Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

Συλλέκτες Ταμειακών Μηχανών

Στα τελευταία 15 χρόνια οι επιχειρήσεις έχουν αλλάξει τέσσερεις φορές ταμειακές μηχανές.
Από τις απλές ταμειακές περάσαμε στις νόμιμες που δεν δέχονταν επιστροφή χρημάτων στον πελάτη.
Μετά ήρθαν οι ταμειακές που δέχονταν δραχμές και ευρώ και στη συνέχεια αυτές των ευρώ.
Κάθε ταμειακή έχει μια μνήμη όπου κρατά το σύνολο των πωλήσεων που σταδιακά προστίθεται ημερησίως.
Και κάθε μέρα η μηχανή τυπώνει το κλείσιμο ημερήσιων πωλήσεων της επιχείρησης. (έκδοση «Ζήτα»)
Ενώ οι προηγούμενες ταμειακές είχαν μέχρι και 2.700 «Ζήτα» και στη συνέχεια έπρεπε να αντικατασταθούν με καινούρια, οι εισαγωγείς τοποθέτησαν μικρότερες μνήμες στις ταμειακές και με το κόλπο αυτό, κατέβασαν το νούμερο στα 1800 «Ζήτα» με αποτέλεσμα να απαιτείται συντομότερη αλλαγή ταμειακής μηχανής. Σε μια εποχή που οι ηλεκτρονικές μνήμες μεγαλώνουν αυτοί κατόρθωσαν να τις μειώσουν.
Μάλιστα πέτυχαν και κάτι πιο έξυπνο.
Οι καινούριες δεν εκδίδουν αποδείξεις την επομένη, αν για κάποιο λόγο υπάρξει έστω και μια κίνηση του ενός ευρώ την προηγούμενη χωρίς έκδοση «Ζ»
Ακόμη και αν ανοίξει το συρτάρι για να πάρει ο επαγγελματίας ένα ευρώ, θα πρέπει να εκδοθεί «Ζ» !
Φυσικά αυτά τα «Ζ» δεν εξυπηρετούν κάτι τόσο σημαντικό στον έλεγχο, αφού ο έλεγχος ουσιαστικά, γίνεται σε μηνιαία ή ετήσια βάση και όχι ανά ημέρα.
Το μόνο που εξυπηρετούν είναι να γεμίζουν οι μνήμες και να χαίρονται οι εισαγωγείς τους
Κάθε έξη χρόνια θα πρέπει να αγοράζει και μια ταμειακή η κάθε επιχείρηση.
Συλλέκτες άχρηστων ταμειακών μηχανών έγιναν οι επαγγελματίες και μάλιστα πρέπει να τις φυλάξουν για… 15 χρόνια μήπως… κάτι χρειαστούν οι ελεγκτές. Κάτι που δεν χρειάστηκε ποτέ μέχρι σήμερα. Όμως ο νόμος βγήκε και έμεινε.
Τώρα μελετούν την σύνδεση των ταμειακών με το Υπουργείο Οικονομικών. Δε ξέρω σε τι θα εξυπηρετήσει αυτό, αφού τα οικονομικά σύνολα μιας ταμειακής δεν αλλάζουν. Γνωρίζω όμως ποιός θα πληρώσει τις νέες ταμειακές που ονειρεύονται.
Μικρό το κόλπο των εισαγωγέων. Μεγάλος όμως ο τζίρος τους.
Ο λόγος τώρα στην Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.

Καλημέρα σας.

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

Και καπνοφύλακες.

