχίας Καβάλας.
«Καλοχαιρέτα τους θνητούς τώρα που είσαι πάνω
Για να σε χαιρετούν κι’ αυτοί όταν θα είσαι κάτω.

Δημοσιεύθηκε Σάββατο 29 Μαρτίου 2008 Εφημερίδα "Το Χρήμα" Καβάλα

Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;

  «𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...