Αρχές τις δεκαετίας του 90. Ταξιδεύω από το Άμστερνταμ στο Ρότερνταμ με το τρένο. Στα βαγόνια του συρμού επιβιβάζονται καπνιστές και μη. Τα δεκάδες βαγόνια είναι εναλλάξ για καπνίζοντες το ένα και μη καπνίζοντες το άλλο.
Τόσο απλά χωρίζονται οι καπνίζοντες από τους μη.
Μάθαμε να κάνουμε τα εύκολα δύσκολα και τα απλά σύνθετα.
Μετά από ένα νόμο που έβαζε μια τάξη στο θέμα αυτό, διαπίστωσαν πως είναι «ώριμη» η κοινωνία να δεχθεί τη πλήρη απαγόρευση του καπνίσματος σε κάθε κλειστό χώρο.
Για τα καταστήματα, Βρήκαν και ποιοί θα ασκούν τον καπνοφύλακα… Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων. Αφού είναι ιδιοκτήτες άρα θα είναι και καπνοφύλακες !
Με τη λογική αυτή ο προϊστάμενος μιας υπηρεσίας θα είναι αυτός που θα τιμωρείται όταν καπνίζει ο υφιστάμενός του. Και όταν καπνίζει ένας υπάλληλος υπουργείου, θα τιμωρείται ο υπουργός. Σωστά;
Λάθος. Η ευθύνη σταματάει στους υπεύθυνους των καταστημάτων.
Όποιος ανοίγει μαγαζί εκτός από άμισθος φοροεισπράκτορας του Δημοσίου (ΦΠΑ) τώρα θα εκτελεί και χρέη καπνοφύλακα.
Ποιά μπορεί να είναι τα κριτήρια ώστε να χαρακτηρίζεται «ώριμη» η κοινωνία να δεχθεί πλήρη απαγόρευση καπνίσματος σε όλους τους χώρους από τη στιγμή που δεν είναι πρόθυμη να εφαρμόσει τον προηγούμενο νόμο με τις εξαιρέσεις του.
Ακούμε τις δηλώσεις του περιφερόμενου στα κανάλια εκπροσώπου της επιτροπής του Υπ. Υγείας. Δεν ακούμε καμιά άλλη άποψη.
Στην Ευρώπη η Αγωγή Υγείας ξεκινάει από το σχολείο. Αφού τα πατατάκια και τα γαριδάκια έγιναν «απαραίτητη» διατροφική καθημερινότητα στα παιδιά μας. Αφού γεμίσαμε με διαφημίσεις όπου μας προτρέπουν, αντί για φρέσκα φρούτα να καταναλώνουμε έτοιμους χυμούς από παγοκολόνες που έρχονται από τη Βραζιλία και το Μεξικό. Τώρα θέλουμε να επιβάλουμε την άποψή μας με νόμο!
Από ένα υπουργείο που αδυνατεί να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα στη λειτουργία των νοσοκομείων και μια υπουργό που θέλει πέντε μήνες για να τοποθετήσει Διευθυντές στα Νοσοκομεία, δεν μπορούμε να έχουμε και πολλές ελπίδες για περισσότερη και βαθύτερη δημιουργικότητα.
Σηκώνουμε τα μανίκια για να ασχοληθούμε με τα βασικά.
Εμείς τα σηκώσαμε και ασχολούμαστε με δηλώσεις.
Για να επιβεβαιώσουμε την ύπαρξή μας.
Καλημέρα σας.

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

Άστεγη ιστορία.

Δύο οικονομικά στοιχεία χαρακτήρισαν αυτό το τόπο στα χρόνια που πέρασαν.
Η επεξεργασία του καπνού και η θάλασσα που αντικρίζουμε.
Πέρα από καπνεργατούπολη, είμαστε παράλληλα και μια ναυτική πόλη. Με ναυτική ιστορία. Μια πόλη, που βίωσε τη ναυτιλία, που στήριξε την οικονομία της στη θάλασσα που τη περιβάλλει.

Το 2005 ιδρύθηκε το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας. Συγκέντρωσε στοιχεία, δημιούργησε αρχεία, απόκτησε εκθέματα. Εκθέματα που πρόσφεραν αφιλοκερδώς συμπολίτες μας. Ο πρόεδρος του, Χρήστος Τζανάκος, πίστεψε στην ιδέα δημιουργίας του Ναυτικού Μουσείου Καβάλας.
Ενός μουσείου που θα το επισκέπτονται οι μαθητές, οι πολίτες, οι επισκέπτες και οι τουρίστες αυτής της πόλης.
Που θα βλέπουν από κοντά την ναυτική μας ιστορία. Που θα έχουμε να τους δείξουμε το δεύτερο σκέλος της οικονομικής μας ανάπτυξης, μετά τον καπνό.

Πέρυσι, έγινε έκθεση με τα ναυτικά μας εκθέματα στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας και στη συνέχεια έκθεση του μοντελιστή Δημήτρη Μέτσικα στη Δημ. Καπναποθήκη.
Το Ναυτικό Μουσείο ξεκίνησε τις δραστηριότητές του. Ήδη μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (COM) και των Ναυτικών Μουσείων Ελλάδας, αναφέρεται στους καταλόγους. Άνθρωποι με διάθεση συγκέντρωσαν εκθέματα… Μόνο που δεν υπάρχει χώρος να τα στεγάσουν.

Πρόχειρα στοιβαγμένα σε αποθήκες του λιμανιού, περιμένουν τη στέγη τους. Περιμένουν το χώρο που θα τα αναδείξει ώστε να είναι επισκέψιμα. Ο Δήμος Καβάλας βρήκε ένα χώρο στις αποθήκες στο Καρνάγιο. Ώστε με τη γενική ανάπλαση της περιοχής να ενταχθεί στο χώρο εκείνο και το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας. Ξεκίνησαν διαδικασίες χρονοβόρες για το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς… Έπονται οι κατασκευές ανάπλασης… «Ζωή νά’χουμε» που λέει και ο λαός.

Για να τελειώσει ένα έργο, ακόμη και το πιο απλό και το πιο μικρό, πρέπει να περάσουν χρόνια. Μας πνίγει η γραφειοκρατία, το χαρτομάνι και το «περίμενε».
Και όταν παραδοθούν οι αποθήκες στη Διοίκηση του Ναυτικού Μουσείου, θα ξεκινήσει ο γολγοθάς της ανακατασκευής.
Και τα εκθέματα θα μένουν στοιβαγμένα στο λιμάνι. Με κίνδυνο να καταστραφούν από τις καιρικές συνθήκες…

Καλημέρα σας

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008

Βάλαμε το σκοτάδι για φάρο;

Ακόμη θυμούνται, την καθηγήτρια Αγγλικών, στο γυμνάσιο Λιμεναρίων, που παραμονές παρέλασης κρατούσε ένα ψαλίδι, κοιτάζοντας με βλοσυρό μάτι , το χτένισμα των μαθητριών… Δεκαετία του 70 και στη μόδα ήταν οι φαβορίτες και η χαίτη. Το είχε λανσάρει η Μαρινέλλα… Το αντέγραψαν οι κοπέλες της εποχής…
Αλλοίμονο αν κάποια είχε χτένισμα με χαίτη και φαβορίτες. Το ψαλίδι παραμόνευε. Ένα χρατς στο μαλλί και γέμιζε η άσφαλτος του κεντρικού δρόμου των Λιμεναρίων με μαλλιά. Με έναν μεγεθυντικό φακό στο χέρι, έλεγχε μήπως κάποια μαθήτρια έβγαλε τρίχες από τα φρύδια της. Μήπως κάποια άλλη, έσφιξε τη ζώνη της ποδιάς και έτσι κόντυνε επικίνδυνα!
Σκηνές απείρου κάλλους της εποχής εκείνης.
Άνθρωποι ανασφαλείς με τα τεκταινόμενα της εποχής, προσπαθούν να μας κρατήσουν πίσω. Στο σίγουρο. Το δοκιμασμένο. Διαγράφοντας όλες τις κοινωνικές εξελίξεις που συντελούνται γύρω τους .
Τους είδαμε όταν καθιερώθηκε το μονοτονικό.
Τους καμαρώσαμε με τις ταυτότητες και τα λάβαρα που κατέβασαν στο Σύνταγμα.
Προσπάθησαν να μας τρομάξουν με το συμβόλαιο ελεύθερης συμβίωσης των ζευγαριών.
Η καύση των νεκρών, μια άλλη πονεμένη ιστορία. Σε όλη την Ευρώπη επιτρέπεται. Εδώ περιμέναμε να ανοίξει ο χώρος, για να χωρέσει ένας τέτοιος νόμος.

Άνθρωποι με κολλημένη σκέψη, αντιδρούν σε κάθε τι νέο. Μονοπωλούν την αγάπη για τη πατρίδα

Και φτάσαμε στη φορτισμένη ατμόσφαιρα των τελευταίων ημερών. Βρήκαν αφορμή και έκαναν την εμφάνισή τους, τα γνωστά αναχρονιστικά ανθρωπάκια. Προσπαθώντας να διαγράψουν τις σκέψεις και τα όνειρα των νέων. Να επιβάλλουν τις δικές τους ξεπερασμένες απόψεις.
Καπηλευόμενοι το θάνατο ενός παιδιού, βάζουν τα δικά τους ερωτήματα.
Κάνοντας χρήση της ιδιότητάς τους, μοιράζουν φυλλάδια με τις σαχλές απορίες τους. «Πού βαδίζει η κοινωνία μας;»
Ηρεμήστε κ. Διευθυντά του Πειραματικού. Η κοινωνία μας βαδίζει με τις σκέψεις των νέων να κοιτάζουν μπροστά.
Αλλοίμονο αν οι σκέψεις των νέων μαθητών σας, ήταν ταυτόσημες με τις δικές σας.
Τότε, πράγματι θα ανησυχούσαμε.
Το σκοτάδι, ουδέποτε, χρησίμευσε σαν φάρος.

Καλημέρα σας

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008

Μεγαλόσχημοι τενεκέδες

Πρέπει να αισθάνεται ο πολίτης πολύ όμορφα όταν ο πρωθυπουργός της χώρας του «δεσμεύεται» να κάνει εξοικονόμηση δαπανών 10 δις ευρώ. Και φυσικά τον ψηφίζει. Γιατί ο πολίτης, θέλει να υπάρχει ισχυρή οικονομία που θα τον προστατεύει.

Πρέπει να αισθάνεται ο πολίτης πολύ άβολα όταν διαπιστώνει, 4 χρόνια μετά, πως οι «δεσμεύσεις» του πρωθυπουργού ήταν λόγια του αέρα. Δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα. Το «σπάταλο κράτος», έγινε άσωτο κράτος. Οι χρυσοκάνθαροι που «έτρεξαν», βολεύτηκαν. Βολεύτηκαν αυτοί και έχουν και για τα δισέγγονά τους.

Όταν σε 4 χρόνια προστέθηκαν 40.000 επιπλέον υπάλληλοι που μας κοστίζουν 1,5 δις. καπέλο στους υπάρχοντες.

Όταν οι δημόσιες δαπάνες στην τετραετία Καραμανλή, αντί της περικοπής κατά 10 δις, έφτασαν τρεις φορές πάνω από τον πληθωρισμό. Θέλετε ένα παράδειγμα; Το 2007 με μέσο τιμάριθμο 2,7% οι κρατικές δαπάνες αυξήθηκαν 10,6%.

«Πριν τρέξουμε να πάρουμε δάνειο υποθηκεύοντας το μέλλον μας, ας δούμε τι περικοπές θα κάνουμε, κονδύλι-κονδύλι.» Δεν το λέω εγώ. Ο Στέφανος Μάνος το έγραψε σε άρθρο του, πριν μέρες στην «Ημερησία».

Και τώρα που δεν φτάνουν να ξοδέψουμε περισσότερα, τώρα που δεν έχουμε άλλους πόρους, βάζουμε μπροστά τις διαφημίσεις. «Ας αποκτήσουμε φορολογική συνείδηση» (σικ). Δηλαδή… Να εισπράξουμε περισσότερους φόρους, για να έχουμε να ξοδέψουμε! Ωραία λογική. Και περιμένουν από τον πολίτη, ανταπόκριση.

Όταν οι διοικούντες δεν σέβονται το δημόσιο χρήμα, όταν δεν έχουν πολιτική συνείδηση, τότε καλούν το πολίτη να αποκτήσει εκείνος… φορολογική συνείδηση! Σε ένα κράτος που το απαξίωσαν οι πολιτικές του, πρέπει να αποκτήσουν οι πολίτες του φορολογική συνείδηση.

Οι φόροι έχουν ανταποδοτικότητα. Ο πολίτης πληρώνει φόρους για να έχει αστυνομία στη γειτονιά του και όχι έξω από τα σπίτια των υπουργών, παιδεία χωρίς παραπαιδεία, υγεία με γιατρούς και νοσοκόμους και όχι με δασοφύλακες. Ο πολίτης δε θέλει οι φόροι του να γίνονται ταξίδια αναψυχής με το πρόσχημα συμμετοχής σε «συνέδρια» και «τουριστικές εκθέσεις», των μεγαλόσχημων τενεκέδων, που πηγαινοέρχονται σ’αυτά.

Οι πολίτες έχουν φορολογική συνείδηση. Οι διοικούντες έχουν τσίπα;

Καλημέρα σας.

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

Όταν γνώρισα τη Σούλα

Είχα γνωρίσει τη Σούλα. Αξιόλογη οικογενειακή φίλη.
Η Σούλα μέσα από τις ατέλειωτες συζητήσεις που κάναμε, έλεγε για το οικόπεδο που έχει στο Περιγιάλι. Φανέρωνε τη χαρά της για τις αλλαγές που γίνονται τώρα στο Περιγιάλι και θα μπει στο σχέδιο πόλης, ώστε να μπορέσει επιτέλους να αξιοποιήσει το κτήμα που άφησε στην οικογένειά της, ο παππούς της.
Περιέγραφε με πολύ ζωντάνια το τι τράβηξε 10 τόσα χρόνια, μέχρι να φτάσουμε στο σημείο αυτό σήμερα. Μάλιστα έκανε αρκετά σχέδια για το πώς θα αξιοποιηθεί το οικόπεδο που θα προκύψει. Ήθελε να χτίσει ένα διώροφο με ένα δωμάτιο μεγάλο στο πάνω μέρος που θα έχει καλή θέα…
Επειδή το οικόπεδο ήταν αρκετά μεγάλο, θα μπορούσε να αξιοποιήσει και το υπόλοιπο για τα παιδιά της με κάποιο δεύτερο κτίσμα.
Αυτά ήταν τα σχέδια της Σούλας, για το οικόπεδο στο Περιγιάλι.
Ήταν τέλος του 1978 όταν μου τα έλεγε, όλα αυτά !
Πέρασαν χρόνια… Τριάντα χρόνια…
Η Σούλα περιμένει ακόμη να τελειώσει το σχέδιο Περιγιαλίου…
Περίμενε 10 χρόνια τότε. Το 1978.
Περίμενε και άλλα 30 μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα. Και τώρα που φτάσαμε στο σήμερα, ακόμη περιμένει η Σούλα. Ακόμη το έχουμε μπροστά μας ως πρόβλημα. Με ένα μεγάλο ΘΑ γραμμένο πάνω στο σχέδιο.
Από την εποχή της χούντας που ξεκίνησε αυτό το περιβόητο «σχέδιο Περιγιαλίου» ακόμη περιμένουν οι ιδιοκτήτες των κτημάτων εκεί.
Άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα. Άνθρωποι της καθημερινότητας. Που περιμένουν να στεγάσουν τα όνειρά τους…
Δε ξέρω τους λόγους που δεν τελείωσε αυτή η ιστορία. Δεν έψαξα να ακούσω όλους τους δημάρχους και τους προϊσταμένους των αρμόδιων υπηρεσιών, που έχουν εμπλακεί, μισό αιώνα κοντά, με το θέμα αυτό. Ίσως και να μη ζουν οι άνθρωποι.
Δεν έψαξα γιατί δεν με ενδιαφέρουν τα πισωγυρίσματα.
Με ενδιαφέρει όμως όλη αυτή η κοροϊδία που γίνεται στις πλάτες απλών ανθρώπων.
Με ενδιαφέρει να ρωτήσω… «πόσες φορές θα πάει και θά’ρθει αυτό το έρημο το σχέδιο στα υπουργεία;» Τις μέτρησε κάποιος;
Πόσες αλλαγές και τροποποιήσεις σχεδίου, έχουν γίνει, τόσα χρόνια; Τις μέτρησε κάποιος;
Πόση αηδία μπορεί να αισθάνεται ένας πολίτης γι’αυτό το κράτος; Αυτή την απέχθεια, μπορεί να τη μετρήσει κάποιος;

Καλημέρα σας

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008

Ο εκδότης, η ΔΕΗ και το χαράτσι της.

Η ΔΑΝΕΚ νοίκιασε το κατάστημα της ΔΕΗ, στη Δημ. Αγορά, σε μια εταιρεία είσπραξης λογ/σμων που εδώ στη πόλη μας ανέλαβε ένας εκδότης.
Τελικά που είναι το πρόβλημα; Στον εκδότη που νοίκιασε το μαγαζί; Κάποιος θα το νοίκιαζε. Ίσως κάποιος που θα πουλούσε κουβαρίστρες. Ή κάποιος που θα πουλούσε παπούτσια. Μένουμε στους τύπους και χάνουμε την ουσία.
Και η ουσία είναι στον καταναλωτή, που καλείται να πληρώσει 1 ευρώ καπέλο σε κάθε εξόφληση λογ/σμού. Οπουδήποτε τον πληρώνει. Ακόμη και μέσω τραπέζης (αυτόματη εξόφληση) και εκεί η τράπεζα χρεώνει εισπρακτικά.
Δηλαδή η ΔΕΗ πουλάει το ρεύμα, στέλνει το λογ/σμο, αλλά όταν θα τον πληρώσεις, τότε πληρώνεις και καπέλο.
Αντί να καταβάλει η ίδια το κόστος είσπραξης, το φορτώνει στον καταναλωτή. Δεν είναι καινούριο αυτό. Αυτό συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια. Και πληρώνει ο κόσμος το καπέλο της ΔΕΗ.
Αντί να έχει, δικά της ταμεία είσπραξης, αναθέτει σε τρίτους την είσπραξη. Και θέλει το κόστος να το καταβάλει ο πελάτης της. Ας το καταβάλει η ΔΕΗ. Παντού μέσα στο τελικό κόστος ενός προϊόντος, υπάρχει και το κόστος είσπραξής του.
Πουθενά δεν πληρώνεις καπέλο, επειδή… πλήρωσες.
Αυτά τα παλαβά μόνο στην Ελλάδα γίνονται. Και μάλιστα από επιχειρήσεις μονοπωλιακές. Με τον τσαμπουκά και τον αέρα του «άμα θες».
Όταν πουλάς, κάτι, αναλαμβάνεις και να εισπράξεις το τίμημά του. Πουθενά δεν πληρώνεις καπέλο, επειδή έβγαλες χρήματα να πληρώσεις αυτό που αγόρασες. Με τη λογική αυτή, σε λίγο θα πληρώνουμε και στον ταμία της Εφορίας καπέλο, επειδή του … πληρώσαμε το φόρο μας!
Το πρόβλημα δεν είναι ο όποιος εκδότης ανέλαβε την είσπραξη. Δικαίωμά του.
Ούτε η ΔΑΝΕΚ που μίσθωσε το κατάστημα. Άλλωστε όλοι οι εκεί καταστηματάρχες θέλουν να υπάρχει αυτό το γραφείο, αφού ανεβαίνει κόσμος και γίνεται τζίρος. Αν έμενε ανοίκιαστο (όπως τα παραδιπλανά) θα ήταν καλύτερα;
Το πρόβλημα είναι η ΔΕΗ που απαιτεί να πληρώνει ο καταναλωτής τα εισπρακτικά για κάθε φύλλο λογ/σμου της .
Μια ΔΕΗ που, όποιος δεν πλήρωνε έγκαιρα το λογ/σμο του, έτρεχαν να του κόψουν το ρεύμα. Χωρίς ειδοποίηση, έστω τηλεφωνική. Αδιαφορώντας αν παράπεσε ή ξεχάστηκε ο λογ/σμός της απλήρωτος. Ευτυχώς που μετά από 50 χρόνια λειτουργίας της, το κατάλαβαν (εκσυγχρονίστηκαν) και ειδοποιούν τηλεφωνικά. Όταν για ένα τόσο απλό πρόβλημα, έπρεπε να περάσουν 50 χρόνια, για να λυθεί… ας μη ψάχνουμε, γιατί πληρώνουμε καπέλο είσπραξης για τους λογ/σμούς της. Μονοπωλιακός τσαμπουκάς.

Καλημέρα σας

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2008

Ο κούρκος

Πριν λίγα χρόνια τα μαγειρεία των νοσοκομείων είχαν κατσαρίδες. Πολλές κατσαρίδες! Μέχρι που αναγκάστηκε να κάνει αιφνιδιαστικές επισκέψεις ο τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και να καταγγέλλει στις κάμερες το γεγονός. Το θυμάστε;
Ήταν παραμονές εκλογών, Φλεβάρης μήνας. Έπεσε χιόνι. Πολύ χιόνι. Και έκλεισε η Αττική Οδός! Έκλεισε και το Ελ.Βενιζέλος! Για ένα βράδυ μάλιστα, δεν λειτούργησε!
Και αναγκάστηκε ο κ. Καραμανλής να καταγγείλει τη τότε κυβέρνηση, ως ανύπαρκτη στο να λύσει τα προβλήματα του κόσμου. Το θυμάστε;
Ψηφιζόταν στη Βουλή η σύμβαση ανάθεσης κατασκευής της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου. Ο σημερινός πρωθυπουργός έτρεξε να αποχωρήσει από τη βουλή μαζί με τους βουλευτές του, αρνούμενος τη δημιουργία του έργου. Αυτό το θυμάστε;
Ο τότε πρωθυπουργός είχε μετονομαστεί από τον κ. Καραμανλή ως «αρχιερέας της διαπλοκής». Είχε υποσχεθεί να φέρει στη δικαιοσύνη όλα τα τότε σκάνδαλα. Να καθίσει στο «σκαμνί» όσους χρησιμοποίησαν τους θώκους τους για να πλουτίσουν. Θυμάστε;
Ήταν η εποχή που πουλούσε αέρα ως στοχευμένες κινήσεις και φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Σήμερα έφτασε στην αμφισβήτηση. Φάνηκε ο κενός λόγος και οι έωλες υποσχέσεις που έδωσε.
Τότε ήταν ευθερμαγωγός στα κοινωνικά προβλήματα. Σήμερα στέλνει το λογαριασμό στα μικρομεσαία στρώματα, μέσω του κ. Γάμα Αλογοσκούφη.
Ο τότε ευδαιμονιστής του λαού, σήμερα ασπάζεται τη θεωρία… «κάναμε και λάθη»!
Σκληρός υπερασπιστής των φίλων που τον κυκλώνουν, μπαίνει μπροστάρης στα αμαρτήματά τους. Τώρα δεν υπάρχει σκοπούμενος πλουτισμός.
Ούτε μοιράζονται στα μοναστήρια επιχορηγήσεις από λογαριασμούς υπουργείων, για να κυκλοφορήσουν DVD.
Και όταν τελείωσε η γέφυρα του Ρίου, έτρεξε να την εγκαινιάσει!
Τώρα; Τώρα έμεινε θεατής των δημοσκοπήσεων πιστεύοντας πως θα αλλάξουν. Καμαρώνει για τα χαμένα χρόνια που πέρασαν άπραγα και άεργα. Και περιμένει. Περιμένει αυτόν που θα τον ρίξει. Περιμένει αυτόν που θα τον ηρωοποιήσει.
Κούρκος καμαρωτός. Θεατής των εξελίξεων.
Μόνο που ο κούρκος όταν τον πάνε στο σφαγείο και εκεί πάλι καμαρωτός περιμένει!
Τι περιμένει; Μα να τον σφάξουν!

Καλημέρα σας.

ΥΓ Ένα λάθος είχα στο προηγούμενο δημοσίευμα. Ο κ. Φωτιάδης εισέπραξε το 2003, από τα κλεισίματα των φορολογικών βιβλίων 4,5 τρις (και όχι δις). Και το κόστος των Ολυμπιακών έργων ήταν 4,5 τρις. Αν και το νόημα δεν αλλάζει καλό είναι να ακριβολογούμε. Αυτά.

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2008

Η μισή αλήθεια

Το 1963 (περίοδος ψυχρού πολέμου) ο Νικήτα Χρουτσόφ βρισκόταν για συνομιλίες στις ΗΠΑ. Ένα πρωινό καθώς βάδιζαν οι δυο πρόεδροι, στους κήπους του Λευκού Οίκου, πρότεινε αστειευόμενος, ο Αμερικανός πρόεδρος στον Ρώσο, να τρέξουν μεταξύ τους μέχρι το απέναντι δένδρο, για να δουν ποιος θα έρθει πρώτος. Ο Ρώσος ήξερε πως οι ηλικίες τους, κάνουν άνισο τον αγώνα, όμως δε δίστασε να παραβγεί με τον νεαρό πρόεδρο Τζον Κένεντι. Φυσικά πρώτος έφτασε ο Αμερικανός και δεύτερος ο Ρώσος.
Την άλλη μέρα, οι Αμερικάνικες εφημερίδες έγραφαν…
«Σε αγώνα δρόμου που διεξήχθη στο Λευκό Οίκο συμμετείχαν οι δύο πρόεδροι. Ο Τζον Κένεντι ήρθε πρώτος ενώ ο Ρώσος πρόεδρος ήρθε τελευταίος.»
Οι Ρωσικές εφημερίδες έγραφαν…
«Διεξήχθη μεγάλος αγώνας δρόμου στο Λευκό Οίκο. Στον αγώνα αυτό ο Ρώσος πρόεδρος Νικήτα Χρουτσόφ ήρθε δεύτερος ενώ ο Αμερικανός πρόεδρος ήρθε προτελευταίος.»
Στη πραγματικότητα και οι δυο πλευρές έλεγαν την αλήθεια. Όμως ο τρόπος που παρουσίαζαν το γεγονός και η διαφορετική φρασεολογία, δημιουργούσαν τις ανάλογες εντυπώσεις.
Ο Αλογοσκούφης πρώτα πέταξε το μπαλάκι για τους φοροφυγάδες εμπόρους και μετά ανακοίνωσε τα επαχθή μέτρα φορολογίας τους. Πρώτα δημιούργησε την εικόνα της ανισότητας στη φορολογία και μετά ξεφούρνισε τα υπόλοιπα.
Φυσικά ξέρει πως το λιανικό μικρεμπόριο στην Ελλάδα φορολογείται τρεις φορές και όχι μια όπως όλων των υπόλοιπων φορολογούμενων.
Εκείνος όμως παρουσίασε τη πλευρά που βόλευε. Τη πρώτη φορολόγηση με τις ετήσιες δηλώσεις που κατατίθενται.
Αφού, ποτέ δεν προστίθενται στην φορολογία αυτή τα έσοδα από τις περαιώσεις που γίνονται κατά περιόδους. Ούτε στα φορολογικά έσοδα από το μικρεμπόριο, προστέθηκαν ποτέ οι προσαυξήσεις και τα διοικητικά πρόστιμα για πλασματικές παραβάσεις (ως επί το πλείστον).
Με το κλείσιμο βιβλίων (περαίωση) που έγινε το 2003 εισπράχθηκαν 4,5 δις δρχ.
Το κόστος των Ολυμπιακών έργων στην Ελλάδα ήταν 4,5 δις δρχ.
Όμως σκόπιμα οι συγκρίσεις, απόδοσης φόρων, γίνονται αθροιστικά. Πόσα πληρώνουν οι μισθωτοί και συνταξιούχοι και πόσα οι επαγγελματίες. Δεν αναρωτήθηκε κανείς, πόσες χιλιάδες είναι οι επαγγελματίες στην Ελλάδα και πόσα εκατομμύρια οι μισθωτοί και συνταξιούχοι.
Στο Δημοτικό σχολείο η δασκάλα έλεγε: «Δεν προσθέτουμε ποτέ κρεμμύδια και πατάτες»
Όμως η τεχνική της μισής αλήθειας είναι παλιά. Και πάντα αποδίδει. Στο Πάντειο πανεπιστήμιο μάλιστα, αποτελεί και ειδικό κλάδο στη κοινωνιολογία…
«Η τεχνική της προπαγάνδας»

Καλημέρα σας.

Υ.Γ. Για την τεχνική της "μισής αλήθειας" θα μου επιτρέψετε να επανέλθω και στο επόμενο δημοσίευμα.

Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2008

Νεοφώτιστοι κομματάρχες

Όταν η τοπική οργάνωση ενός κόμματος, καλεί, κάποιο από τα πρωτοκλασάτα στελέχη του να μιλήσει, αναλαμβάνει και την απαραίτητη οργάνωση της εκδήλωσης.
Επιλέγει ως σημείο συγκέντρωσης, ένα σημείο κεντρικό. Προσβάσιμο από κάθε ενδιαφερόμενο.
Αναλαμβάνει να ενημερώσει του οπαδούς και τα μέλη του κόμματος, για την εκδήλωση που ετοιμάζει.
Η ενημέρωση για την εκδήλωση πρέπει να φτάνει σε κάθε σημείο της πόλης και του νομού σου. Κοντολογίς, να το μάθει κάθε ενδιαφερόμενος.
Μια πολιτική συγκέντρωση δεν είναι προσωπική συνάντηση «κάποιων».
Η έλευση του πολιτικού προσώπου, έχει καθοριστική σημασία, αφού έχει κάτι να πει στο κοινό που θα μιλήσει. Άρα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα, για τα πολιτικά θέματα που τρέχουν. Για τις θέσεις του κόμματος. Για τις παραπέρα δράσεις που θα ακολουθήσουν.
Δεν έρχεται ο άνθρωπος αυτός για να κάνει τη βόλτα του. Δεν έρχεται για να ξεσκάσει. Έρχεται για να μιλήσει. Και αφού θα μιλήσει πρέπει να υπάρχουν ακροατές που θα τον ακούσουν.
Διαφορετικά, θα καθόταν στο σπίτι του να δει την οικογένειά του. Δεν είχε λόγο να μας έρθει. Να δει τι; Το κάστρο μας. Το ξέρει. Ξανάρθε πολλές φορές εδώ.
Να μιλήσει ήρθε ο άνθρωπος. Σε ποιους όμως; Σε αυτούς που τον περίμεναν; Ένα ισχνό ακροατήριο 13 ανθρώπων;
Στις ονομαστικές μας γιορτές περισσότεροι μαζεύονται.
Αυτό δεν ήταν πολιτική συγκέντρωση. Παρωδία πολιτικού αταβισμού ήταν.
Και με την αστεία αυτή εικόνα που παρουσίασαν, εξέθεσαν και τους οπαδούς και τα μέλη του κόμματος που εκπροσωπούν.
Δίκαια ένας περαστικός στη παραλία, καθώς πήγαινε προς το μόλο, παρατήρησε… «τόσοι μείνατε τελικά;»
Όταν αναλαμβάνεις μια θέση στον κομματικό μηχανισμό, πρέπει να την εξυπηρετείς.
Δε τρέχεις μόνο για να εκλεχθείς. Για να καθίσεις στη θέση που ζήτησες.
Ενδιαφέρεσαι και για τα αποτελέσματα που παράγουν οι ενέργειές σου. Προσπαθείς.
Όταν δε ξέρεις, ρωτάς. Ρωτάς τους παλιότερους που έχουν εμπειρίες από ανάλογες περιπτώσεις. Συμβουλεύεσαι.
Ο ρόλος του νεοφώτιστου σε μια θέση είναι διττός. Δεν λειτουργεί μόνο. Ρωτάει και ενημερώνεται παράλληλα.
Όταν δε μπορεί να τα καταφέρει, απλά, ζητάει συγνώμη και αποχωρεί.
Πηγαίνει εκεί που ήταν. Εκεί που τα κατάφερνε καλύτερα.
Δεν είναι κακό. Καλό είναι να αποχωρεί, αφήνοντας άλλους να έχουν το κουμάντο.
Που δεν εξέθεταν πρόσωπα και καταστάσεις.

Καλημέρα σας

Περιμένεις να πω εγώ αυτό το τραγούδι;

  «𝝥𝝚𝝦𝝞𝝡𝝚𝝢𝝚𝝞𝝨 𝝢𝝖 𝝥𝝮 𝝚𝝘𝝮 𝝖𝝪𝝩𝝤 𝝩𝝤 𝝩𝝦𝝖𝝘𝝤𝝪𝝙𝝞;»: 𝝤 𝝪𝝡𝝢𝝤𝝨 𝝩𝝤𝝪 𝝛𝝖𝝡𝝥𝝚𝝩𝝖 𝝥𝝤𝝪 𝝖𝝥𝝚𝝦𝝦𝝞𝝭𝝚 𝝖𝝟...